Windows 10 verzia Minecraftu oficiálne dostáva raytracing |
Len včera sme sa pozerali na neoficiálne zapracovanie raytracingu do Minecraftu a dnes ho Microsoft spolu s Nvidiou ohlasujú oficiálne.
Len včera sme sa pozerali na neoficiálne zapracovanie raytracingu do Minecraftu a dnes ho Microsoft spolu s Nvidiou ohlasujú s oficiálnou hardvérovou podporou.
Presnejšie raytracing prichádza do Windows 10 verzie Minecraftu, je to ako náhrada za zrušený Super Duper grafický balík. Zatiaľ však nejde o Java verziu, ale Windows Store verziu. Tá dostane raytracingovo riešené efekty a budú to:
- Priame nasvietenie zo slnka, oblohy a rôznych svetelných zdrojov, vrátane vyžarovania z povrchov ako glowstone a lava
- Realistické hard a soft tiene závislé na veľkosti, tvare a vzdialenosti od zdroja
- Per-pixel žiariace svetlá
- Nepriame difúzne nasvietenie (diffuse global illumination)
- Nepriame specularne nasvietenie (reflekcie)
- Priesvitne materiály s odrazmi, refrakciami a rozptylom (voda, ľad, vzorované sklo)
- Atmosferický rozptyl svetla a hustota (volumetická hmla, svetelné lúče, realistická obloha
Teda ponúkne celú paletu raytracingových efektov, a aj keď pridá na niektoré materiály shadre na odrazy, stále tam oproti modovanej Java verzii budú chýbať kvalitnejšie textúry. Minimálne zatiaľ. Windows 10 verzia bude mať výhodu, že raytracing tu bude akcelerovaný, ak máte Nvidia kartu s RTX.
Zároveň s týmto raytracingom ukazujú možnosti ich nového Render Dragon enginu, ktorý postupne príde na všetky Bedrock platformy. Prinesie ako nové techniky nasvietenia, tak aj nové označenia krajov kociek, plus pribúdať budú ďalšie efekty na všetky platformy. Je to nový prístup k zrušenému Super Duper updatu, ktorý nakoniec rozkúskovali a rôzne platformy dostanú rôzne vylepšenia s cieľom zachovať plynulosť hry.
Z ostatných raytracingových titulov bude na Gamescome ukázaný SYNCED: Off-Planet, ktorý ukáže raytracingové odrazy a tiene, Call of Duty: Modern Warfare dostane raytracingové tiene. Metro Exodus DLC The Two Colonels dostane rovnaké efekty ako základná hra a teda raytracingovú globálnu illuminaciu s vyžarovaním svetla. Plus čisto raytracingové reflekcie ponúknu Watch Dogs: Legion, Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, Wolfenstein: Youngblood tiež už ukáže svoje zapracovanie raytracingových odrazov. Na Gamescome nebude chýbať Control s DLSS, raytracingovým reflekciami, tieňmi a globálnou illumináciou. Doplní to aj Dying Light 2, ktorý tiež ponúkne zapracovanie raytracingu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nvidia predstavila RTX 5070, RTX 5070ti, RTX 5080 a RTX 5090 grafické karty 378
- Mega zľavy začínajú 39
- Alza spustila nové zľavy 8
- Objavil sa záber z preview verzie GTA VI priamo z kancelárií Rockstaru 23
- Spotreba RTX 5080 a RTX 5090 upresnená 196
- Fanúšikovský NFS Underground 2 remake na Unreal engine 5 dostal demo 46
- Filmy a seriály v roku 2025 44
- Čínska firma predstavila dosku s 1500W 50-pinom, aby PC nepotrebovalo žiadne káblo 33
- Prvý pohľad na RTX 5090 grafickú kartu 124
- Prvá cenovka RTX 5080 grafiky z obchodov ukazuje cenu a naznačuje DLSS4 212 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU 3DS PC Mobil Android iOS Windows Switch Vývoj: Mojang AB / Mojang Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|