DARKSIDERS GENESIS

DARKSIDERS GENESIS

Darksiders v úplne novej podobe

Konečne budeme mať možnosť zahrať si aj za posledného jazdca apokalypsy, no tentoraz to bude trochu iné. Strife síce príde na scénu, no nie vo vlastnej hre. A vlastne to nebude ani klasická Darksiders akcia a pokračovanie hlavnej série. Populárna séria je známa tým, že doteraz bola každá hra v nej iná a presne tak isto to bude aj s Darksiders Genesis. Joe Madureira (tvorca série Darksiders), Ryan Stefanelli a ich Airship Syndicate veľmi chceli pracovať na ďalšej hre v sérii, no nemali na to zdroje a kapacity. Tak sa rozhodli pre menší spin-off, ktorý sami dokážu utiahnuť. A my sme sa boli pozrieť na predbežný výsledok ich práce.

Genesis nás zoberie ešte pred prvú hru, dokonca nás zavedie pred začiatok celej apokalypsy, ale vlastne len tesne. Autori nám to na Gamescome opísali tak, že Genesis pre sériu predstavuje to, čo Rogue One predstavoval pre Star Wars Epizódu IV. Lucifer sa snaží narušiť rovnováhu síl a naprieč peklom posilnil päticu démonov. Strife a jeho brat War teraz musia spoločne loviť týchto päť démonov a postarať sa o to, aby rovnováha zostala zachovaná. Mali sme možnosť vidieť niekoľko príbehových scén, ktoré sú tentoraz statické, len s dialógom na pozadí. Vyzerajú ale dobre a je na nich vidno, že Joe Mad má za sebou obrovské množstvo práce na komiksoch.

Najväčšou zmenou je zmena perspektívy. Genesis už nebude priamo sekačkou ako predchádzajúce tri hry, aj keď každá z nich bola svojská. Tentoraz to bude skôr RPG v štýle Diabla, aj keď viem, že by autori za toto prirovnanie určite neboli vďační. Rozhodne hra Diablo nekopíruje, ale je to v zásade to najlepšie na ilustráciu. Dvojica postáv je tu stále, takže ak hráte sami, môžete sa medzi nimi prepínať (a druhá je neaktívna). Ak si niekoho posadíte vedľa seba na gauč, môžete hrať spoločne a každý preberie jednu postavu. Hra podporuje rozdelenú obrazovku, takže sa postavy nemusia držať pri sebe a môžu sa vybrať inými cestami. Často dokonca musia ísť oddelene. Vychádza to najmä z rozdielov medzi týmito dvoma postavami.


Strife je hrateľný prvý raz a jeho hrateľnosť skôr zodpovedá žánru twin-stick shooterov. War naopak pripomína svoju vlastnú hru (prvú časť), takže je o sekaní a dokonca s podobnými pohybmi a útokmi, aké si z nej môžete pamätať. Čo sa týka akcie, Strife je strelec a má niekoľko typov munície s rôznymi efektmi, pričom môže používať aj silnejšie prierazné (chargované) strely. War zas dokáže svoj meč nabiť jedným zo 6 elementov a takto zmeniť efekty svojich útokov. Obaja majú aj špeciálne popravy, ktoré sú unikátne pre každý typ. No a nechýbajú ani unikátne kone s vlastnými špecialitami, lebo však čo by bol jazdec bez koňa.

Ani v tejto hre nebudú chýbať transformácie. War opäť dostane svoju mocnú Chaos formu, zatiaľ čo Strife nám svoju transformáciu ukáže vôbec po prvý raz a volá sa Riot forma. Na jej detailnejšiu ukážku si však ešte budeme musieť počkať. Taktiež si v boji dokážete pomôcť Hot streakom, ktorý vám dá silnejšie útoky po naplnení ukazovateľa. V boji sa tiež hodí dash, keďže sa táto hra naozaj líši od iných akčných RPG. Nebudú chýbať súboje s bossmi. Jedného z nich ponúklo demo a autori opäť v tejto oblasti stavili na unikátne mechaniky, takže každého porazíte inak. Genesis však bude mať aj skrytých bossov.

Hra je tak výrazne založená na spolupráci a to v množstve jej aspektov. Najmenším môže byť už len oživovanie spolubojovníka, no je to tiež o tom, že sa postavy dopĺňajú vďaka rozdielnym schopnostiam. Dokonca autori sľubujú, že sa dočkáme hádaniek, ktoré budú v multiplayeri iné ako v singleplayeri, no priamo to nepredviedli v deme. Kooperácia v hre je založená na drop-in/drop-out systéme, takže sa kedykoľvek môže druhý hráč pripojiť a zas odpojiť, ak už nemá čas. Progres sa ukladá.

