IDC analytik: Xbox One X je konzolou 8.5 generácie, PS4 Pro je len marketingový trik |
Analytik Lewis Ward vyzdvihuje výhody Xboxu One X, z ktorého podľa neho bude Microsoft profitovať ešte dlho. Okrem toho tiež vysvetľuje prístup Microsoftu k hrám.
Pozrime sa, ako nové konzoly Xbox One X a PS4 Pro vidí IDC analytik Lewis Ward, ktorý sa k tejto medzigenerácii konzol vyjadril v interview pre GamingBolt:
„PS4 Pro je len marketingový ťah. V otázkach výkonu nie je ako Xbox One X. Je v podstate štandardným refreshom konzoly, kde Sony vylepšila len niekoľko interných vecí a získala pre PS4 Pro 10% výkonu naviac. Xbox One X prináša oveľa zásadnejší redizajn, ktorý je až o 40% výkonnejší než PS4 a štandardný Xbox systém. Táto konzola bude schopná podpory VR a AR, aj keď tu Microsoft ešte chvíľku počká, kým to spustí. Počkajú si na zaujímavý a skvelý softvér, ktorý sa bude do veľkej miery týkať aj vývoja aplikácií na Windows PC. Xbox One X bude eventuálne ponúkať obsah, ktorý Xbox One nebude mať. Odhadujem to na koniec roka 2018, možno začiatok roka 2019. Xbox One X je 8.5 generácia konzol, PS4 Pro nie je.“
Zrejme pri tých percentách hovorí, skôr o procesore ako o grafike, ale celkovo naznačuje, že Sony prejde do novej generácie rýchlejšie a Microsoft bude môcť Xbox One X tlačiť dlhšie a to aj s exkluzívnymi titulmi, ktoré nepôjdu na Xbox One. Tam však zrejme jediné tituly, ktoré nepôjdu na Xbox One, budú VR a AR záležitosti.
Ward sa vyjadril aj k samotným exkluzívnym hrám Microsoftu, ktoré nie sú práve v najlepšej forme oproti Sony a Nintendu:
„Spoločnosť Microsoft nemá také veľké vývojárske tímy ako Sony či Nintendo, pričom tiež nemá takú hlbokú históriu výroby first party hier. Majú niekoľko veľkých značiek, medzi ktoré patrí Halo, Gears of War, Minecraft a tak ďalej, ale stratégia Microsoftu sa už dlhodobejšie zameriava na vyhľadávanie indie štúdií a partnerov v podobe veľkých štúdií tretích strán, aby získali exkluzívny obsah pre svoje Xbox konzoly. Microsoft je v prípade Xbox komunity tiež agresívnejší a na TV obrazovky prináša hranie z PC, či mobilov a naopak. Spomenúť môžem napríklad Ryse, ktoré vyrobil Crytek, World of Tanks, ktoré Microsoft získal na svoje konzoly roky pred Sony. Túto sezónu bol ich veľký ťah získanie PUBG.
Vzhľadom na to, že Microsoft má menší vývojový tím, musia byť pri získavaní exkluzívneho obsahu oveľa kreatívnejší. Myslím, že tento trend bude pokračovať, pretože je pre nich z veľkej časti prínosom.“
Špeciálne má Microsoft problémy so singleplayer hrami, kde síce skúšajú priniesť novinky ako spomínané Ryse, Sunset Overdrive alebo Quantum Break, ale predajne veľmi nevyšli. Ward k tomu tvrdí nasledovné:
„Tieto (singleplayer) hry sú veľmi drahé a ich vývoj je dlhý. Microsoft skúšal svoje šťastie vo vodách AAA hier so silným príbehom už aj pred touto generáciou konzol, no mnohé z nich pohoreli. Nemožno však zazlievať Microsoftu to, že sa sústreďuje na exkluzívne partnerstvá, ktoré zahŕňajú multiplayer ako napríklad PUBG. Práve multiplayer je totiž niečo, čo aktuálne v esports zažíva silné časy a je to tiež niečo, z čoho sa dá roky profitovať. Hry pre jedného hráča sú skvelé, ale ich zlatý vek sa končí a to z jednoduchého dôvodu, sú riskantnejšie. Ak prepadnú, môže to zničiť celé štúdio.“
To je argument, ktorý v poslednom čase počujeme dosť často a videli sme napríklad ako minulý rok skončili autori Dead Space. Na druhej strane, ak štúdio vie robiť singleplayer hry, uživí sa. Rovnako ani multiplayerové hry nie sú žiadna istota, ak sa nechytí na začiatku tak sa s tým veľmi ťažko niečo robí. Videli sme to napríklad pri Lawbreakers.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 342
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >