VR sa dostane na Xbox Scorpio, keď hry nebudú iba demá a experimenty |
Budúcoročná konzola od Microsoftu bude pripravená na VR, ale Microsoft takémuto hraniu nateraz nedôveruje a viac ho láka rozšírená realita bez káblov.
Budú sa dať na konzole zatiaľ známej iba pod kódovým menom Project Scorpio hrať hry vo virtuálnej realite? Je to možné, ale Microsoft vraj nemá naplánovanú žiadnu veľkú podporu takéhoto hrania. Šéf divízie Xbox je presvedčený, že potrvá roky, kým herné štúdiá prídu s naozaj zaujímavými hrami.
"Momentálne naozaj neviem," odpovedal Phil Spencer na otázku žurnalistu Steva Wrighta, aké plány má s VR. "Milujem technológiu za VR. Mám Vive aj Oculus a neraz som použil PlayStation (VR), aby som vyskúšal demá a ďalšie veci."
VR teda ešte nie je niečo, čo po čom by väčšina hráčov túžila a ešte aspoň pár rokov to tak zostane.
"Podľa mňa sa tvorcovia hier potrebujú zdokonaľovať v tvorbe hier pre VR. Myslím, že potrvá roky, než sa táto vec dostane do mainstreamu."
Niečo iné sú neherné "zážitky", teda napríklad aplikácie umožňujúce za jediný deň spoznať krásy Grand Canyonu i Marsu. Možno práve kvôli tomuto typu obsahu bude Scorpio kompatibilné s headsetmi virtuálnej reality.
"Z väčšiny (VR) vecí, ktoré som hral, som mal pocit, že sú to demá alebo experimenty. Samozrejme je dobré, že sa to začalo. Rozhodne nekritizujem, ale podľa mňa to ešte potrebuje čas."
Microsoft sa už na začiatku tejto generácie popálil s Kinectom, takže do podpory ďalšieho zariadenia sa nehrnie. Spencer počas rozhovoru našiel paralelu zlých hier pre Kinect a zlých hier pre VR. Kinect potrebuje vlastný typ hry, akou je napríklad Dance Central, nie porty hier, ktorým sa nedá prispôsobiť ovládanie a ich autori iba nahradili tlačidlá na hernom ovládači pohybmi končatín. Takisto virtuálna realita potrebuje vlastné hry, porty súčasných hier do VR sa mu nezdajú byť veľmi zábavné.
Ďalší problém je, že kvôli rýchlej odozve komunikujú všetky herné VR headsety s PC/konzolou prostredníctvom káblov, na čo sa bežní ľudia nedajú nahovoriť. Tiež je problém s odrezaním od okolitého sveta, čím sa už Spencer dostal k rozšírenej realite a okuliarom HoloLens. Tie sú zatiaľ strašne drahé a iste je obmedzením aj výkon hardvéru, ktorý sa do nich dal napchať. Skutočná budúcnosť by potom mohla byť v zariadení, ktoré bude zvládať virtuálnu i rozšírenú realitu a plynulý prechod medzi nimi.
HoloLens je ale niečo, čo by sa mohlo rozšíriť až o 10 rokov. Dovtedy tu bude VR a výrobcov headsetov je dosť, takže Microsoft je spokojný s ich podporou vo Windows a vytváraním obsahu, kde je príkladom Minecraft. Windows okrem toho čoskoro dostane podporu Holographic VR headsetov s kamerami pre ilúziu AR, s ktorými prídu HP, Asus, Lenovo, Dell aj Acer. Tie pôjdu za ceny už od 200 dolárov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 30
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 77 zobraziť viac článkov >