Gamescom 2019: Blair Witch |
Kto sa bojí, nech nechodí do lesa. V prípade hry Blair Witch to platí dvojnásobne.
O filme Blair Witch sa pred 20 rokmi šírili neuveriteľné chýry, ktoré tomuto found footage hororu dodali novú vrstvu tajomna a donútili pár generácií ľudí mať strach chodiť do lesa. Vývojári z poľského Bloober Team v nás chcú tento teror oživiť v novej Blair Witch hre, ktorá sa príbehovo odohráva 2 roky po filme. S vyvolávaním strachu majú dobré skúsenosti z predchádzajúcich projektov, ako sú Layers of Fear či Observer.
V úlohe bývalého vojaka a policajta sa vydáme pátrať v lesoch v Marylande, aby sme našli nezvestného chlapca. V tomto psychologickom horore postupne objavíme temné zákutia našej mysle, čím bližšie budeme k odhaleniu prekliatia čarodejnice. Na prezentácií počas Gamescomu nám tvorcovia ukázali 5 lokalít vrátane časti záverečnej kapitoly v strašidelnom dome. Hra sleduje vaše počínanie a podľa vývojárov môžu mať vaše rozhodnutia vplyv aj na koniec príbehu.
Napätú atmosféru pomôže rozplynúť psí spoločník Bullet, ktorý je zároveň aj osobitným herným mechanizmom. Nemecký ovčiak v tomto prípade slúži ako stopár, ktorý vás upozorní na skryté predmety buď štekaním, alebo ich sám donesie. Povelmi si ho môžete držať bližšie k nohe, pretože okrem toho, že je možné ho hladkať, vás štekaním vystríha pred možným nebezpečenstvom. V praxi sme si to overili na lesnom chodníku, kde medzi stromami prebiehali nejasné monštrá, ktoré Bulleta vyprovokovali k štekaniu. Prirodzenou reakciou je otočiť sa v smere štekania a svetlo z baterky príšery odstrašilo.
V deme sme zažili niekoľko klasických ľakacích scén aj zvýšený adrenalín pri skúmaní slabo osvetlených priestorov domu. S Blair Witch sa neodmysliteľne spája ručná kamera, ktorá v tejto hre predstavuje ďalší zaujímavý herný prvok. Okrem toho, že vám poskytne zdroj svetla, na displeji zobrazí aj slabo viditeľné entity. Môžete si na nej prehrať pásky, ktoré nájdete v hre a odhaliť tak niekoľko kúskov skladačky príbehu. Je to však aj dôležitý nástroj na riešenie hádaniek, pretože videozáznam na displeji dokáže manipulovať priestorom v realite. Hra vychádza už o niekoľko dní na Xbox a PC a dúfame, že si udrží rovnako kvalitnú atmosféru a dobré tempo, aké sme zažili v deme.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
Xbox One Vývoj: Bloober Team / BlooberTeam Štýl: Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|