Gamescom 2017: Q.U.B.E. 2 vás opäť zasvätí do tajov hlavolamov |
Pokračovanie úspešnej logickej hry Q.U.B.E. sa dostane von až v priebehu budúceho roka. Na Gamescome nám však jej tvorcovia umožnili vyskúšať si krátke demo, ktoré nám priblížilo základné mechaniky pokračovania.
Q.U.B.E. patrí medzi najlepšie puzzle hry posledných rokov, čo potvrdzuje veľký záujem fanúšikov nielen o už dostupné hry z tejto série, no taktiež pripravované pokračovanie. Prvá Q.U.B.E. hra sa dostala von ešte v roku 2011, kedy zožala veľký úspech. O tri roky neskôr však tvorcovia prišli s novým dielom, ktorý niesol podtitul Director's Cut. Autori dostali aj po vydaní tohto dielu pozitívne ohlasy od verejnosti, čo ich pochopiteľne ešte viac motivovalo k tomu, aby sa čo najskôr pustili do vydania plnohodnotného pokračovania. Q.U.B.E. 2 je už nejaký ten čas istou záležitosťou, autori na hre usilovne pracujú, aby stihli plánované vydanie v roku 2018. Kedy presne sa ale hra dostane von stále nie je známe.
Minulý rok sme si mohli vyskúšať ešte ranú verziu hry, z ktorej sme vám priniesli dojmy. Každopádne, aj na tohtoročnom Gamescome sme sa dostali do stánku vývojárov, v ktorom sme dostali možnosť zahrať si aktuálne demo, ktoré nám opäť bližšie priblížilo základné mechaniky hry.
Demo pozostávalo z niekoľkých miestností, ktoré ma postupne zoznamovali s jednotlivými možnosťami hry. Ako určite viete, Q.U.B.E. je hra s pohľadom z prvej osoby, pričom celú hru ovládate len rukami, ktoré neustále vidíte na obrazovke. Toto podstate platí aj v dvojke. Celý herný princíp stavia na hraní sa s farbami - rukou dokážete meniť biele plochy na tri rôzne farby, ktoré predstavujú jednu zo schopností, ktorá vám má pomôcť prekonať každú jednu prekážku. Demo teda išlo na mňa postupne. Niekoľko jednoduchších ciest som musel prejsť na úvod len s jednou takouto schopnosťou. Išlo pritom o skákanie - stačí prísť k bielej ploche, kliknúť myšou a môžete sa vysmievať gravitácii. Základy by boli, no bez upozornenia prišiel čas naučiť sa ďalšiu schopnosť.
Vytvorením ďalšej farby na bielej ploche sa z hluchého miesta razom stáva poriadne široký kváder. Dve schopnosti už hra začala využívať precíznejšie - na miesta, kam sa jednoducho nedalo doskočiť, som si musel pomôcť práve vysunutím spomínaného kvádra ako plošiny. Znie to jednoducho, no v niektorých momentoch išlo najmä o správne načasovanie všetkých aktivít potrebných pre zdolanie prekážky. Netrvalo dlho, keďže išlo len o približne 15 minútové demo, a hra mi sťažila prechádzanie treťou schopnosťou. Tretia farba v hre prezentuje vytváranie kociek. Tie však štandardne nemôžete presúvať, iba ak sa vynájdete a využijete na to leveldizajn. Práve ten sa ale naplno ukázal práve po získaní tejto schopnosti. Hra razom dostala ten pravý šmrnc a dokonale začala testovať váš sedliacky rozum, ako sa dokážete vynájsť. Na prvý pohľad zložité úrovne sa nakoniec zdali veľmi jednoduché.
Q.U.B.E. ale nie je len o prostom riešení hádaniek a následnom zdolávaní úrovní. Veľmi veľkú rolu v nej hrá aj príbeh, obzvlášť v dvojke. Aký je pre ňu dôležitý autori potvrdzujú napríklad aj tým, že s ním chcú pokračovať v stopách spomínanej Director's Cut verzie, ktorá ponúkala o niečo rozsiahlejší príbeh ako jednotka. Na scenári pracuje oceňovaný scenárista, Rob Yescombe, pričom hlas postavám prepožičia napríklad Rachel Robinson či Rupert Evans. Zaostávať ale nenechajú ani hudobnú stránku hry a opäť sa môžeme tešiť na originálny soundtrack, o ktorý sa postará David Housden (Thomas was Alone).
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 311
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Toxic Games / Toxic Games Štýl: Logická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|