Prešiel ďalší rok a titul Rust neprestáva experimentovať |
Holé zadky už patria aj ženám, XP systém prišiel aj odišiel a komu sa to nepáči, ten nech radšej nehrá.
Treba sa zmieriť s tým, že Facepunch Studios neberie program Steam Early Access ako nástroj k efektívnemu dokončeniu hry. Survival hre Rust sa medzi nedokončenými hrami veľmi páči a ani po vyše troch rokoch nič nenaznačuje, že by sa blížilo oficiálne vydanie. Nie je to ale tak, že by bol projekt mŕtvy. Autori na ňom pracujú, vydávajú aktualizácie, akurát smer a ciele sa naďalej menia. Predajom to nijak neubližuje, podľa Steam Spy už hru vlastní takmer 5 miliónov hráčov a vyše 650 tisíc z nich si zahralo aj behom uplynulých dvoch týždňov.
V predchádzajúcich rokoch sme pri Ruste písali o prechode na nový engine a k novému štýlu máp. Počas roka 2016 bol prechod definitívne ukončený a oficiálne sa už hráva iba "nový Rust", servery so starým boli vypnuté. Mnohým hráčom to nevyhovuje a na Steame nájdete nové negatívne recenzie aj od hráčov so stovkami až tisícami nahratých hodín. Na druhej strane, pravidelne pribúdajú nováčikovia. Autori idú s dobou a pokým v roku 2013 bolo cieľom vytvoriť lepšiu post-apokalyptickú hru ako Day Z, teraz v nej mnohí vidia čistú PvP hru, v ktorej nemajú núdzu o suroviny, jedlo ani zbrane, teda ak si ich dokážu vybojovať.
Ak sa do hry teraz pripojíte, nečakajte, že vás bude niekto šetriť. Pre každého ste potenciálna hrozba, s improvizovaným brnením i s holým zadkom, preto vás pravdepodobne guľka do hlavy neminie a vlci samotári to mávajú ťažké. A keď už je reč o holých zadkoch, treba pripomenúť, že v apríli pribudli ženské postavy a štúdio sa podarilo vyvolať kontroverziu, keď ich hráčom priradilo náhodne, podľa SteamID, ako to už urobilo s farbou pleti či dĺžkou mužského prirodzenia. Zmierte sa s tým, čo vám bolo nadelené, odkázali autori nespokojnej časti komunity.
Rok 2016 sa potom v Ruste do veľkej miery niesol v znamení progresu postavy. Hráči boli zvyknutí, že jediný progres je vďaka dobrým veciam, ktoré ale môžu vyrábať až po nájdení príslušných nákresov (blueprintov) náhodne rozmiestnených po kľúčových miestach mapy. Autori sa minulý rok po dlhých prípravách odhodlali zaviesť XP systém, v ktorom bola výroba lepších vecí nováčikom nedostupná a ich úlohou bolo prežiť dosť dlho, aby sa im XP nakopili v dostatočnom množstve. Toto sa ale ukázalo byť veľkým krokom vedľa, keďže zo sandboxovej hry sa stala grindovačka. Ešte pred koncom roka tak prišli s tretím, tzv. komponentovým systémom. Progres je opäť závislý od nájdených vecí, ale je menej náhodný. Všetky jednoduchšie veci, ako nože alebo nohavice, sa dajú vyrobiť z ľahko dostupných materiálov, ale komponenty potrebné k výrobe pušky či nepriestrelnej vesty treba hľadať hlboko v zóne pokrytej silnou radiáciou, pričom na výpravu na toto územie sa najprv treba dobre pripraviť.
Samostatnou vedou sa stala výstavba základní, počas roka musel byť nerfnutý plameňomet účinný pri podpaľovaní dverí a hráči sú čím ďalej lepší v stavaní pevností bez ostrých, ľahko zničiteľných rohov. Absolútne nedobytná pevnosť, ak nehráte vo veľkom klane, aj tak neexistuje a opätovné začínanie v úlohe bezdomovca vyzbrojeného jediným kameňom je súčasťou života v Ruste, rovnako ako radosť z raidovania cudzej základne. Naštve to, ak základňu zničia hackeri, s ktorými si Facepunch stále nevie dať rady a zabugované zvieratá pobehujúce cez skaly sú už klasikou, podobne ako krívajúca optimalizácia.
V decembri zaujalo trochu nešťastne formulované vyjadrenie zakladateľa Facepunch Sudios, Garryho Newmana. Hráčom, ktorým sa už Rust nepáči, jednoducho poradil, aby ho prestali hrať, teda aspoň na pár mesiacov. Rust už mal toľko podôb, vrátane úplne prvej s mutantmi zastupujúcimi zombíkov, že rôzne skupinky hráčov si hru kupovali s rôznymi predstavami a chcú sa vrátiť k rôznym veciam. Sťažnosti im ale nepomôžu, tak si môžu pozrieť schému nižšie a uvedomiť si, koľko hodín zábavy dostali za svoje peniaze. Mimochodom, predčasný prístup do Rustu stojí 20 eur.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 315
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Facepunch Studios Štýl: MMO / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|