Gamescom 2018: The Waylanders - pokus o nástupcu Dragon Age: Origins |
Španielsky autori zo štúdia Gato Salvaje nám chcú vo svojom titule The Waylanders prinavrátiť štýl hrateľnosti Dragon Age: Origins. Pomôcť im v tom má aj bývalý zamestnanec Bioware. Ešte pred sebou však majú dlhú cestu.
Žijeme v dobe akčných RPG hier, ktoré často prenikajú do iných žánrov a okrem samotnej úpravy postavy a dialógových možností ponúkajú aj adrenalínom nabitý súbojový systém. Na druhej strane tu máme zasa tituly ako Pillars of Eternity, či Divinity Original Sin, ktoré sa snažia kráčať presne po stopách svojich duchovných predchodcov a priniesť tak dospelý RPG zážitok pre špecifické publikum. V roku 2009 herným svetom otriasol titul Dragon Age: Origins, ktorý bol taktiež nástupcom klasických izometrických RPGčiek, no ponúkol modernú grafiku, pohľad z tretej osoby a možnosti ako hrať menej komplikovane, bez potreby špekuľovať nad každým atribútom a čítania každého riadku textu. O podobný zážitok sa popritom pokúšali napríklad aj hry zo série Drakensang.
Bioware ale odvtedy sériu Dragon Age taktiež preplavil do akčných vôd a odvtedy nám tu preto chýba takáto stredná cesta. Španielske herné štúdio Gato Salvaje to asi vníma podobne a preto pracuje na titule The Waylanders, ktorý sa svojou veľkou inšpiráciou v spomínanej hre netají. Na hre zatiaľ pracuje pomerne malý tím ľudí, no nájde sa tu aj Mike Laidlaw, ktorý pôvodne pracoval práve na DA:O. My sme si na Gamescome zahrali krátke demo a skutočne náznaky podobného štýlu hrania badať na každom rohu. Osobne je pre mňa Dragon Age srdcovka a preto sa teším, že sa toho niekto chopil. No napriek nostalgickým chvíľkam má The Waylanders pred sebou ešte veľmi dlhú cestu.
Začína to štandardne výberom postavy, kde sa ponúka klasický výber, teda nejaký mág, bojovník, zlodej. Osobne rád v RPG hrách plním so svojou postavou v rámci partie úlohu liečiteľa, preto som na začiatok siahol po generickom mágovi. Ocitáme sa v malej dedinke, ktorá je pod útokom nepriateľských síl. Do očí ihneď udrie keltský štýl zasadenia, čo je snáď najoriginálnejší aspekt hry. Tu teda stretávame ďalších členov svojej družiny, plníme tutoriálové úlohy a získavame prvé predmety a skúsenostné body. Progres a pohyb po úrovni je podobný tomu z DA:O, teda po vytýčených cestičkách bez veľkej voľnosti. Zatiaľ teda nič, čo by vás nejako prekvapilo a ak ste niekedy hrali podobnú RPG, tak hrateľnosť chytíte rýchlo do ruky. Po ceste stretávame postavy, ktoré sa svojou triedou akurát hodia k tomu, aby sme mali čoskoro plnú skupinu až piatich postáv. Pri ich levelovaní si ešte ďalej vieme určovať konkrétny smer, teda či chceme hrať bojovníka ako tanka, alebo DPS. Dokopy by sme tak mali mať k dispozícii až 36 rôznych kombinácií.
Pri hraní sa dokážeme prepínať z pohľadu tretej postavy do top-down pohľadu a bojová pauza je tu samozrejmosťou. Autori sa ale súboje snažia osviežiť pomocou systému formácií. Tie sa snažia ťažiť z potenciálu celej partie hrdinov. Formácia je vždy viazaná ku konkrétnej postave a pre jej aktiváciu musíte vybrať aj ďalších členov skupiny. Na aktivovanie takejto formácie potrebujete minimálne tri svoje postavy, no môžete to skúsiť aj so všetkými piatimi, čím by sa mala stať silnejšia. No a ide vlastne o to, že napríklad rytier vytvorí spoločne so svojimi spoločníkmi bariéru, s ktorou následne hýbete ako s jednou postavou. Strategicky by ste s takýmto zástupom mali ísť napred a rozraziť nepriateľské sily. Lovec sa zasa vie so svojimi spoločníkmi prikrčiť a nastaviť zbrane. Takto vytvorená formácia je síce nemobilná, no po nalákaní nepriateľov ich efektívne eliminuje.
Je to teda pekná novinka prinášajúca novú hrateľnosť, no technické spracovanie zatiaľ nie je najlepšie. Pri prvej zo spomínaných formácií by ste napríklad čakali, že sa vaše postavy proste postavia k sebe a nastavia štíty. V skutočnosti sa ale pretransformujú na trojicu rovnakých rytierov. Nevieme, či to takto bude aj vo finále, no radšej by sme videli modely samotných postáv. Tak isto formácia lovca vytvorí len akúsi pologuľu zo štítov s trčiacimi zbraňami. No a vlastne takto zvláštne vyzerá aj zvyšok hry. Nechceme malé tituly súdiť za ich vzhľad, no v tomto prípade je grafická stránka miestami príliš zastaraná a nekonzistentná. Občas sa síce naskytne aj pekný záber a efekt ako vidno na screenshotoch, no to skrátka nestačí. Animácie sú strnulé a celé sa to hýbe veľmi krkolomne a ťažkopádne. Viac ako finálny titul teda demo hodnotíme skôr len ako ukážku, v ktorej autori predviedli, že dokážu napodobniť hlavné aspekty DA:O a priniesť do toho tu a tam aj niečo vlastné. V zásade sme tak z hry ale veľa nevideli, veľa útokov ešte nebolo implementovaných, prostredie bolo malé a nepriatelia generickí. Dátum vydania je ale ešte ďaleko, predbežne by to malo byť niekedy v Q1 2020. Uvidíme, ako to celé dopadne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 324
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 81
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Gato Studio Štýl: RPG / Taktická Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|