V Below od Capybara Games bude umieranie súčasťou dobrodružstva |
Dlho pripravované dobrodružstvo už nabralo reálne obrysy.
Below bolo oznámené počas E3 konferencie Microsoftu v roku 2013. V roku 2014 sme si spísali, o čom by hra približne mala byť a odvtedy sa už iba príležitostne tešíme z nového videa. Po účasti štúdia na tohtoročnej E3 sa ale zdá celkom reálne, že dlho vyvíjaná, a počas vývoja mierne prekopaná, hra sa k nám dostane ešte tento rok.
K hrateľnému demu na E3 lákal vizuál. Autori využívajú izometrickú kameru a pixel-art, ale pixel-art najvyššej kvalitatívnej triedy a doplnený o soundtrack uznávaného skladateľa Jima Guthrieho, ktorý má vraj pre Below pripravených už 200 minút svojich skladieb. Capybara ale vraj rovnako usilovne pracuje na dizajnovaní hrateľnosti a ladení herných mechanizmov. Ak chceme jednotlivé prvky opísať prostredníctvom už známych vydaných hier, boje a mechanizmy napojené na umieranie a nové začiatky môžu evokovať sériu Dark Souls a neustála snaha dostať sa hlbšie a hlbšie do podzemného labyrintu možno Darkest Dungeon. Prvý hrdina sa objaví na pláži, získa magický lampáš a zistí, že táborový oheň je bezpečným útočiskom i jackpointom. A potom zomrie.
Capybara Games nemieni pripraviť žiadny tutorial ani úvod do príbehu. Po prvom cestovateľovi sa na pláži tajomného ostrova objaví ďalší a môže ísť v stopách svojho predchodcu, aby si z jeho mŕtvoly vzal cenné predmety. Vďaka tomu nebude musieť začínať celkom od začiatku a možno sa s niektorým zverom alebo príšerou vysporiada lepšie. Možno sa dostane trochu ďalej iba z otvorenou ranou. Bez obväzu alebo vypálenia rany pri ohnisku vykrváca a zomrie, ale ďalší bádateľ sa bude opäť môcť dostať o niečo ďalej. Aby to nebolo až tak náročné, jedno vybrané ohnisko poslúži ako jackpoint, ku ktorému sa nový bádateľ dostane bez toho, aby musel celú cestu z pláže do hlbín absolvovať znovu. V tomto magickom priechode sa budú dať ukrývať aj veci potrebné k prežitiu. To preto, aby si tam rozvážny a obetavý bádateľ mohol odložiť ako-tak postrádateľné veci a uľahčil cestu tomu, kto pôjde v jeho stopách. Nie celá výbava, výstroj a výzbroj tak zostane ležať kdesi v temnote.
A naopak, aby to nebolo príliš ľahké, pridajú sa k mechanizmom inšpirovaným roguelike hrami ešte elementy survival hier. Dobrodruh ani nemusí byť ranený, aby zomrel. Stačí, že sa dlho nedostane k pitnej vode a ani si nevyrobí nič, čím by vodu získal. Crafting otvorí prístup k lepším zbraniam a možno aj k polievke na zahnanie hladu. Zdroje pre crafting budú do veľkej miery pochádzať zo zabitých nepriateľov. Na horných poschodiach podzemného komplexu bude viac fauny a flóry, na spodných príšery a po chodbách sa budú poflakovať aj humanoidi s kúskami oblečenia.
Below by malo vyjsť naraz na PC a Xbox One, ktorý má pravdepodobne zabezpečenú časovo obmedzenú konzolovú exkluzivitu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 63
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Capybara Games / Capybara Games Štýl: Adventúra / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|