Vývojár Dreams hovorí o online hraní, framerate, ratingu hry, výtvoroch a ďalších detailoch |
Titul Dreams sa nám odhaľuje a autori prezrádzajú rôzne detaily hry.
O Dreams zatiaľ vieme, že pôjde o hru, ktorá dáva hráčom veľkú kontrolu nad tým, čo sa bude diať. Prinesie veľa kreatívnych prvkov a ponúkne 3 príbehy. Bližšie detaily však stále chýbajú, za čo môže problémový vývoj. Ten bol dvakrát reštartovaný a hra je v príprave už viac ako 6 rokov. Tento mesiac sa Dreams konečne dostalo na obálku Game Informeru, takže sa môžeme s istotou tešiť na novinky.
Tie štartuje spoluzakladateľ Media Molecule, Alex Evans , ktorý bol podrobený tradičnému formátu magazínu, teda sérii rýchlych otázok a odpovedí. Už tradične je veľa otázok trocha hlúpych a nezaujímavých, no niektoré odhalili doposiaľ neznáme detaily k hre, medzi ktoré patrí online podpora, podpora PS VR, crossplay, výkon hry, príbeh a ďalšie.
Prehľad dôležitých informácií vyzerá nasledovne:
- hra príde s hodinami tutoriálov, no budú zábavné
- vytvoriť 3D hry bude ľahšie ako vytvoriť 2D hry, no aj 2D bude možné
- bude tu tlačidlo s názvom Make it 8-bit
- dokážete tu vytvoriť skoro každý žáner hry: fps, pinball, kartovú hru atď.
- bude tu aj online multiplayer, ktorý však nebude k dispozícii v deň vydania, Evans si ešte nie je istý, ako dlho jeho pridanie potrvá, vraví, že by ho mohli pridať aj zajtra, no bol by zlý
- počet hráčov na online je 4, možno 8
- nemôžete tu však vytvoriť MMO hru
- môžete robiť krátke filmy
- na jednu mapu môžete umiestniť 100 levelov, pričom môžete tiež spojiť 4 mapy do jednej veľkej mapy - technicky
- môžete vytvoriť úrovne, ktoré nemožno vyhrať
- hra bude kompatibilná s PS VR hneď po vydaní
- Dream Surfing režim umožňuje hrať tri prepletené úrovne, niečo ako WarioWare
- hra podporuje klávesnicu, ale nie myš
- vaša tvorba sa nedá hrať na PC, ani na inej platforme
- môžete importovať audio, no nie je tu žiadna vyhradená export funkcia, takže budete musieť používať tlačidlo PS4 Share
- Dreams sa pokúsi spustiť vaše hry so snímkovou frekvenciou 60 fps, ak však do nich dáte príliš veľa vecí, framerate klesne. Môže dokonca mierne podliezť hranicu 30 fps, ak to naozaj preženiete.
- všetko bude po technickej stránke fungovať lepšie na PS4 Pro
- nie je možné vytvoriť tak komplikované levely, že by ich PS4 nezvládla
- môžete si dokonca vytvoriť hry s ratingom M, no len pre vlastnú zábavu a nemôžete ich vydať
- budú tu týždenné kreatívne výzvy
- budete mať svoju Personu a môžete zvyšovať level svojich schopností v oblasti vývoja hier, napríklad sa môžete stať animátorom úrovne 30 alebo level dizajnérom úrovne 50
- pri levelovaní neexistuje žiadna hranica
- bude tu príbehová kampaň, ktorú Evans popisuje ako keby Media Molecule robili Psychonauts
- príbehová kampaň bude dostatočne dlhá
- Dreams beta príde tento rok. Veci, ktoré v nej urobíte si nebudete môcť preniesť do finálnej verzie hry.
- na svojich hrách nebudete môcť zarábať peniaze
Dreams teda rozhodne pôsobí ambiciózne. Bude zaujímavé zistiť, či sa okolo nej vytvorí seriózna vývojárska komunita. Engine sa javí ako všestranný, ale fakt, že svoje veci nemôžete exportovať do PC alebo, že nemôžete predávať svoje hry, môže publikum Dreams dosť obmedziť. Na výsledok si ešte počkáme.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: Sony / Media Molecule Štýl: Arkáda
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|