Herný biznis Microsoftu je ziskový a stále rastie |
Počas finančného stretnutia Microsoftu prezentovali Amy Hood, Nadella a aj Phil Spencer hernú oblasť firmy.
Počas finančného stretnutia Microsoftu prezentovali Amy Hood, Nadella a aj Phil Spencer hernú oblasť firmy.
CFO Microsoftu Amy Hood zhrnula že hernú oblasť firma, je zisková a rastúca. Zároveň je kritická pre budúcnosť firmy. Celosvetový herný trh má totiž 110 miliárd dolárov a stále rastie. Microsoft v tomto trhu je doma a vie v ňom efektívne konkurovať. Zároveň im hry otvárajú nové možnosti ziskov ako predplatné, alebo vysielanie obsahu.
Doplnil to CEO Microsoftu Nadella, ktorý dodal, že Xbox Live je najväčšia sociálna herná sieť a má rovnako najväčšie tržby. Najnovšie už Xbox Live spája Xbox One a PC používateľov do jednej silnej základne.
Týmto užívateľom ponúkajú nové služby a biznis modely ako Xbox Game Pass, alebo aj Beam streamovanie, ktoré je ďalšou fenomenálnou vecou, keďže hry už nie sú len o hraní, ale aj o pozeraní. Tam zmena každého PC na streamovaciu stanicu rozširuje možnosti hráčov. Popritom sa streaming rozširuje aj mimo hier do vývojárskej oblasti a umenia.
Toto všetko podľa Nadellu spája body okolo hrania a rozširuje ich do novej formy vyjadrovania, všetko je previazané cez Xbox Live. Na obrázku ukázal samotné prepojenia.
Phil Spencer na stretnutí nechýbal a viac porozprával o hraní, typoch hier a ďalších možnostiach expandovania. Dopĺňa obraz o hernom trhu a hovorí, že na svete sú 2 miliardy hráčov a od roku 2012 sa trh zdvojnásobil.
Je to vďaka tomu, že prakticky všetky zariadenia s obrazovkou môžu slúžiť na hry. Hráči tak vstupujú do sveta hier cez rôzne zariadenia, vrátane konzol. Tie si hráči kupujú keďže chcú hrať parádny obsah a vedia, že obsah je to, čo vťahuje ľudí do cyklu a preto by mali investovať do svojho first party obsahu ako Minecraft, Halo alebo Forza.
Herné tituly zároveň vťahujú užívateľov do sociálnej siete Microsoftu a budujú lojalitu. Xbox Live sa stáva miestom, kde majú priateľov a kde stretávajú nových priateľov, s ktorými sú následne v spojení. Počtu mesačne aktívnych užívateľov rastú, na každom ich zariadení a streamovanie pomáha pritiahnuť užívateľov aj z mobilných zariadení. Minecraft to robí veľmi dobre v mobilnej sfére.
Beam umožňuje nové interkatívne inovácie medzi hráčmi a divákmi. Vytvára to ako zábavu, tak aj peniaze pre streamerov (najnovšie viac hodín totiž hráči sledujú hry ako hrajú). Zároveň avatari sú veľmi dobrý biznis pre spoločnosť a to vďaka predaju vecí a oblečení.
Samotné hry zároveň budú viesť aj nárast Mixed Reality zariadení a HoloLens, pri oboch je to jeden z hlavných faktorov. Spomenul tu aj to, že Xbox Live môže dostať virtuálnu podobu, kde hráči budú môcť vstúpiť do Xbox Live, stretnúť sa v miestnostiach s priateľmi a komunikovať s nimi priamo.
Dodáva, že retail hry síce si stále vedú dobre, hlavne veľké hry tam robia veľký biznis, zároveň sa už veľa peňazí investuje do free 2 play a Games as service hier, ktoré si udržiavajú hráčov. Xbox Live je základom tohto systému, bez ohľadu na to na ktorej platforme hráči hrajú. V poslednom štvrťroku 2016 malo Xbox Live prvý štvrťrok, kedy zarobil miliardu dolárov. Vývojári prišli na to nie len ako predávať svoje veľké hry cez Xbox Live ale aj ako monetizovať slabšie tituly.
Súčasťou toho všetkého je aj cloud. Je to niečo o čom Microsoft nerozpráva hráčom, keďže je to časť pre vývojárov. Vývojári chcú stavať hry ako služby s miliónmi užívateľov a divákov. V tomto im pomáha Azure Cloud a Xbox Live, ktoré im odomknú možnosti. Preto Microsoft veľa investuje do Azure a jej nástrojov, aby každý vývojár mohol vyťažiť čo najviac.
Spencer to uzavrel tým, že herný biznis teraz prechádza digitalizáciou ako každý iný biznis a ich pozícia na Xbox Live s first party assetmi a možnosťou osloviť zákazníkov na každom zariadení zaisťuje silné postavenie do budúcnosti. Dodal, že Microsoft bude na E3 hovoriť o vlne nových veľkých hitov.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 343
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >