Neil Druckmann hovorí o sexuálnej orientácii Ellie, poburujúcom násilí a kauze Joelovej smrti |
Režisér The Last of Us Part II porozprával viac o násilí, ktoré mnohí vnímajú ako kontroverzné, charaktere Ellie a ďalších veciach, ktoré nás čakajú.
Zrejme len málokomu unikol vynikajúco vyzerajúci gameplay The Last of Us Part II, ktoré rovnako na State of Play prezradilo dátum vydania. Vzhľadom na fakt, že hra vychádza 21. februára 2020, postupne sa k nám bude hrnúť stále viac informácií. Na čele tentokrát stojí iba sám Niel Druckmann, pretože Bruce Straley (druhý z režisérov pôvodnej hry) opustil Naughty Dog a venuje sa niečomu inému.
Druckmann sa popri zverejnení dátumu vydania a hrateľnej ukážke rozhodol povedať ku hre aj niečo viac. Doteraz sa totiž k mnohým veciam nevyjadril a fanúšikov trápilo niekoľko základných otázok. Medzi nimi bolo aj napríklad to, prečo sa rozhodli zmeniť hrateľnú postavu. Nasledujúce riadky môžu obsahovať spoilery:
„Keď sa pozriete na prvú hru, nehrali ste za Ellie. Jadro tvoril Joel, ktorý jej v podstate v mnohých situáciách suploval rolu otca. Tak sme si kládli otázku, aké by to bolo, keby sa tieto úlohy prehodia? V našej hre sa odohráva viacero vecí, ktoré budú jedinečné nielen pre ňu, ale aj všeobecne pre videohry. Mnohých pobúrila vidina násilia a brutality, ktorú ste mohli vidieť v traileroch. Faktom je, že v našej hre násilie neexistuje vo vákuu, ktoré by reprezentovalo spravodlivosť. Vychádza zo skutočností konkrétnych situácií a nesie so sebou následky.”
Druckmann dodáva, že hra a násilie v nej nemá hráčov vykorisťovať. Charakterizuje ho skôr ako akúsi meta meditáciu o násilí vo videohrách. V gameplay ukážke sme videli Ellie, ktorá v uliciach Seattlu, kontrolovaných vojakmi zabíja členov jednotky. Tí na ňu poštvú aj svojich psov, čo je jednou z noviniek:
„Neviem, prečo ľudia vnímajú zabitie psa horšie než zabitie človeka. Faktom je, že sa po ňom cítia horšie. Keď začujete zavitie psa pred smrťou, spustí sa u vás emocionálna reakcia. Cítite sa zle a vinne. Práve toto sú pocity jedinečné pre hry. Nemám pocit, že by ste rovnaké pocity zažívali aj pri sledovaní filmu. Tam len súdite postavu, či sa rozhodla správne, alebo nie. Vo videohrách sú to vaše rozhodnutia.”
Druckmann však upozorňuje, že v deme, ktoré sme videli, nemusel zomrieť nikto a Ellie sa mohla cez oblasť dostať aj stealth postupom, kde by nezabíjala. Dokonca priznáva, že takmer všetky ďalšie úrovne môžete prejsť v podobnom duchu. Logika zabíjania je podľa neho spojená len s akýmsi zvykom pri rokoch hrania hier. The Last of Us Part II je samozrejme okrem iného aj o študovaní postavy:
„V hre vidíme Ellie v istom okamihu jej života, keď je oveľa dostupnejšia, koketnejšia a zažíva aj trápne momenty. V tomto svete hráte za tínedžera, ktorý objaví fajčenie, trávu či podvádzanie niekoho. Vyzerá to ako pekný kontrast, v akom vám ukážeme dve tváre Ellie.
Má však omnoho viac tvárí, než len tieto dve. Ellie napríklad bola podľa mňa vždy v predstavách každého prezentovaná ako lesbická postava. Myslím, že teraz to ľuďom len potvrdzujeme. Skutočne sme chceli preskúmať jej vzťah s Dinou. Nebolo to o tom, aby sme vyvolali kontroverziu. Len sme ukázali, kým Ellie naozaj je.”
Druckmann dodáva, že aj napriek kontroverznému rozhodnutiu obsadiť do hry homosexuálne orientovanú hlavnú hrdinku, máme očakávať rôznorodé obsadenie, z ktorého sme takmer nič nevideli. Jednou z dôležitých vecí však bolo pre vývojárov aj to, aby hráči verili, že život postáv je skutočne ohrozený:
„Musíte pochopiť, že v stávke je naozaj veľa. Chceme, aby ste naozaj verili, že životy postáv vo svete, v ktorom sa nachádzajú, čelia naozajstnému ohrozeniu života. Ohrozené sú všetky postavy, vrátane postavy, za ktorú hráte, čo znamená Ellie. Znamená to však ohrozenie aj pre Joela, Dinu a všetkých ostatných postáv, ktoré v hre stretnete. Podčiarknuť tento fakt je pre nás veľmi dôležité.”
Druckmann sa zaujímavo vyjadril aj k Joelovi, ktorého mnohí po zhliadnutí prvého traileru považovali za mŕtveho. Všetko sa však zmenilo hneď po tom, čo sme videli nový trailer, kde sa Joel ukázal ako živý. Celá prezentácia hry je údajne veľmi premyslená a autori ukazujú len to, čo by sme mali vidieť. Príbeh je vraj veľmi ambiciózny, a preto musia starostlivo zvážiť, čo vypustia do sveta. Pozorne sledovali feedback hráčov a vyberali zábery, ktoré ich nepripravia o zážitok:
"Celé je to skutočne veľmi ambiciózne. Až tak, že sa to nezmestí na 1 bluray disk a The Last of Us Part II príde na dvoch diskoch. Je to skutočne také ambiciózne, že sme sa rozhodli vynechať multiplayer a investovať všetky zdroje do toho, aby to bola najväčšia hra, akú sme kedy urobili."
Z kuloárov mala uniknúť tiež informácia o tom, že The Last of Us Part II trhá rekordy predobjednávok a prekonáva dokonca aj hity, ako God of War, Horizon, Spider-Man či Uncharted 4.
Okrem toho sme sa od hlavnej dizajnérky Emilie Schatz dozvedeli, že The Last of Us Part II cieli primárne na základný model PS4. Kým na PS4 Pro samozrejme dostane výhodu v podobe rozlíšenia, pre Naughty Dog sa vždy malo jednať o titul, ktorý je v prvom rade vyvíjaný na základnú PS4. Schatz dodáva, že už majú za sebou veľa optimalizácie, s prácou sú spokoní, no zatiaľ nemajú stanovené finálne rozlíšenie ani framerate. Tieto veci sa ešte postupne vykryštalizujú.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 30
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 77 zobraziť viac článkov >
PS4
Vývoj: Sony / Naughty Dog Štýl: Akčná Adventúra
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|