Hráč Anthem poslal Bioware dlhý zoznam problémov hry, autori mu odpovedali |
Komunitný manažér odpovedal na problémy hráča. Hlavne hovorí, že hra nekončí a bude sa vylepšovať.
Anthem patrilo k najočakávanejším hrám tohto roka. Novinka od BioWare vzbudzovala okrem očakávaní zároveň aj obavy, keďže ich Andromeda u mnohých hráčov i kritikov prepadla. U fanúšikov stála na mieste otázka, či BioWare ešte dokážu pod krídlami EA priniesť kvalitný zážitok v podobe novej značky. Realita je taká, že hoci si Anthem našlo svojich fanúšikov, vydanie hry sa nezaobišlo bez problémov.
Veľmi živá komunita okolo hry odhalila množstvo chýb, čo dala najavo svojou spätnou väzbou. Medzi najvýraznejší ohlas patrila otvorená správa hráča, ktorý sa v pomerne rozsiahlej analýze pýta vývojárov, čo sa to s nimi a s hrou deje. V úvode však upozorňuje, že jeho post nemá vyvolať nenávisť, ale skôr sa o hru zaujíma z pohľadu fanúšika a chce vedieť, prečo niektoré veci dopadli tak, ako dopadli. Svoj feedback rozdelil do niekoľkých bodov. Na to mu rovno odpovedal komunitný manažér z Bioware.
Komunikácia
Ako prvé musím spomenúť komunikáciu. Tá je z môjho pohľadu úplne slepá. Komunita nevie, čo sa deje. Nevieme, či pracujete na problémoch, čítate našu spätnú väzbu alebo riešite fórum. Na začiatku sa objavili vývojári, ktorí sa s hráčmi náhodne rozprávali a pýtali na názory. Dokonca sa riešili také detaily, ako farba javelinu. Pýtam sa, kam to všetko šlo?
Celé sa to odrazilo na tom, že hráči trpia nedostatkom informácií o hre, za ktorú si zaplatili. To všetko aj napriek tomu, že vaša predchádzajúca hra (Andromeda) obsahovala veľké zlyhania a vaša materská spoločnosť (EA) sa stala najviac opovrhovanou hernou firmou z celého priemyslu.
Odpoveď:
Na začiatku pre vývojárov, ktorí nie sú zvyknutí komunikovať na sociálnych sieťach, boli hráči oveľa priateľskejšie. Dokázali odpovedať na otázky, poskytovať informácie a vedeli, že s tým ľudia nebudú mať žiadne problémy. Ale prečo by mal člen tímu venovať čas na post k vydaniu aktualizácie, keď vie, že sa stretne len s negatívnymi komentármi? Ľuďom, ktorých tu máme na komunikáciu, nevadí nepríjemná atmosféra v diskusiách, ani nepríjemné komentáre, pretože toto je ich práca.
Nie je to však práca vývojárov, a preto by sme boli radi, keby si to hráči v diskusiách uvedomili. Najmä tí, ktorí sa s negatívnym komentárom obracajú priamo na nich a píšu veci ako "vývojári prestali komunikovať, vývojári neodpovedajú...". Buďte so svojou spätnou väzbou ohľaduplní. Je pravdepodobnejšie, že vám odpovie viac členov tímu.
Rozhorčenie komunity tým, že ste riešili triviálne a nie hlavné problémy
V uplynulých 4-5 dňoch od vydania sa komunita dostala k hlavnému problému hry, ktorým bol loot. Niekoľko veľkých herných webov začalo hovoriť o tom, že vývojári na túto vec vôbec nereagujú. Komunita bola zhovievavá. Blížil sa víkend a chápala, že vývojári majú právo na voľno a oddych. Situácia sa však nezmenila ani po víkende. Namiesto toho ste sa začali venovať otázkam o drobných problémoch, ktoré už boli zjavne fixnuté. Išlo o veci, ktoré nikoho až tak netrápili.
Popri nich ste žiadali spätnú väzbu. Naozaj chcete len tak sedieť a testovať veci, o ktorých ste už vedeli? Naozaj sa chcete venovať nie tak dôležitým problémom a prehliadať tie hlavné?
Odpoveď:
Uznávame, že sme sa zmieňovali o problémoch, ktoré nie sú najdôležitejšie. Bolo to však preto, že išlo o menšie veci, ktoré sme vedeli rýchlejšie zaregistrovať a opraviť. Tiež evidujeme hlavné problémy, ale kým sa k nim nedostaneme, nemôžeme nič sľubovať. Myslíme, že je lepšie venovať sa najprv veciam, ktoré môžeme rýchlejšie opraviť, než sa na dlhší čas odmlčať s opravou náročnejších vecí, keď drobnosti už mohli byť fixnuté. Potom by to vyzeralo tak, že nerobíme nič.
Utajovanie konkrétnych detailov k patch notes
Toto je ďalšia vec, ktorú musela komunita objaviť sama. Najprv ste povedali, že ohľadne hry nie sú žiadne skryté detaily v patch notes. Potom ste vydali post nazvaný 'Missing notes from 1.0.3 update'. Nech sa na to pozerám z akéhokoľvek uhla pohľadu, stále vidím len špinavé obchodné praktiky. Vzbudzujú nedôveru a vytvárajú rozpor medzi vami a komunitou. Ani teraz nevieme, čo všetko vami vydané patche opravujú. Či opravujete podstatné veci, alebo rozbíjate ostatné, aby ste sa potom mohli tváriť, že fixujete.