Od ostatných akčných RPG hru odlišuje aj to, že to nie je len „klikačka“, ale aj demo nám predviedlo, že bude obsahovať veľa vertikality. Je o súbojoch, hádankách, platformingu a skúmaní prostredí. Hrateľnosť je tak rôznorodejšia a nájdete tu množstvo tajomstiev na odomykanie. Zároveň autori chcú, aby hra bola prístupná a hráčov až tak netrestala. Pravdepodobne si zobrali k srdcu kritiku, ktorá sa sypala na Darksiders 3, ktorá bola podľa niektorých hráčov až príliš ťažká a až neskôr vývojári hru zjednodušili updatmi. Stále však chcú odmeniť lepších hráčov. Bude zaujímavé sledovať, ako sa tvorcom podarí nájsť ten správny balans.

V Genesis nenájdete tradičnú korisť, ale hra s týmto pracuje trochu inak. Je tu Vulgrim, takže ak ste fanúšikmi Darksiders, asi už tušíte, že upgrady nebudú chýbať. Zo zabitých monštier padajú jadrá, pričom jadro môže spadnúť z každého monštra a jadrá sú unikátne pre dané monštrá. Tieto jadrá sa navyše ďalej delia na menšie a väčšie a podľa toho ich obsadzujete do slotov. Jadrá tiež ďalej levelujete a nakoniec je vždy len a len na vás, ako obsadíte svoje dostupné sloty. Keď sa vám zachce, jednoduché celý svoj build reslotujete. Hra tak obsahuje dynamický a voľný skúsenostný strom, pričom si takto vytvoríte úplne vlastné buildy postáv. Navyše ak v skúsenostnom strome vytvoríte reťaz, získate všetky bonusy daných jadier.

To však nebudú jediné možnosti, ako si v hre môžete vylepšiť štatistiky. Ak ste hrali predchádzajúce Darksiders hry, asi si spomínate na to, že v každej mala hlavná postava unikátnu súpravu brnenia, tu nazvanú ako Abyssal Armor. Unikátne brnenia sa v Genesis vrátia, pričom každá postava bude mať brnenie pozostávajúce z piatich častí (War mal v jednotke brnenie až z 10 častí). Autori prezradili len počet, nie detailné efekty brnení, no ak to bude ako v minulosti, každú časť si môžete dať samostatne a zlepší vaše štatistiky, pričom kompletná súprava štatistiky boostne naozaj výrazne.


Graficky na tom Darksiders Genesis rozhodne nebude zle, aj keď teda je badať, že menší tím pracuje s menším rozpočtom. Vizuál hry je naozaj pestrý, možno až trochu komiksovo ladený, no takto jej to pristane. Hra beží na Unreal Engine 4 a s takouto grafikou je bude možné priniesť aj na Nintendo Switch. Po zvukovej stránke ponúkne plný dabing postáv, pričom budete počuť už známe hlasy z predchádzajúcich hier. Hudby sme si v deme síce veľa neužili, no stojí za ňou skladateľ Gareth Coker. Ten už má na konte Ori and the Blind Forest, teraz pracuje na pokračovaní a snáď sa pekne ukáže aj v tejto hre.

S Darksiders Genesis to zatiaľ vyzerá veľmi nádejne. Jasné, niektorí fanúšikovia série budú nariekať, lebo sa nedočkajú pokračovania, aké čakali. Otázne však je, či by ho aktuálne v THQ Nordic vôbec mal kto vytvoriť. Takto sa k sérii vrátil úplne pôvodný tím, aj keď v zmenšenom počte a s nižším rozpočtom. Výsledkom bude menšia hra, možno aj trochu kratšia, no zato snáď so slušnou znovuhrateľnosťou, keďže autori už teraz sľubovali post-game obsah. Demo naznačilo, že potenciál tu je. Navyše je hra stále svojská a nekopíruje len konkurenciu. Bohužiaľ, stále nepoznáme dátum vydania, no dočkáme sa jej ešte tento rok na PC, Xbox One, PS4, Nintendo Switch a Google Stadia.


napísal matus_ace 26.8.2019
Páči sa mi! (+1)
DARKSIDERS GENESIS


PC
PS4
Xbox One
Switch

Vývoj: THQ Nordic / Airship Syndicate
Štýl: RPG
Dátum vydania: 5. december 2019
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Efootball (0)
Prosím vás hrávate niekto Efootball? Hľadám nejakú...
|Steam awards 2024 (2)
Sem môžete písať ako ste hlasovali na Steam Awards...
|Záchrana ranenej pc zostavy (12)
Ahojte, chcel by som Vás poprosiť, či by niekto ne...
|Gamepady (17)
vsetko ohladom a okolo gamepadov...
|Chodíte k lekárom? (11)
Stáva sa vám niekedy, že po intenzívnych hrách nem...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29895)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk