Čo ukázala beta battle royale hry Fear the Wolves? |
Fear the Wolves, nová Battle Royale hra sa pred svojim budúcotýždňovým spustením v Early Access dostala do beta testovanie. Pozrime sa čo ponúkla.
Fear the Wolves je nový titul od autorov Survarium multiplayerovky, kde teraz chcú využiť svoje skúsenosti a zúročiť ich v populárnom Battle royale štýle hry. Pritom drsným poňatím sveta idú konkurovať rovno samotnému PUBG. V mnohom sa mu podobajú, ale zároveň pridávajú vlastné prvky a vlastný svet. Presnejšie, svet je inšpirovaný STALKERom, na ktorom autori svojho času aj pracovali. Dostaneme sa v ňom do zamorenej rádioktívnej oblasti okolo Černobyľu, kam spolu so stovkou ďalších bojovníkov vyskakujeme, snažíme sa prežiť radiačné zóny a dostať sa až k evakuačnej helikoptére.
Zatiaľ čo výskok z helikoptéry a aj následne zbieranie zbraní je rovnaké ako v PUBG, samotné zmenšovanie zóny je už iné a nie je úplne jasné, kde bude finálna zóna extrakcie. Totiž jednotlivé sektory na mape sa postupne zamorujú radiáciou, rozširujú sa na ďalšie sektory a vy musíte utekať a hľadať miesto, ktoré bude pravdepodobne zamorené ako posledné. Tam totiž na konci priletí extrakčná helikoptéra s lanom. Pritom rátajte s tým, že víťaz nemusí prežiť ako posledný, stačí, keď sa dostane k helikoptére, evakuuje a vyhrá. Osobne som mal skúsenosť, že ani som nevedel ako skončila hra, ale aj takú, kde sa do zóny okolo helikoptéry dostali desiati a začala prestrelka. K tomu pri helikoptére ešte atmosféru dotvárajú červené dymovnice, v ktorých dyme sa môžete skrývať.
Zaujímavým doplnkom je tu to, že aj ak zomriete, môžete znepríjemňovať cestu ostatným hráčom a hlasovať o tom, aké počasie sa na mape spustí (búrka, dážď, vietor). Je to pekné oživenie, keďže za slnka sa hrá inak ako za dažďa, búrky, vetra. Dážď znižuje viditeľnosť, rýchlosť, vietor unáša guľky. Možno ešte hlasovanie aj o rádioaktívnych zónach by nebol zlý prídavok, alebo zásobách na určitú pozíciu.
Rádioaktívne zóny sú totiž nebezpečné a postupujú relatívne rýchlo, ak sa ocitnete uprostred začínajúcej zóny (rádioktivita postupne stúpa),máte čo robiť, aby ste sa z nej dostali preč, k tomu vás sprevádzajú aj anomálie, ktoré sa prejavujú vizuálnymi prvkami, ako vlnenie prostredia, niečo ako portály v prostredí. Neviem presne, či majú niečo robiť, ale zatiaľ to aspoň na zdraví neuberalo. Samotná rádioaktívna zóna na zdraví uberá statočne a hlavne vám ožiarenie uberá úroveň zdravia, ktorá sa už neobnoví. Jedine, ak získate antiradiačné sérum.
Čo sa týka počtu zbraní a vecí v prostredí, zdá sa mi, že je to tu chudobnejšie ako v PUBG. Nevyhnutne nenájdete zbrane v každej budove, ani v každej druhej. Niekedy, ak máte smolu, hľadáte zbrane oveľa dlhšie a zároveň nábojov môžete nájsť aj menej. Naopak, ak máte šťastie, v jednej budove sa viete kompletne vybaviť. Zrejme toto ešte musia autori vyvážiť. K tomu popri zbraniach sú tu aj radiačné doplnky, kyslíkové masky a veci, vďaka ktorým v radiačných zónach vydržíte dlhšie. Nakoniec je tu aj doplnok zmutovaných vlkov, ktoré na vás môžu útočiť. Nedá sa povedať, že by momentálne boli výrazne nebezpečné a ak máte náboje, tak ich zlikvidujete bez problémov. Ak nie, budú vás nemotorne prenasledovať aj do budov (aj cez dvere) a smiešne na vás občas skákať. Toto zrejme autori zrejme tiež ešte dotiahnu, rovnako ako pohyb, ktorý má ešte obmedzenia a veci ako preskakovanie okien, lezenie a prekračovanie múrikov alebo aj ľahnutie a plazenie prídu v nasledujúcich ďalších updatoch. Oproti tomu samotné boje majú decentne dotiahnuté. Rozmanitosť zbraní je slušná a viete sa s nimi postarať o svoje prežitie.
Pekne je tu vyriešený inventár, ktorý je minimalistický, len sa rozšíri v pravom dolnom rohu. Ponúka tri hlavné zbrane, k nim si môžete dávať doplnky a ešte máte vlastné vybavenie na sebe, ako masku a doplnkový kyslík, oblečenie.
Vizuál je podobný PUBG, možno textúry miernej menej kvalitné, ale pocit z grafiky je veľmi podobný. K tomu má mapa celkom peknú rozmanitosť prostredia. Nájdete tu malé mestečká, dedinky, rôzne typy polí, lesov, farby sa tu menia a nie je to monotematické. Pričom zmeny počasí a času dňa priebežne rovnako úplne zmenia vizuál prostredia. Plus na to, že je to beta ešte pre early access, optimalizácia nie je výrazne zlá a na GTX970 bez problémov v 1080p ide na maxime (zatiaľ si veľa nastavení nenavyberáte). Sú tam ešte občasné záseky alebo spomalenia, miestami neskoršie načítania textúr, ale na betu to nie je tragické a dá sa pekne zahrať. Jediná výraznejšia chyba bola pri úvodnom spawnovaní do lobby, kedy sa niekedy zaseknete niekde v prostredí a nedá sa nič robiť, len reštartnúť hru. Plus po výskoku z helikoptéry je zvláštny dlhší zásek, kde sa zrejme hra načítava. Následne však už išla hra relatívne bez problémov.
Ak to teraz zhodnotíme, tak Fear the Wolves je zaujímavý klon PUBG s príjemnými doplnkami a obmenami, ktoré ho robia iným ako PUBG a posúvajú do oblasti STALKERA, kde ako radiácia, tak aj občasné anomálie a pípanie merača radiácie navodzujú drsnejšiu atmosféru ohrozenia.
Hra sa dostane do Early Access na Steame 16. júla.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Focus Home / Vostok games Štýl: Akcia / Multiplayer
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|