Ako sa darí českým Mashinkám a čo nás v nich ešte čaká? |
Jan Zelený, tvorca manažmentovej hry Mashinky, nám prezradil svoje plány s hrou do budúcnosti
Ak máte radi vláčiky, 6. októbra ste mohli oslavovať. Na Steame totiž v Early Access verzii vyšiel český titul Mashinky, ktorý razom ukázal svoje kvality a zaujal ako procedurálne generovanou mapou, izometrickým budovaním a aj veľmi peknou grafikou. My vám čoskoro prinesieme naše dojmy, no ešte predtým sme sa rozhodli vyspovedať jej tvorcu, Jana Zeleného. Ten na hre pracuje sám, prezradil nám niečo málo o jej minulosti, no hlavne o tom, čo vás v nej ešte čaká.
Prečo si sa rozhodol ísť sám do tvorby hry ako Mashinky? Nemal si občas chuť ju dať bokom? Ako dlho si na nej pracoval doteraz?
Zo začiatku to bolo skôr moje "pieskovisko", kde som si skúšal implementovať rôzne nápady. Až po čase sa to začalo meniť na hru a v tej dobe som na nej pracoval sám nielen preto, že o nej nikto nevedel, ale lákala ma aj tá cesta si všetky časti skúsiť vytvoriť sám. Chuť prestať na hre pracovať som vyslovene nikdy nemal. Prišlo niekoľko kríz, ale stačilo si hru chvíľku zahrať a všetky chmúry boli razom preč. A zatiaľ som na hre pracoval tak 8 rokov.
Rovno sa musím aj opýtať, ako dlho ešte na hre budeš pracovať a čo všetko plánuješ v priebehu Early Access pridať?
Plánov je veľa a až teraz, keď má hra solídny a zábavný základ, dá sa už omnoho rýchlejšie dodávať obsah. Aj napriek tomu je todo list ešte veľmi dlhý a aj z dôvodu veľkých plánovaných rozšírení, ako napríklad cestná alebo letecká doprava, hra pre viacerých hráčov a podobne, bude práca na hre pokračovať ešte aspoň ďalšie dva roky.
Viem, že sa to asi odhaduje ťažko, ale máš aj nejaký časový harmonogram, kedy by si tieto veci chcel pridať? Čoho sa dočkáme najbližšie?
Nejaký odhad som mal, ale nechcel som ho zverejňovať nielen kvôli jeho krátkej životnosti, ale chcel som sa nechať trošku viesť aj komunitou, či si viac praje napríklad ďalšie historické epochy, viac druhov dopravy, alebo by som mal prioritne pracovať na hre pre viacerých hráčov. Jediný termín v tejto chvíli je vydanie 3. historickej epochy (prvé diesely) ešte pred koncom roku.
Ako sa zatiaľ darí hre a aká je spätná väzba? Darí sa jej aj mimo Česka a Slovenska?
Hre sa darí nad očakávania dobre. Hráči si ju, zdá sa, užívajú, na Steame má viac ako 400 hodnotení a 86% z nich sú kladné. Po prvých dvoch týždňoch sa jej predalo cez 17000 kusov, v čo som nedúfal ani vo sne:). Zároveň sa jej darí prenikať aj mimo naše krásne domoviny a najväčším trhom sa tak dlhodobo stalo Rusko, veľký trh je aj USA, Nemecko a niekoľko stoviek kusov sa napríklad predalo aj v Austrálii.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Jan Zelený Štýl: Simulácia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|