Gamescom 2018: V kooperatívnej FPS RICO budete vykopávať dvere a strieľať zloduchov |
Ako na nás zapôsobila ukážka krvavej kooperatívnej akcie v procedurálne generovaných miestnostiach?
Lokálna kooperácia sa opäť dostáva do módy, čo je dobrá správa pre tých, ktorí majú po ruke priateľov na nejaký ten protiteroristický zásah. O tom je totiž pripravovaná kooperatívna FPS s názvom RICO, v ktorej sa dvaja hráči spoja, aby sa stali členmi špeciálnej jednotky, ktorá zasahuje proti zločincom toho najhrubšieho zrna. Hru sme si zahrali na PS4 a vlastne ju už vo dverách veľmi dobre zhrnul jej producent – je to hra o vykopávaní dverí a strieľaní zloduchov. A presne o tom to aj je.
Spoločne prídete pred dvere, jeden z vás ich vykopne, nabehne efektná spomaľovačka a vy sa pustíte do premeny tiel nepriateľov na červené fľaky na stenách okolo vás. Takto v leveloch vykopávate jednu procedurálne generovanú miestnosť za druhou a máte len 24 hodín herného času na to, aby ste vyriešili prípad a dospeli k záveru. Prechádzanie hry nikdy nebude rovnaké a zlyhanie je trvalé, lebo možnosť opakovania nie je. Môžu vám však zostať iné cesty, ako postupovať vo vyšetrovaní ďalej. Končíte až vtedy, keď sa minú cesty.
Likvidovanie nepriateľov nie je jedinou úlohou, ale okrem neho musíte neraz tiež zneškodňovať bomby, ktoré sú roztrúsené po leveloch a aby to nebolo príliš jednoduché, s nimi je tu aj prísny časový limit. Ak si nepohnete, skončí to výbuchom. Bol som až prekvapený tím, ako vie RICO potrápiť. A ak sa vám to zdá stále málo, je tu aj friendly fire, aby ste mohli nechtiac zabiť svojho spoluhráča (naozaj sa ospravedlňujem vývojárovi, ktorý so mnou hral). Motiváciou pre vás je však nielen prejdenie príbehu, ale aj umiestnenie v tabuľkách.
Na výber máte pištoľ, taktickú zbraň (kde by si mal každý povinne dať brokovnicu) a granáty. To všetko si môžete s postupom v hre upravovať. Môžete tiež svojmu kolegovi nepriateľov označovať a takáto rýchla FPS sa dnes nezaobíde bez efektného sklzu. Bohužiaľ skákanie z nejakého dôvodu chýba. Na výber máte režim tréningu, Operácie (kampaň) a aj Lockdown, čo je vlastne režim hordy, kde na vás útočia väčšia a silnejšie vlny nepriateľov.
Vizuálne je hra výrazne štylizovaná a pristane jej to, len technologicky by mohla byť ďalej. Najviac však vadilo to, že ak sme v split-screene obaja naraz aktivovali slow-motion, tak hra začala lagovať. A to sme ju hrali na PS4. do vydania je však stále dosť času, takže by mali autori popravovať na tom, aby podobné veci vyladili.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 69
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Vývoj: Ground Shatter Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|