Days Gone ponúka dávku informácií o svojom svete |
Na hráčov čaká 5 veľkých táborov, nepriateľské prostredia, prírodné, ale i rozsiahle mestské lokality. Každý quest bude mať svoj príbeh, nebudú chýbať poriadne zbrane, ale aj hordy nakazených.
Days Gone sa momentálne nachádza na obálke Game Informeru. Už teraz sa tak môžeme tešiť na vlnu nových informácií, ktoré by mali prísť v nasledujúcich týždňoch.
Momentálne sa nám objavili zaujímavé informácie týkajúce sa veľkosti a rozsahu hry. Zdá sa, že svet Days Gone obsahuje päť hlavných táborov, medzi ktorými bude putovať náš hlavný hrdina a ktoré sa musia medzi sebou prepojiť. Nebude chýbať ani mestské prostredie, ktoré môžete preskúmať. K dispozícii bude aj rýchle cestovanie a početné množstvo tzv. Ambush Camps, teda nepriateľských áborov, ktoré budete musieť vyčistiť. Keď ich dostanete pod kontrolu odomkne sa vám na ne rýchle cestovanie. Za toto čistenie táborov, rovnako ako za lovenie zvery, dostanete odmeny. Dobré tábory, kde vám nehrozí nebezpečenstvo, sú označované ako Encampments Camps. Tu si v safehousoch budete môcť doplniť muníciu.
Zaujímavosťou je, že hra údajne nebude obsahovať žiadne nudné questy typu zober toto a prines to tam. Rovnako v hre nebudý questy na čas a každá úloha v hre bude mať príbehový kontext. Bude tu tiež veľa zombies, s ktorými sa musíte vysporiadať. Ich horda v počte 300 je považovaná za baby hordu. E3 demo, ktoré sme videli, malo 500 nakazených, podobné hordy budú rozptýlené po celom svete hry. Zo zaujímavostí zombíci tu potrebujú jesť, piť a spať.
Podľa informácií je hra vo vývoji už 5 rokov. Išlo o prvý nápad vývojárov po tom, ako urobili Uncharted: Golden Abyss. Ako sa hra postupne dostávala do plného vývoja tím sa zo 100 vývojárov v roku 2016 rozšíril na 200.
Dej nás zasadí do obdobia niekoľko rokov po tom, čo pandémia spustošila územie USA. Ľudia nakazení vírusom sa v hre budú nazývať jednoducho "infikovaní", takto ich nazvala organizácia NERO (Národná organizácia pre mimoriadne situácie). Tá mala pod palcom a prevádzkovala 12 kontrolných bodov pre karanténu a manipuláciu s nakazenými. V čase príbehu už však budú zničené.
Hlavná postava Deacon má svojho žoldnierskeho kamaráta Boozera, takže sa dá očakávať aj podpora zbraní ťažšieho kalibru. Ak mu však veci ukradnete, rozčúli sa a ovplyvní to vaše vzťahy. Celkový príbeh sa točí okolo prežitia, nepôjde o nájdenie lieku. Prejdenie bude trvať okolo 30 hodín.
Motorka hlavného hrdinu bude kompletne vylepšovateľná. Pôjde o kozmetické vylepšenia, kde môžete pracovať napríklad s farbami alebo rôznymi nálepkami, ale aj o funkčné vylepšenia, ktoré umožnia napríklad zvýšiť efektivitu a trvanie paliva či výmenu pneumatík na základe počasia. Zo zbraní nebudú chýbať brokovnice, odstreľovačky, pištole, LMG, molotov koktaily, granáty či napalm. Tie budú tiež reagovať na počasie, na dážď, a vizuálne budú vyzerať opotrebované.
Prejdeme si aj flashback misiami, ktoré prezradia viac o Deaconovi, ale aj o jeho minulosti s manželkou Sarah. Druh nakazených, tzv. Freakeri priťahujú tmavé miesta ako tunely, kde si vytvoria svoje hniezda. Jediný spôsob ako vyčistiť hniezda Freakerov vedie cez molotov, plechovky s plynom a olejové sudy, ktoré zrejme interakciou explodujú. Hlavný hrdina má tzv. survival pohľad, ktorý mu zvýrazňuje body záujmu a môže byť vylepšený tak, aby vyznačoval aj nepriateľov. V prípade Deacona bude možné vylepšiť tiež výdrž, zdravie a spomalenie času. V hre bude možné vyliezť na rádiové veže, kde sa môžete pokochať výhľadom a lepšie rozhliadnuť na okolie. Nechýba ani ďalekohľad na lepšie sledovanie prostredí a kempov.
Toľko potvrdené informácie. Nepotvrdené správy od leakera Shinobiho hovoria o tom, že hra ponúkne niekoľko možností ako prejsť príbehom z čoho vyplýva, že Days Gone bude obsahovať niekoľko koncov. Malou ukážkou volieb hráča je napríklad možnosť rozhodnúť sa či opustíte svojho kamaráta v núdzi, či ho vezmete so sebou, či mu vezmete len zbraň alebo či ho okradnete v jeho dome. Po okolí sa budú údajne pohybovať a žiť aj ďalšie osoby, ktoré prežili vo svete nakazených. Môžete sa dostať do ich ochranných pascí, kým budete preskúmavať svet. Jedným z príkladov pasce je, že na kopcovitej ceste uvidíte jedno či dvojicu áut. Keď sa k nim priblížite, nepriatelia ich na vás môžu zatlačiť, čím vám spôsobia škody.
V prípade noviniek určite nie je koniec. Z Game Informeru sa dostavia ďalšie informácie počas nasledujúcich týždňov, pričom by sme sa mali dočkať aj nových obrázkov či ukážok hrateľnosti.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PS4
PC Vývoj: Sony / Bend Studio Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|