Ako dopadol konzolový port Darksiders Genesis? |
Dvojica jazdcov sa na konzoly dostala s menším zdržaním a my sme sa pozreli na to, ako sa im tam darí
THQ Nordic na tohtoročného Valentína mysleli na páry a priniesli zaujímavý titul, ktorý je ideálne hrať vo dvojici. Darksiders Genesis vyšla na PC ešte v decembri, no konzolové verzie vyšli až teraz. Bežne by sme sa novému vydaniu detailnejšie už asi nevenovali, no toto je hra, ktorá mala čo doháňať a vydanie takéhoto portu je skvelá príležitosť obzrieť sa za tým, či autori opravili to, čo sme im pred mesiacmi vyčítali.
Najskôr ale stručne o hre. Tá síce nesie známe meno, no v mnohom je nová. Genesis je príbehovým prequelom série a zoberie vás pred udalosti troch predchádzajúcich hier. Zároveň je to premiéra pre štvrtého jazdca, ktorého sme doteraz síce videli, ale nehrali v jeho koži. Strife v boji používa strelné zbrane a výrazne sa tým odlišuje od svojich súrodencov. V boji tu však nie je sám, keďže po boku stojí starý známy War, za ktorého sme hrali v prvej časti.
Zároveň však hra mení perspektívu a už to nie je sekačka, ale akčná RPG s pohľadom zhora. Našťastie sa autori vyhli tomu, aby bola hra len ďalším derivátom diabloviek a našli si vlastnú cestu, ktorá výrazne odkazuje na ostatné Darksiders hry. Perspektíva tak možno vyzerá ako Diablo, no nechýba tu klasická akcia a ani platformingové pasáže, prípadne nejaké tie menšie hádanky. Je to iné, no je to hlavne stále zábavné. navyše sú tu hneď dvaja jazdci a každý z nich je v boji unikátny. War je silný a v boji na malú vzdialenosť rozseká každého. Strife je slabší, ale nepriatelia sa k nemu často ani len nestihnú priblížiť. Ak hráte sami, môžete sa medzi nimi prepínať. Ideálne však je hrať Genesis vo dvojici, či už online, alebo aj lokálne. Vtedy sa obrazovka vertikálne rozdelí a postavy nemusia byť spolu. Každý z vás môže byť niekde inde na mape.
K tomu si pripočítajte zaujímavý a netradičný RPG systém a máte naozaj chytľavú záležitosť. Koniec koncov sa o nej viac dozviete v našej recenzii. Čo sa zmenilo a zlepšilo za tie dva mesiace od vydania PC verzie? Tej najviac škodil technický stav a príšerná kamera a pre konzolových hráčov nemáme práve najlepšie správy. Zostal napríklad nie práve ideálny co-op systém (kedy druhého hráča pridáte pri špeciálnych kameňoch) - takže žiaden drop in/drop out. Zostala aj príšerná kamera, pri ktorej často nevidíte absolútne nič a pozeráte sa niekam do steny/skaly/čohokoľvek. Dokonca sú problémy občas až také, že musíte použiť svojho co-op partnera, aby pre vás on fungoval ako kamera, keďže z jeho perspektívy môžete vidieť tam, kam už vaša kamera neukazuje. Myslím si, že dva mesiace sú dosť času na to, aby priniesli aspoň nejaký zoom, ktorý sa priblíži/oddiali vzhľadom na to, či má kamera vo výhľade akurát nejaký objekt.
To je tá zlá stránka konzolového portu, no našťastie je tu aj dobrá stránka. Je tu menej bugov, ktoré sme pôvodnému vydaniu vyčítali a autori ich postupne opravovali. Celkový zážitok z hry je tak o niečo lepší a hladší, čo však nie je nič nečakané a vlastne by sme to od autorov aj čakali. Extra za to pochváliť nemôžeme, ale poteší fakt, že hra je teraz v lepšom stave, ako pred 2 mesiacmi. Pribudlo tak viac fixov, úprav balansu a aj Mayhem obťažnosť, ktorá taktiež na PC predtým vyšla formou updatu.
Hra na konzoly hladko prešla aj vďaka ovládaniu, ktoré je tu bezproblémové. Verzie na veľkých konzolách sú graficky rovnaké ako na PC, avšak z nejakého dôvodu sa autori rozhodli hru uzamknúť na 30fps a to aj bez ohľadu na verzie konzoly. Aj Xbox One X tak hru dáva v 30fps, aj keď rozlíšenie ide vyššie. Na základných konzolách občas narazíte na nejaký to menšie zaseknutie či pokles snímkovania. Switch verzia ide viac po grafických kompromisoch, ale stále nevyzerá najhoršie a v oboch režimoch (handheld aj TV) beží na 30fps, akurát viac okresáva rozlíšenie. Ani tu nechýbajú menšie framedropy na 28-29fps. V ohľade snímkovania sú si tak všetky konzoly viac či menej rovné.
Darksiders Genesis na konzolách nedopadol najhoršie a konzoloví hráči dostali kvalitnú hru v o niečo lepšom stave, ako bolo v prípade pôvodného vydania pred 2 mesiacmi. Cena hry naprieč konzolami nie je najhoršia, no stále mám pocit, že by sa dalo spraviť aj viac. Dalo by sa za tú dobu pohrať s kamerou. Dalo by sa odomknúť snímkovanie hry pre vylepšené konzoly. A možno ešte niečo navyše.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 21
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 33
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 169
- RECENZIA: Warcraft Remastered Battle Chest 28
- CD Projekt plánuje spraviť Witcher 4 väčší a lepší ako trojka 97 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: THQ Nordic / Airship Syndicate Štýl: RPG
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|