Space Engineers 1.0 je už takmer vonku - čo ponúkne teraz a čo v budúcnosti? |
Marek Rosa a Vladislav Polgar nám tesne pred vydaním Space Engineers prezradili viac o tom, čo od hry môžeme čakať.
Vydanie 1.0 verzie Space Engineers sa nezadržateľne blíži, no tým to nekončí pre hráčov a ani pre vývojárov. Po viac ako 5 rokoch a 200 updatoch je tu ten jeden, ktorý hru preklopí do plnej verzie. No ešte kým sa tak stane (28. februára), rozhodli sme sa osloviť Keen Software House, aby nám prezradili, čo to vlastne pre hru znamená nielen dnes, ale aj v budúcnosti. Na otázky nám spoločne odpovedali Vladislav Polgar a Marek Rosa.
Vydanie hry vo verzii 1.0 bude sprevádzať aj veľký update. Môžeš nám priblížiť to najdôležitejšie, čo prinesie?
Najbližší update prinesie veľké zmeny nielen pre survival mód, ale prinesie tiež nové herné bloky (Wind Turbine, Survival Kit, Hydrogen Engine a ďalšie), ktoré môžu hráči použiť, nové herné scenáre, ktoré hráčom poskytnú väčšiu zábavu a výzvy, ale taktiež prinesie vylepšenia hrateľnosti pre nových hráčov. Tieto zlepšenia sa zameriavajú na nových hráčov, na rýchlosť, akou sa zoznámia s hrou, naučia základné prvky ovládania, stavania, spolupráce a podobne. Našim cieľom bolo vylepšiť hru nielen pre stálych hráčov, ale najmä urobiť ju viac zábavnejšou pre nových hráčov. Okrem toho sme implementovali niekoľko vylepšení pre hladký chod hry a prinášame mnoho optimalizácií (niekoľkonásobne rýchlejšie načítanie sveta, odstránenie "lagov" pri rozličných fyzikálne náročných činnostiach a tak ďalej).
Ako plánujete hru podporovať po vydaní verzie 1.0?
Tím a samotná práca na hre sa v podstate nemení. Naše najbližšie plány sú spojené s prácou na rozširovaní Space Engineers, pridávaní nových blokov, dekoratívnych vecí, nových herných systémov, ekonomky, zbraní a podobne. Na stole máme mnoho nápadov, ktoré by sme chceli zrealizovať, takže hráči sa určite majú na čo tešiť.
Hra bola v Early Access fáze pomerne dlho. Čo bolo počas nej to najťažšie, s čím sa musel tím popasovať?
Práca na Space Engineers začala v prvej polovici roka 2013, kedy malý tím vývojárov začal pracovať na Alpha verzii. V septembri 2013 sme hru oficiálne uviedli na Steame a až do konca februára 2019 sme hru kontinuálne vyvíjali ako Early Access hru podľa našej pôvodnej vízie a konceptu. Počas tohto obdobia sme vydali viac ako 200 update-ov, z ktorých mnohé výrazne zlepšili samotnú hru. Musím povedať, že verzia, ktorú sme uviedli ako Survival release (Feb 2019) a ktorá bola vydaná prvá mimo Early Access, predstavuje naplnenie pôvodných plánov pre Space Engineers a vytvára výborný základ pre ďalšie rozvíjanie hry. Asi najťažšie bolo udržať správny smer, víziu a drive celého tímu, pretože je prirodzené, že v tíme majú ľudia rôzne názory. Tie sme boli ale vždy schopní vydiskutovať a posunúť sa vpred. Ďalšia komplikácia boli naše požiadavky na kvalitu a rozsah hry. Predsa len neexistuje hra, v ktorej je tak obrovský kompletne modifikovateľny a fyzikálne simulovaný svet a dať to všetko dohromady tak, aby sme hráčov neobmedzovali v tom, čo môžu postaviť a urobiť, ale zároveň, aby mali príjemný zážitok, toto bolo náročné.
Ako vývoj hry ovplyvnili samotní hráči a ich spätná väzba?
Space Engineers v mnohých aspektoch predčila naše pôvodné plány. Povedal by som, že ich ďaleko presiahla, pretože počas vývoja sme do hry implementovali veľmi veľa prvkov, ktoré neboli v pôvodnom pláne (planéty, kolesá, rotory, solárne panely atď). Mnohé boli doplnené vďaka našej fantastickej komunite, s ktorou úzko spolupracujeme a ktorá nám dáva výbornú spätnú väzbu. Bez komunity Space Engineers by hra určite nebola tam, kde v súčasnosti je.
Čo čaká váš tím teraz? Máte už na pláne nejaké ďalšie projekty?
Ako som už spomenul, naše najbližšie plány sú spojené s prácou na rozširovaní Space Engineers, pridávaní nových blokov, dekoratívnych vecí, nových herných systémov a podobne. V dlhodobejšom horizonte určite uvažujeme nad novým titulom, no nateraz by som to nechcel konkretizovať, lebo všetko je vo fáze prípravy. Tiež pracujeme na Xbox verzii Space Engineers.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 53
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One PS5 Xbox Series X|S Slovenské hry Vývoj: Keen Software House Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|