Ako bol dosiahnutý realistický zvuk v Gears of War 4? |
Unreal Engine 4 nestačil, Microsoft zakomponoval vlastnú technológiu.
Už sa dosť popísalo o tom, ako štúdio The Coalition vsadilo pri tvorbe svojej prvej vlastnej hry rozširujúcej sériu Gears of War čo najviac na istotu. Zachovalo hrateľnosť a aspoň čiastočne vrátilo do služby Marcusa Fenixa a odvážnejšie kroky vraj urobí pri tvorbe ďalších hier. Minimálne jedna vec je ale úplne nová. Pôvodní tvorcovia z Epicu síce zvuky nezanedbávali, ale ich Unreal Engine v tejto oblasti nikdy zvlášť nevynikal. Štúdio Microsoftu pri tvorbe Gears of War 4 využilo technológiu vytvorenú vývojovým tímom Microsoftu a pomenovanú Triton.
Vďaka zapracovaniu Tritonu do Unreal Engine 4 sa už zvuk nešíri jednoducho do celého okolia a zároveň si vývojári nemusia dávať extra prácu s každou jednou scénou. Nový systém prepočítava odrazy a šírenie zvukových vĺn od stien i predmetov, pričom súčasťou vzorca je aj materiál. Ak teda hráč medzi seba a zdroj zvuku dostane prekážku, nielenže sila zvuku náhle klesne, ale nie je jedno, či sa skryje za drevenú truhlu alebo kamenný múr.
Systém je natoľko presný, že zvuk streľby sa mení aj v rámci jednej veľkej miestnosti v závislosti od výšky stropu. Tento efekt má hráčovi jednak pomôcť orientovať sa v priestore a tiež zreálniť celkový zážitok. Pri hraní hier s nedokonalou zvukovou stránkou si hráč nemusí uvedomiť, v čom presne je chyba, ale znemožní mu to ponoriť sa do atmosféry danej scény, čo Gears of War 4 zvláda veľmi dobre. Triton bol prispôsobený priamo tejto hre a podľa jeho tvorcov by sa dal ľahko zakomponovať do iných hier s rovnakým enginom, ale urobiť verziu kompatibilnú napríklad s Frostbite-om, alebo s enginmi sérií Halo a Forza, by bolo oveľa zložitejšie. Nie je teda vôbec isté, že sa táto technológia rýchlo rozšíri aj do ďalších hier vydávaných Microsoftom.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 30
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 45 zobraziť viac článkov >
Xbox One
PC Vývoj: Microsoft / The Coalition Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|