Below sa odhaľuje |
Capybara pripravuje adventúru s pohľadom zhora, procedurálne generovanými prostrediami a roguelike náročnosťou.
Tajomná 360 stupňová adventúra s pohľadom zhora, Below, ktorá vzniká v dielňach Capybara Games, bola prvýkrát predstavená ešte na E3 2013, počas prezentácie Microsoftu. Následne sa ale Capybara stiahla za zatvorené dvere a pekných pár mesiacov sme o ich titule takmer nepočuli. Nedávno uvoľnené video ale predznamenalo prísun ďalších informácií. Takže na čom Capybara pracovala celé mesiace? Prezident štúdia Nathan Vella v rozhovore pre Edge vysvetlil, že museli zapracovať hlavne na príprave bezchybného, komplexného algoritmu určeného na procedurálne generovanie prostredí.
Cieľom vývojárov je, aby prostredia nakoniec vôbec nepôsobili "generovane", ale boli naopak plné fauny, flóry, pascí a nepriateľov, pritom ale pekne vyzerali, pôsobili komplexne, mali špecifickú atmosféru, aby hráča bavil ich prieskum a samozrejme, aby boli na 100 % bez chýb.
Hlavný hrdina ponúkne množstvo možností - bude ovládať úhyby i úskoky, so sebou si môže niesť luk, štít i veľkú obojručnú zbraň, ale súboje napriek tomu nebudú jednoduché. Hra by sa svojou náročnosťou mala priblížiť Dark Souls, pretože hlavný hrdina len horko-ťažko ustojí jedinú nepriateľovu ranu a rozlúčiť by ste sa mali aj s nádejou na autoheal a takmer neobmedzený inventár. Aj tak by ale hra ešte mohla byť jednoduchá, takže do nej pridali "systém prežitia". Je predsa logické, že ak vás napríklad nepriateľ počas súboja zasiahne napríklad mečom, spôsobí vám otvorenú krvácajúcu ranu. A krvácanie môžete zastaviť iba s pomocou itemov, ktoré ste objavili počas skúmania okolia. Po obdržaní viacerých zásahov krvácate viac a budete potrebovať aj viac provizórnych obväzov. Bohužiaľ sa ale ľahko môže stať, že pri ich hľadaní zakopnete o jedovatého hada...
Below sa hrdo hlási k roguelike titulom, čiže prvá smrť = konečná smrť. Síce nemusíte začínať vždy úplne odznova, ale dostávate sa do topánok inej postavy. Svet zostal zachovaný a napríklad dvere, ktoré odomkla vaša predchádzajúca postava zostanú odomknuté, ale položky v inventári sa môžu skaziť skôr, než sa k nim dostanete. Objaviť svoje mŕtve telo musíte tak-či tak, ak ste u seba pred smrťou mali predmet potrebný k splneniu úlohy - bez neho nemôžete postúpiť ďalej.
Na záver rozhovoru prezident Capybary pochválil Microsoft za jeho prístup k nezávislým štúdiám, za vytvorenie ID@Xbox, za možnosť vydať titul zároveň aj na Steame a za to, že nechal Capybaru, aby si o titule rozhodovala sama: "Microsoft schytáva veľa sračiek a niektoré z nich si aj zaslúži, ale iné určite nie. Pochopili ciele našej hry i našej firmy a nesnažia sa, aby z projektu vyťažili trochu viac a my trochu menej. To ukazuje veľké zlepšenie prístupu veľkých vydavateľov k nezávislým vývojárom."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 416
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 59
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 107
- Novembrové hry 30
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 47
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 192
- PS5 Pro už bola rozobraná 215 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Capybara Games / Capybara Games Štýl: Adventúra / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|