Prestaňte s komunitou zaobchádzať ako so začínajúcimi hráčmi. Nachádzajú sa v nej aj ľudia, ktorí našli závažné problémy a chyby, ktoré vám unikli. Vašou povinnosťou by mala byť oprava.
Odpoveď:
Už som predtým povedal, že nič nebolo ukryté v poznámkach k aktualizáciám. Pravda je taká, že patch notes sa spájajú neskoro v procese aktualizácie a aj keď robíme všetko pre to, aby boli čo najpresnejšie, niekedy sa veci pohybujú a menia celé kusy. Radšej sme tak dali dokopy poznámky k patch notes, ktoré hovoria o niekoľkých veciach, ako by sme mali genericky kopírovať tvrdenie "rôzne opravy chýb a vylepšenia". S týmom však ešte budeme pracovať na tom, aby sme tento proces vylepšili.
Nepoučili ste sa z predchádzajúcich chýb
Množstvo problémov, ktorými ste si museli prejsť pri Andromede, mali byť pre vás veľké poučenie. Namiesto toho ste ohlásili Anthem s dôverou, že prinesiete hru, ktorú herný svet ešte nevidel. Veľké sľuby nechali Andromedu zapadnúť prachom a vybudovali vám lojálnu komunitu ešte predtým, než ste skončili s vývojom.
Komunita však napriek tomu nezabudla a viackrát vám pripomenula, že nebude tolerovať rovnakú situáciu ako pri Andromede. Všetci čakali, že hra, ktorá bola vo vývoji 6 rokov, naozaj prinesie niečo revolučné. Už krátko po vydaní ju však čakal podobný osud ako Andromedu, aj keď chyby boli iné.
Odpoveď:
Nebudem komentovať tieto vyjadrenia z dôvodu, že som nepracoval na Andromede, ale zároveň viem, ako sa niektorí hráči stavajú k EA. Chcem však hovoriť o tom, ako riešime spätnú väzbu. Pre spätnú väzbu sme urobili veľký počet zmien na základe toho, čo nám povedali hráči.
Aktívne diskutujeme o všeobecnom probléme lootu a v najbližších dňoch s vami budeme zdieľať podrobnosti. Viem, že každý chce vedieť kedy presne, ale túto odpoveď nemám. Nezanedbávame žiadnu spätnú väzbu od hráčov, niekedy to trvá o niečo dlhšie, pretože veci sa musia viac prediskutovať. Loot je jednou z našich priorít. Milujeme našu komunitu a sme veľmi vďační za všetko, čo od nej dostávame.
Nenávisť k EA
Každý kto vstúpil do Anthem dobre vedel, že vzniká pod patronátom EA. Museli ste rátať s nenávisťou a veľkými pochybnosťami už len preto, že robíte pod EA. Držať sa ruka v ruke s takouto firmou, uviesť jej meno do popredia a tvrdiť, že prinášate zmenu, nemá pre ľudí veľmi dobrý odkaz. Komunita ešte stále nevie, ako sa do hry EA zapájalo a koľko vecí vám vyškrtalo.
Nechávate robiť hráčov vašu prácu za vás
Nielen, že máte fanúšikov, ktorí vám odpustili a zostali s vami aj napriek hrubým prešľapom. Ale máte aj fanúšikov, ktorí vám chcú byť nápomocní spätnou väzbou. Poskytujú vám dokonca také informácie a podrobnosti, ktoré vôbec nemajú byť na ich pleciach. Je to vaša práca. Máte jedinečnú príležitosť vytvoriť vynikajúcu hru, práve vďaka takejto komunite. Vy to však ignorujete.
Viac obsahu
Anthem podľa jeho slov sľubovalo oveľa viac než v skutočnosti prinieslo a Bioware situáciu s vydaním ďalšej hry nezvládlo. Okrem toho pridal aj kľúčové body, ktoré by podľa neho každá AAA hra tohto typu mala mať a v ktorých Anthem sklamalo:
- dobrú príbehovú linku
- bohatý vývoj postavy
- dostatok obsahu už v úvode, ktorý vystačí hráčom až dovtedy, kým sa hra nedostane do ďalšieho cyklu
- veci, ktoré "zaneprázdnia" hráčov v súvislosti s vizuálom a customizáciou
- dobré gameplay mechaniky
- dobré a bohaté odmeny
- doladenie
Odpoveď:
Nepoviem vám k tomu príliš veľa, pretože toto nie je oblasť, nad ktorou mám kontrolu a nemám ani presné informácie o tom, ako to tím rieši. Vedzte však, že odovzdávam spätnú väzbu vo všetkých oblastiach, ktoré sa následne riešia.
Nakoniec komunitný manažér dodáva, že Anthem tu ostáva a bude sa zlepšovať.
Čo si myslíte o Anthem vy? Súhlasíte s hráčom alebo chápete viac vývojárov?
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Prvý trailer na Witcher IV je tu! 237
- Mafia: The Old Country sa viac odhalila a priblížila nám Sicíliu v roku 1900 137
- Mafia: The Old Country ukázala krátku reklamu, príde v lete 2025 79
- Nové výpredaje spustené 26
- RTX 5070 Ti bude mať 16GB pamäte 240
- Naughty Dog predstavilo svoj novú hru Intergalactic: The Heretic Prophet 376
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- The Witcher 4 bude začiatkom novej trilógie s Ciri 174
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 76
- Nvidia teasuje ohlásenie RTX 50 grafických kariet, Witcher 4 trailer bežal na jed 40 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Xbox One X Vývoj: EA / BioWare Štýl: Akcia / RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|