Aký je Days Gone na PC? Ako je zvládnutý technicky? |
Days Gone prichádza na PC a pozrime sa, ako funguje a čo vlastne ponúka.
Sony pokračuje v prinášaní PlayStation hier na PC a Days Gone bude ďalším z prídavkov. Ten je od Bend štúdia, ktoré sa s titulom vyšvihlo kvalitatívne vyššie, aj keď pre dlhý vývoj a možno skoršie vydanie, ako by bolo ideálne, boli následne hodnotenia nižšie a nákupy hráčov tiež. Nakoniec dizajnér o tom nedávno výrazne diskutoval a leaky hovorili, že sa z Bendu stávalo len pomocné štúdio. Nech je ako chce, teraz tu máme PC verziu Days Gone, ktorá môže štúdiu pomôcť a hráčov zabaviť.
Zatiaľ čo uplynulé porty PS4 titulov Death Stranding a Horizon boli na engine od Guerrilly a tam bol potrebný port enginu, Days Gone je na Unreal engine, a teda port bol jednoduchší a náležite tomu je hra relatívne stabilná a bezproblémová. Sú tam síce isté chyby, tie nie sú technického razenia.
Bend štúdio si dalo záležať na všetkých štandardných prvkoch ovládania a nastavení potrebných pre PC a pekne sa pohrali s nastavením ovládania a citlivosťou myši, kamery, nechýba podpora Xboxových a PS gamepadov, určite poteší prítomnosť českých titulkov, ale aj nastavenie obťažnosti a zapnutie a vypnutie rôznych indikátorov a správania sa hry. Poteší aj možnosť automatického dokončovania QTE prvkov.
Trochu je problém pri rozlíšeniach vo fullscreen okne, kde hra nevie rozpoznávať škálovanie rozlíšenia v systéme, a tak mi na 4K ponúkala len nejaké 900p rozlíšenie. Našťastie to exkluzívny fullscreen vyrieši, kde hra ponúkne všetky rozlíšenia. Z nastavení tu nechýba obmedzovanie framerate alebo zapnutie HDR.
Čo sa týka samotnej grafiky, vidieť, že hra je už staršia. Hlavne na začiatku v meste vidieť ploché prostredia, slabšie nasvietenie, menej detailov. Ale následne už samotná atmosféra v lese je dobre zvládnutá, podobne ako hordy zombíkov a aj detaily postáv v prestrihových animáciách. Keď sme pri animáciách, minimálne úvod hry autori nezvládli vyvážiť, neustále strihanie prestrihových scén a niekoľkosekundového gameplayu nie je práve ideálne zamixované na rozbeh a vtiahnutie hráča, ale neskôr, keď sa hra otvorí, už sú prestrihové scény menej časté.
Záťažou je možno trochu vyššie, ako by podľa vizuálu mala byť, ale stále v štandardoch a napríklad RTX2080 Super dáva hru okolo 50 fps. RTX3080 už prakticky stabilne na 4K 60 fps alebo vyššie. Grafických nastavení je dostatok, aj keď chýba DLSS alebo rôzne ďalšie postprocessingy. Čo sa týka veľkosti, samotná hra chce 60GB miesta a zo Steamu ťahá 52GB.
(vyššie rozlíšenia videa pribudnú, keď sa youtube rozhýbe)
Čo sa týka samotnej hrateľnosti, je to podobné Far Cry štýlu. Zbierate vetvičky, craftujete vecičky, kontaktujete preživších a tí vám dávajú misie, aby ste sa pohli ďalej. Nechýbajú kempy s obchodníkmi a mechanikmi a starostlivosť o vašu motorku. Popritom všetkom obchádzate a niekedy likvidujete ako ľudí, tak aj zombíkov. Miestami sa naháňate s hordou zombíkov.
Hra na PC vyjde 18. mája.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 45
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PS4
PC Vývoj: Sony / Bend Studio Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|