V Below od Capybara Games bude umieranie súčasťou dobrodružstva |
Dlho pripravované dobrodružstvo už nabralo reálne obrysy.
Below bolo oznámené počas E3 konferencie Microsoftu v roku 2013. V roku 2014 sme si spísali, o čom by hra približne mala byť a odvtedy sa už iba príležitostne tešíme z nového videa. Po účasti štúdia na tohtoročnej E3 sa ale zdá celkom reálne, že dlho vyvíjaná, a počas vývoja mierne prekopaná, hra sa k nám dostane ešte tento rok.
K hrateľnému demu na E3 lákal vizuál. Autori využívajú izometrickú kameru a pixel-art, ale pixel-art najvyššej kvalitatívnej triedy a doplnený o soundtrack uznávaného skladateľa Jima Guthrieho, ktorý má vraj pre Below pripravených už 200 minút svojich skladieb. Capybara ale vraj rovnako usilovne pracuje na dizajnovaní hrateľnosti a ladení herných mechanizmov. Ak chceme jednotlivé prvky opísať prostredníctvom už známych vydaných hier, boje a mechanizmy napojené na umieranie a nové začiatky môžu evokovať sériu Dark Souls a neustála snaha dostať sa hlbšie a hlbšie do podzemného labyrintu možno Darkest Dungeon. Prvý hrdina sa objaví na pláži, získa magický lampáš a zistí, že táborový oheň je bezpečným útočiskom i jackpointom. A potom zomrie.
Capybara Games nemieni pripraviť žiadny tutorial ani úvod do príbehu. Po prvom cestovateľovi sa na pláži tajomného ostrova objaví ďalší a môže ísť v stopách svojho predchodcu, aby si z jeho mŕtvoly vzal cenné predmety. Vďaka tomu nebude musieť začínať celkom od začiatku a možno sa s niektorým zverom alebo príšerou vysporiada lepšie. Možno sa dostane trochu ďalej iba z otvorenou ranou. Bez obväzu alebo vypálenia rany pri ohnisku vykrváca a zomrie, ale ďalší bádateľ sa bude opäť môcť dostať o niečo ďalej. Aby to nebolo až tak náročné, jedno vybrané ohnisko poslúži ako jackpoint, ku ktorému sa nový bádateľ dostane bez toho, aby musel celú cestu z pláže do hlbín absolvovať znovu. V tomto magickom priechode sa budú dať ukrývať aj veci potrebné k prežitiu. To preto, aby si tam rozvážny a obetavý bádateľ mohol odložiť ako-tak postrádateľné veci a uľahčil cestu tomu, kto pôjde v jeho stopách. Nie celá výbava, výstroj a výzbroj tak zostane ležať kdesi v temnote.
A naopak, aby to nebolo príliš ľahké, pridajú sa k mechanizmom inšpirovaným roguelike hrami ešte elementy survival hier. Dobrodruh ani nemusí byť ranený, aby zomrel. Stačí, že sa dlho nedostane k pitnej vode a ani si nevyrobí nič, čím by vodu získal. Crafting otvorí prístup k lepším zbraniam a možno aj k polievke na zahnanie hladu. Zdroje pre crafting budú do veľkej miery pochádzať zo zabitých nepriateľov. Na horných poschodiach podzemného komplexu bude viac fauny a flóry, na spodných príšery a po chodbách sa budú poflakovať aj humanoidi s kúskami oblečenia.
Below by malo vyjsť naraz na PC a Xbox One, ktorý má pravdepodobne zabezpečenú časovo obmedzenú konzolovú exkluzivitu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Atomfall 50
- Warner Bros. znovu zmenil plány, zrušil plánovanú expanziu pre Hogwarts Legacy 54
- Prečo sme ešte nedostali druhý GTA VI trailer? Take Two vysvetľuje marketing novéh 75
- Avengers: Doomsday už má predstavených hercov 51
- PS Plus predstavuje tituly na apríl 22
- 58% Slovákov nespí dobre. Zotavenie po prechode na letný čas môže trvať aj tri týž 108
- Assassin's Creed Shadows dostal nečakanú virálnu reklamu 31
- Aprílové hry 34
- Na Zaklínača 4 si ešte poriadne dlho počkáme 54
- Nová Half-Life hra môže byť blízko vydania 60 zobraziť viac článkov >
![]() |
PC
Xbox One Vývoj: Capybara Games / Capybara Games Štýl: Adventúra / Survival Web: domovská stránka hry
| ||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|