2K vraj zabilo Mafiu 3, Evolve, Irrational štúdio a ďalšie hry a štúdiá |
Bývalý zamestnanec Irrational Games nás nechal nazrieť do zákulisia tvorby hier The Bureau: XCOM Declassified, Borderlands: The Pre-Sequel! a ďalších.
Ak čítate Sector pravidelne, už ste si prečítali viacero spravidla anonymne zverejnených príbehov o nerovnom boji talentovaných herných dizajnérov milujúcich svoju prácu v skvelom hernom štúdiu a kravaťákov z neľútostnej korporácie vydávajúcej ich hry. Teraz sa objavil ďalší, zahŕňajúci aj novú hru z u nás veľmi známej série Mafia. Aj tento príbeh je anonymný a napísaný z pohľadu jednej osoby, preto ho netreba brať ako istú pravdu, ale ako jedno z možných vysvetlení, prečo Mafia 3 či Evolve nie sú celkom také, aké sme si ich vysnívali.
Vývojár list adresuje neschopným manažérom vydavateľstva 2K Games spadajúceho pod distribútora Take-Two a hnevá sa na nich, že ak je im to umožnené, zasahujú do vývoja hier a po komerčnom neúspechu radšej zatvoria štúdio, než by pripustili vlastné chyby. Pisateľ bol údajne zamestnancom štúdia Irrational Games, ktoré v samostatnej ére stvorilo System Shock 2 i SWAT 4, bolo odkúpené spoločnosťou Take-Two, stvorilo sériu BioShock a dnes už z neho prakticky nič nezostalo.
Americkému 2K Marin (autorom BioShock 2) presťahovanej do kalifornského sídla 2K Games zlomila väz hra The Bureau: XCOM Declassified. Bývalým tvorcom BioShocku bol z nejakého dôvodu zverený spin-off X-COMu, o ktorého reštart sa postaralo úplne iné štúdio spadajúce pod 2K Games. Výsledkom je, že toto štúdio už neexistuje (alebo existuje iba na papieri), rovnako ako bostonské štúdio (autori BioShock Infinite). Austrálska vetva aj s autorom listu prežila, aj keď prišla o veľkú časť pracovnej sily. Naďalej pracovala na inej hre, inej značke a od iného štúdia. Tentokrát to bol Borderlands: The Pre-Sequel! a opäť to nedopadlo dobre.
Bývalí majitelia štúdia nechali vydavateľstvu priveľa právomocí, nemalo silné vedenie a manažéri vydavateľstva sa plietli do herného dizajnu a rozhodovali o veciach, ktorým nemohli rozumieť. Napriek viacerým zásahom sa vraj 40 ľuďom podarilo dať The Pre-Sequel! dokopy v stanovenom termíne, teda po 18 mesiacoch vývoja. Nebola to zďaleka taká katastrofa ako XCOM Declassified, lenže aj očakávania boli vyššie. Autor listu doteraz nerozdýchal, aký dôvod 2K Games uviedlo, keď zatváralo štúdio. Vývoj bol vraj príliš drahý. Ako je to možné, keď tak malý tím vytvoril hru, ktorá predala 1.7 milióna kusov a ďalšie zisky pritiekli z predaja DLC?
2K zatvorilo aj pražskú časť 2K Czech a zvyšky Irrationalu a tohto štúdia opäť našli domov v kalifornskom sídle 2K Games a založilo sa štúdio Hangar 13, ktoré je opäť pod priamym dohľadom zhora a pred pár týždňami nám ponúklo hru Mafia III. Autor už pre 2K nepracuje (a nikdy nebude), ale s informáciami, ktoré má, by ho neprekvapilo, keby niektoré zvláštnosti a očividné chyby pramenili práve zo zásahov manažérov s obrovským egom a žiadnymi naozajstnými skúsenosťami s tvorbou hier. Podobný vzorec možno hľadať u Evolve, ktoré síce vzniklo v nezávislom štúdiu Turtle Rock, ale ako sme sa nedávno dozvedeli, samotná značka Evolve patrí 2K Games a Turtle Rock na nej už nepracuje.
Autor listu sa ďalej zamýšľa, že 2K si môže dovoliť utrácať desiatky miliónov dolárov na neúspešné hry a žonglovať so štúdiami iba preto, že ho živia štúdiá s vlastným silným manažmentom, ktorý si dokázal udržať odstup a ako príklad poslúžil Firaxis Games (Civilization VI, XCOM 2). Treba dodať, že pod distribútora Take-Two patrí aj ohromne úspešné GTA V, ale to si Rockstar vydáva sám. Ak budeme veriť staršiemu vyjadreniu generálneho riaditeľa Take-Two, Straussa Zelnicka, v útrobách kalifornského Novata raz vznikne aj pokračovanie série BioShock.
List už na Twitteri zdieľa aj George Broussard, spoluzakladateľ štúdia 3D Realms a spoluautor Duke Nukem 3D s tým, že 2K je naozaj partia ničomníkov a raz spíše, čo všetko zlého im spravili. Steve Lee, level dizajnér BioShock Infinite, je presvedčený, že list je podvrh.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 352
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55 zobraziť viac článkov >