Stroskotanec v Stranded Deep stále zostáva uväznený na svojom ostrove |
Tropický boj o prežitie v Stranded Deep pokračuje a novodobý Robinson Crusoe sa ešte má čo učiť.
Ak ste prepadli reality šou Ostrov, alebo ak máte ešte stále v živej pamäti deň, keď ste objavili román Robinson Crusoe, prípadne videli film Stroskotanec s Tomom Hanksom, možno by ste si radi vyskúšali prežitie v drsnom tropickom raji na vlastnú päsť. Stranded Deep by tu v tom prípade malo byť práve pre vás, lenže ešte stále nie je. Napriek odhodlaniu autorov nemať svoju survival hru vo vývoji "navždy" a v ideálnom prípade ju mať dokončenú na konci roka 2015, zostáva naďalej v programe Steam Early Access. Nedá sa ale povedať, že by Beam Team Games nič nerobilo, iba, ako obyčajne, všetko trvá podstatne dlhšie, než hovorili prvé optimistické odhady. Behom posledných štyroch mesiacov prišli štyri väčšie aktualizácie. Čo všetko priniesli?
Na začiatku každej hry si necháte vygenerovať hernú mapu, pričom väčšinu jej plochy zakryje oceán a jeden z kúskov pevniny bude vaším domovom. Po stroskotaní máte dostatok šťastia na zachránenie pár užitočných vecí a zvyšok si musíte vyrobiť. Ako to v survival hrách býva, dôležitú úlohu zohráva crafting. Z kameňov získate prvé nástroje, z rastliniek povrazy, zo stromov palice a oštepy a pokračujete až k loveckým zbraniam s kamennými hrotmi, luku a šípom, obydliu a v neposlednom rade k plti, ktorá vás dostane k surovinám na ostatných ostrovoch. Okrem hladu a smädu sú nebezpečné napríklad aj žraloky číhajúce hneď za plytčinou pri pobreží.
V aktualizácii 0.14 sa autori pozreli bližšie na zúbok rozkladaniu ohňa a získavaniu mäsa. Ak si chcete založiť oheň, nedá sa len tak zapáliť drevo. Najprv je nutné vyrobiť podpaľ, bez neho sa hrubé konáre zapáliť nedajú. Na strane získavania mäsa z väčších živočíchov (ryby, vtáky, diviaky, hady...) pribudla nutnosť stiahnuť zviera z kože pomocou noža, až tak sa dá dostať k mäsu, ktoré sa dá na založenom ohni opiecť, alebo aj zaúdiť.
Ďalšia aktualizácia bola venovaná hlavne craftingu. Oštepy i sekery sa rozdelili na hrubo opracované a lepšie, zdokonalené, ktoré sú efektívnejšie. Tiež sa objavil špecializovaný rybársky oštep a pokročilá zbraň Speargun využívajúcu šípky a nádobu so stlačeným vzduchom. S touto zbraňou a dostatkom munície sa už stroskotanec môže cítiť ako predátor. Septembrová aktualizácia sa sústredila na optimalizáciu a hlavne priniesla pokročilejší systém renderovania vzdialených ostrovov a veľkých objektov na nich.
Minulý týždeň bol sprístupnený experimentálny build 0.17, v ktorom je zapracované progresívne načítavanie ostrovov, ktoré má za úlohu zásadne zmenšiť výkyvy fps, ktoré stroskotancov trápili pri cestovaní medzi ostrovmi. Tiež boli zavedené systémy na generovanie prirodzenejšie vyzerajúceho terénu a vegetácie a nenavštívené oblasti zahalila hmla. To neznie veľmi vzrušujúco, ale asi je len dobre, že sa myslí aj na optimalizáciu hry, nie len predlžovanie zoznamu funkcií a obsahu kvôli prilákaniu ďalších hráčov. Naďalej chýba endgame, teda možnosť zachrániť sa a možno ešte pred vydaním bude pridaný aj kooperačný režim, takže oficiálne vydanie hry je zrejme ešte v nedohľadne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 318
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Beam Team Games Štýl: Simulácia / Survival Web: domovská stránka hry | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|