Interview: 11bit Studios chceli do Frostpunku zapracovať skutočné útoky zvierat na kolóniu |
11 bit studios po veľmi úspešnom titule This War of Mine priniesli ďalšiu netradičnú hru, ktorá opäť zbiera vo svete ocenenia. Na akcii Game Days v Žiline sme vyspovedali jedného z vývojárov.
Netradičný titul Frostpunk dorazil na Steam koncom apríla tohto roka. Hra však budila záujem už pred vydaním, a to hneď z dvoch dôvodov. Prvým sú pochopiteľne vývojári, ktorí za hrou stoja - poľské 11 bit studios už prinieslo kvalitný titul This War of Mine, na ktorý sa hrnuli pozitívne ohlasy z celého sveta. Odôvodnene sa tak od ich ďalšej hry očakával podobne originálne spracovanie, pričom tieto očakávania dokázali autori viac či menej naplniť, o čom svedčí nielen skóre na Metacritics.
Každopádne, akcie Game Days, ktorá je súčasťou festivalu animovanej tvorby Fest Anča, sa zúčastnil aj jeden z vývojárov Frostpunku - Łukasz Juszczyk. Pochopiteľne sme si teda nemohli nechať ujsť príležitosť položiť mu aspoň zopár otázok.
Frostpunk vzbudil záujem ešte pred svojím vydaním a napokon nesklamal a v recenziách zabodoval. Čakali ste až také pozitívne ohlasy?
Dá sa povedať, že sme to tušili. Ak ale pracujete na hre niekoľko rokov, postupne začnete strácať prehľad o tom, čo vlastne robíte. Sami sme však veľmi často zisťovali, aký záujem majú bežní hráči o našu hru a vďaka tomu sme dokázali ísť správnym smerom. Na základe dobrých ohlasov po internom testovaní sme čakali dobré ohlasy, no nečakali sme až taký veľký úspech.
V júnovej aktualizácii pribudol Survivor mód. Čo ešte plánujete pridať do hry a kedy môžeme očakávať ďalšie aktualizácie alebo DLC?
Na Steame sme zverejnili mapu s plánovanými aktualizáciami a taktiež cieľmi, ktoré sme si stanovili. Takže áno, vydali sme Survivor mod, pred pár dňami vyšiel menší patch, s ktorým sme pridali extrémnu obťažnosť, no na spomínanej mape môžete vidieť naše plány. V septembri plánujeme vydať veľkú aktualizáciu, ktorá pridá veľké množstvo obsahu a myslím, že v novembri vydáme aktualizáciu, ktorá hru rozšíri o vytrvalostný režim. Teda v podstate taký nekonečný režim, ktorý si hráči pýtajú. Vytvoriť takéto rozšírenia však trvá nejaký čas, preto medzičasom pridávame aspoň nejaké drobnosti. V septembri a novembri ale hráči môžu čakať veľké aktualizácie.
Prečo ste si pre svoju hru zvolili práve drsnú zamrznutú krajinu? Neuvažovali ste o survival hre, ktorá sa odohráva napríklad na púšti, kde sú tiež extrémne náročné podmienky na prežitie?
Samozrejme, existujú nejaké výskumy o arktických expedíciach - to bolo niečo, čo bolo pre nás zaujímavé už od začiatku vývoja. Myslím si ale, že skutočne dôležitá otázka znie, prečo sme sa rozhodli vytvoriť naozaj nehostinné a nebezpečné prostredie. Nám to dávalo zmysel, nakoľko sme chceli zapracovať všetky tie sociálne triedy z polovice devätnásteho storočia, aby sme našli prirodzeného nepriateľa - prírodu. Viete, v tom čase nebolo veľa nejakých epických púštnych expedícií, keďže sa hlavne skúmalo arktické prostredie.Takže preto, dobre to zapadá do viktoriánskej éry.
Hru sme si naozaj užili, ale uvítali by sme bohatšiu ponuku v knihe zákonov, ktorá do značnej miery ovplyvňuje vývoj preživších. Budete sa venovať rozšíreniu tejto zložky a pridáte ešte nejaké ďalšie možnosti?
...možno… nemôžem o tom hovoriť.
A čo bádateľská sekcia?
Počkajte, prosím, na ďalšie aktualizácie, nemôžem vám povedať nič čo sa týka obsahu… ale áno, kniha zákonov či strom technológií sú súčasťou hry, takže možno niekedy, možno nie… Skrátka je to súčasť hry, takže si môžete predstaviť, že do toho nejakým spôsobom zabŕdneme, no nič viac vám povedať nemôžem.
V hre treba bojovať predovšetkým so zimou, hladom a chladom. Iné nástrahy sú len vo forme textových volieb pri výpravách. Nebolo by zaujímavé, keby do kolónie vtrhli nejakí nepriatelia alebo napríklad polárne medvede a hráč sa musel priamo s nimi konfrontovať? A čo tak spravovanie viacerých kolónií, ktoré by ovládal hráč a mohol si ich prepínať a medzi nimi napríklad prevážať suroviny?
Samozrejme, boli nápady, ako napríklad hladné zvieratá či polárne zvery napadnú kolóniu, no situácia, v ktorej sa obyvatelia nachádzajú, je veľmi komplexná. Práve stratili svoje domy, našli si nové miesto na prežitie - bolo tam naozaj veľa informácií, ktoré sme mohli zahrnúť, no nechceli sme narušiť posolstvo. Zamerali sme sa teda len na zimu a ľudí, ktorí sa snažia prežiť a iné možné hrozby sme vypustili. Momentálne už hráči poznajú hlavnú myšlienku hry, takže až teraz je tu priestor pre rozširovanie prostredia.
Ďakujeme za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 363
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Porovnanie vizuálu Stalkera 2 a skutočnosti 22
- Filmová recenzia: Gladiátor II 55
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75
- Prichádza aj remaster Tomb Raider: Legend trilógie 28 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: 11 bit studios Štýl: Managementová / Survival Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|