Gamescom 2016: Podmanili sme si pevninu, vodu aj vzduch v Transport Fever |
Vyskúšali sme si neverejné demo manažmentovky Transport Fever a zažili sme vývoj dopravy už od roku 1850
Train Fever možno nepatrí medzi tie najznámejšie a najlepšie mestské manažmentovky, no aj napriek tomu si našla fanúšikov. A dodala vývojárom z Urban Games toľko odvahy, aby sa pustili do ešte náročnejšieho projektu, v ktorom nebudete riadiť už len vlaky, ale celkovú dopravu na zemi, vode a aj v oblakoch. S Transport Fever môžete začať už v roku 1850 a budete sa pretĺkať naprieč históriou verejnej dopravy a prepravy až do súčasnosti. Opäť budú hrať najvýraznejšiu úlohu vlaky, ale aj z historických dôvodov.
Ťažiskom hry bude nekonečný režim, kde v ktorom naozaj len postupujete etapami ďalej a snažíte sa svoje mesto a dopravnú sieť nezruinovať. No aj kampane budú mať čo ponúknuť. Hra ponúkne dve, európsku a americkú, pričom každá bude mať svoje špecifiká a aj vlastné ciele. V prípade americkej kampane tak budete mať napríklad za úlohu postaviť transkontinentálnu železnicu v roku 1860. K dispozícii budete mať mapy s rozlohou až 256 kilometrov štvorcových, ktoré sú náhodne generované a ponúkajú rôzne možnosti dopravy, mestá a aj prírodné kreácie, s ktorými musíte pracovať.
Autori kladú veľký dôraz na historickú vernosť, aby v každej časti histórie jazdili, lietali a plavili sa stroje, ktoré tam majú svoje miesto. V roku 1850 tak nájdete na cestách vozy a dostavníky, po vode sa zas plavia parníky a obloha je bez strojov. Postupne sa posúvate ďalej, objavujú sa prvé autá a lietadlá, vlaky sa stávajú modernejšie a vaše mestá rastú. Práve vývoj dopravy je pre rozvoj miest veľmi dôležitý. Plocha mapy sa delí podľa využitia na obytnú, priemyselnú a komerčnú a tieto rastú na základe toho, kde postavíte dopravné trasy, stanice, prístavy či letiská.
Rozvoj je ale riadený aj prepravou nákladov. V hre bude 20 druhov nákladov a zdrojov, ktoré budete okrem ľudí prepracovať a čím viac materiálov prepravíte, tým rýchlejšie sa budú mestá rozvíjať a z drobných osád sa tak môže stať veľkomesto. No a netreba zabúdať ani na obyvateľov. Každá jedna postava v hre je simulovaná, má svoj dom, svoju prácu a aj miesto, kam chodí (napríklad na nákupy) a podľa tohto cestujú. Zaužívané siete vám časom nemusia stačiť a tak musíte pridať nové spoje či trasy. Prípadne len výhybky, ktoré vám umožnia na jednu trasu naraz dostať dva vlaky, aby ste stíhali prepravovať ľudí, ktorí by inak zostali čakať na stanici.
Od toho sa odvíja aj vaša úspešnosť. Stavba je naozaj intuitívna a jednoduchá, a to aj v prípade, že staviate náročnejšie projekty ako napríklad mosty, popod ktoré musia preplávať lode, či železničné križovatky. Musíte si zároveň dávať pozor na semafóry a iné znamenia (tiež historicky presné). To všetko ale stojí peniaze a vašou úlohou v hre je hlavne zarábať na tom, ako váš svet prosperuje. Musíte sa tak o svoje dopravné siete aj poriadne starať, nie len kasírovať platby za dopravu. Ak sú vaše siete nastavené zle a míňate veľa na opravy, budete prerábať. To všetko si ale viete detailne skontrolovať v prehľade.
Snaha o čo najväčšiu historickú vernosť sa pretavila aj do strojov, ktoré sú až prekvapivo detailne spracované a môžete cez okná vidieť napríklad cestujúcich, pričom si časom všimnete aj také detaily, ako napríklad pribúdajúcu hrdzu na vozňoch. Iné detaily zase potešia menej, napríklad keď si všimnete, že sa výškovky na lietadlách nehýbu. Ale to snáď autori do vydania plnej verzie na jeseň opravia.
No a nakoniec určite potešia možnosti úprav. V základe dokážete meniť farby každému zo svojich strojov. Ale tam to nekončí. Hra totiž vyjde s plnou podporou Steam Workshopu. To znamená, že hráči samotní budú môcť vytvárať a zdieľať vlastný obsah. Budete môcť vytvoriť vlastné vozidlá, no taktiež aj vlastné kampane, misie, či výzvy. Ak ste sa ale tešili na to, ako budete úmyselne spôsobovať nehody, s týmito možnosťami sa musíte rozlúčiť. Napríklad v situácii, keď by mali ísť dva vlaky bez signálov oproti sebe to hra rieši tak, že jeden nevyjde zo svojej stanice a počká na druhý.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 41 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Gambitious Digital Entertainment / Urban Games Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|