Oculus Quest a Beat Saber je kombinácia ako z herného raja |
Môže byť najlepšia VR hra ešte lepšia, ak od nej odstrihnete káble?
Musím sa priznať, že som dianie okolo VR headsetu Oculus Quest až tak nesledoval, aj keď som vedel, že nedávno vyšiel a Oculus naň ulovil hneď niekoľko zaujímavých titulov. Naozajstný záujem oň som začal mať až v momente, keď Vladimír Hrinčár, jeden z vývojárov z Beat Games, na Twitter zavesil fotku, ako hrá Beat Saber počas letu v lietadle. Virtuálnu realitu majú mnohí spätú s pripojením k nejakému zariadeniu, no toto môže jej poňatie dokonale zmeniť. Potrebujete len headset na hlave a ovládače v rukách – nič viac. Beat Saber považujem za jednu z najlepších VR hier vôbec, no práve káble mi pri hraní prekážajú. Naskytla sa príležitosť vyskúšať si nový Quest spolu s Beat Saber priamo v štúdiu Beat Games a musel som po nej skočiť.
So samotným headsetom som síce mal možnosť stráviť nejaký ten čas, avšak detailnejšie som sa v ňom nevŕtal, takže len stručne v číslach: Quest obsahuje mobilnú platformu Snapdragon 835 známu z telefónov, 4GB RAM a OLED displej s rozlíšením 1440 × 1600 pixelov pre každé oko pri 72fps. Na výber sú dve verzie, z ktorých lacnejšia ponúka 64GB úložisko a drahšia 128GB. Teda veľmi slušná ponuka, aj keď samozrejme použitý HW je už prekonaný. Ako však ukázala aj hra samotná, na kvalitný herný zážitok to stačí.
Nechýbajú zabudované reproduktory po stranách nasmerované rovno na vaše uši, no majú hneď dva problémy. Mne osobne prišli aj na najvyššej hlasitosti dosť tiché, no aj tak bolo hudbu z hry počuť aj von. Riešením je samozrejme výstup na slúchadlá, ktoré oba tieto problémy vyriešia. Quest využíva nové Touch ovládače, ktoré veľmi dobre padnú do ruky a aj keď som v zápale hry neraz nechtiac stlačil tlačidlo pre pauzu. Finálne verzie ovládačov ho však majú tuhšie a také veci by sa nemali stávať. Pohyb ovládačov v priestore sníma štvorica kamier, ktoré síce nevidia za vás, no v ich zornom poli je snímanie pohybu bezproblémové.
Kamery majú navyše aj tú výhodu, že vám umožňujú vidieť okolitý svet pred vami, keď to je nutné. Samozrejme nevidíte svoje okolie 1:1, ale stačí to. Takto si nastavíte podlahu a hlavne hranice priestoru, v ktorom budete hrať. jednoducho len ovládačom nakreslíte na podlahu priestor, ktorý je pre vás bezpečný. Ak sa priblížite k jeho hraniciam, headset vám to ukáže, aby ste si nerozbili niekde nos. Je to veľmi šikovný systém, ktorého nastavenie navyše trvá len krátku chvíľu.
Detailnejšie som sa v systéme headsetu nehrabal a šiel som rovno do hry. Tú síce poznám už relatívne dobre zo svojej PSVR verzie, no aj tak mi ponúkol Beat Saber na Queste nový zážitok. Možno som chvíľu hral skôr staticky, ako som naučený, no po pár chvíľach si začne každý užívať slobodu, ktorú mu táto platforma dáva. Môžete sa hýbať do rytmu, točiť sa a vôbec nič vás neobmedzuje. Môžete hrať kdekoľvek a užívať si toľko priestoru, koľko máte k dispozícii. Dojem z hrania je tak lepší ako kedykoľvek predtým a hra je oveľa viac imersívna, lebo vás jednoducho nič z vonkajšieho sveta nevyrušuje. Ovládače vám sadnú do rúk ako uliate, pustíte si obľúbený song a opäť idete po čo najvyššom skóre, pričom vám je jedno, či pre niekoho vonku vypadáte hlúpo. Možno však pri takomto hraní trochu odpadá akýsi párty faktor, keďže pri PC/konzolových verziách môžu ďalší na TV/monitore sledovať, čo vlastne hráte a ako to vyzerá v hre.
Hrateľnostne je Quest verzia totožná s ostatnými (minimálne pri hraní na Harde som si rozdielov v ovládaní nebol vedomý) a to znamená len jedno – je stále skvelá. Zmeny tu však tú a to v oblasti vizuálneho spracovania, ktoré bolo o niečo zjednodušené, aby ho utiahla mobilná platforma. Autori odviedli naozaj poriadny kus roboty na tom, že tu hru takto kvalitne rozbehali a pritom neobetovali až tak veľa. Na prvý pohľad si všimnete absentujúce efekty a priehľadnosť z prekážok pred vami, no neprekáža to. Potom je to už len o menších detailoch, ktoré si pri hraní ani nevšimnete, či je to pár chýbajúcich drobných efektov, alebo napríklad slabšie vyhladzovanie hrán.
Veľký podiel na kvalite celkového zážitku má aj pohodlie pri používaní. Beat Saber je naozaj dynamická hra, no aj napriek tomu vám tých 570 gramov, koľko váži headset, na hlave neprekáža. Príjemne je vyriešené aj uchytenie a nechýba tu ani taká drobnosť, ako napríklad nastavenie vzdialenosti očí, ak to potrebujete. Výdrž Questu by mala byť 2-3 hodiny, čo ste asi aj čakali. Nie je to až tak veľa, ale reálne vo VR na jedno posedenie asi viac času nestrávite. Aj keď teda headset s Beat Saberom v ňom budete dávať dole z hlavy len veľmi neochotne.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 32
- Postavu Ciri bude v The Witcher 4 hrať Ciara Berkeley 93
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 82
- Testy novej Intel Arc B580 grafiky ukazujú výkon nad RTX 4060 71
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 53
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 PC VR Oculus Rift VR PS VR Vývoj: Hyperbolic Magnetism / Hyperbolic Magnetism Štýl: Párty hra / Hudba
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|