CONSTANTINE |
CONSTANTINE |
Komix-film-hra. Asi takto by sa dala popísať genéza prichádzajúcej hry. Tento postup začína byť čím ďalej obľúbenejší. Spomeňme napríklad Punishera alebo Hellboya. Tieto hry zapadajú tiež do schémy komix-film-hra. Priznám sa, že okrem niekoľkých prečítaných komixov Garfielda v novinách, zopár špeciálnych čísel ABC a asi 2 výtlačkov Spider-Mana som takmer úplný komixový panic (včielku z materskej nerátam). Čiže keď som čítal správy, že vychádza očakávaná nová hra a film podľa známeho komixu, nemihol som ani brvou. Priemerne vzdelaný Američan by ma teda označil ako kultúrneho kripla a v kľude by si objednal ďalších 15 hamburgerov s kolou (samozrejme diétnou, aby nepribral). To, že nepoznám komix, mi ale umožňuje určitý nadhľad a môžem sa teda zamerať na hru ako takú.
John Constantine zaviazal svoju dušu bohu. Od malička bol iný ako ostatní. Videl veci. Videl to čo nemal nikto vidieť. Videl anjelov a démonov pokúšajúcich osudy ľudí. Bol malý a nevedel čo s tým. Siahol si na život. To bol začiatok jeho cesty. Odvtedy chodí ako samovražedný anjel po svete a snaží sa nájsť vykúpenie a cestu do neba. Vyháňa a ničí démonov, vstupuje do pekla a zisťuje informácie a vracia sa späť, aby pomohol. Vybral si cestu exorcistu. Okrem toho, že je mladý a úspešný, má aj taký malý problémik. Je totiž tuhý fajčiar a pomaly ho ničí rakovina. Tu vidím prvé plus. Hlavný hrdina totiž nie je vykreslený, ako nezničiteľný stroj na zabíjanie, ale má aj dávku ľudských čŕt a problémov.
|
|
|
Raz je John zavolaný k vymietaniu diabla k mladej španielke. Vymietanie ide dobre až do doby, než sa démon chytený pomocou zrkadla, nepokúsi dostať sa z neho von. Už, už je vonku, keď sa Constantinovi podarí zrkadlo rozbiť a démona tak zničiť. Vec dovtedy nevídaná. Démoni predsa nemôžu vstúpiť na územie ľudí. Alebo sa niekto snaží porušiť rovnováhu? To Johna znepokojí natoľko, že začína svoje vlastné vyšetrovanie. Keby tak tušil, že bol znovu nájdený oštep osudu, ktorým bol prebodnutý Kristus na kríži, a že Satanov syn Mammon sa chystá vstúpiť medzi ľudí.
Hra je z pohľadu tretej osoby a prvý problém je badateľný ihneď. Je to veľmi zlý motion capture Keanu Reevesa. Na túto úlohu sa zrejme podujal sám Forest Gump so železami na nohách a po mozgovej obrne k tomu. Divné je, že takto vyzerá len hlavný hrdina a ostatné príšerky sú rozanimované v poriadku. Vrhnime sa radšej na alfu a omegu akčných hier, čo sú samozrejme zbrane.
Zbraňový arzenál tvoria: dva šesť ranné kolty, granáty so svätenou vodou, paralyzujúci chrobák, posvätený boxer, svätá brokovnica, čínsky plameňomet, klincomet, kuša a sväté svetlo. Nezvyčajné sú snáď len granáty so svätenou vodou, paralyzujúci chrobák a sväté svetlo. Niektorí nepriatelia majú ľudskú podobu a na ich zabitie je treba, aby zjavili svoju skutočnú identitu. Nato slúžia granáty so svätenou vodou. Paralyzujúci chrobák po aktivovaní vydáva taký príšerný zvuk, že znehybnia všetci v okolí okrem Johna a čo sa týka svätého svetla, tak to sa dá prirovnať k BFG z Dooma. Po aktivácii z amuletu žiari také silné svetlo, že sa všetky pekelné monštrá v dosahu rozpadnú na prach. Ako problém sa mi zdalo, že náboje z klincovačky a kuše treba po použití opätovne zobrať z mŕtvol a okolitého prostredia, pretože krabíc s nábojmi nájdete málo a náboje sú vidno len za použitia kúzla True Sight. Povedal som kúzla?
|
|
|
Okrem arzenálu zbraní disponuje John ešte kúzlami, ktoré nachádza na tajných miestach. Zo začiatku ovláda len kúzlo k prechodu z reálneho sveta do pekla (gateway) a True Sight, ktoré umožňuje zjavenie inak skrytých znakov a nepriateľov. Neskôr nachádza ale aj iné. Storm Crow je metanie božích bleskov, Exorcism slúži na vyhnanie démona z hostiteľa, Hunger vyvolá roj múch, Protection vytvorí okolo Johna štít, Confusion popletie démonov, takže útočia len medzi sebou, Gargoyle premení na kameň všetkých v dosahu a Demon Leech je na vrátenie poškodenia späť na nepriateľa. Kúzlenie prebieha pomocou kláves na numpade a používanie nie je veľmi user friendly. Najprv treba kúzlo pomocou zátvoriek navoliť, čo znamená pustiť myš a byť zraniteľný. Potom pomocou X začneme kúzlenie. Na obrazovke sa zjaví, ktoré klávesy máme na numpade mačkať, aby sme ho vyčarovali, čo zase znamená pustiť myš a stratiť prehľad nad situáciou.
Problém je, že ak sme zasiahnutí počas kúzlenia, zásah neguje kúzlo a treba rýchlo zase chytiť myš a odbehnúť ďalej a skúsiť to znova, alebo navoliť iné rýchlejšie kúzlo (zase treba pustiť myš). Dosť nepraktické, hlavne pri zápasoch s bossmi, kedy rozhoduje každá sekunda. Keď už som spomenul tie rýchlejšie kúzla. Na každé kúzlo treba iný počet stlačených numpad čísel. Na tie jednoduchšie stačí stlačiť 4 čísla, na vyvolanie zložitých tuším až 10. Na jednoduché sa minie menej many, na zložitejšie takmer celá. Mana sa získava z padlých démonov a pribúda dosť pomaly, čiže kúzla ustupujú do úzadia a používajú sa len v prípade najväčšej núdze.
Constantine posiela späť do pekla 12 druhov nepriateľov plus 6 bossov, čo nie je nijako závratný počet. Čo ale strácajú rôznorodosťou, nahrádzajú počtom a spôsobom zabitia. Half-breedov, na ktorých treba najprv hodiť svätenú vodu a hostiteľov, z ktorých najprv treba démonov vyhnať som už spomenul. Taký Impaler sa napr. nedá zabiť inak ako zozadu. Behemoth má na sebe len tri malé zraniteľné miesta a Vermin Deamon sa nedá zničiť inak, ako pomocou kričiaceho chrobáka.
Prejdime k najväčším mínusom a tým je ovládanie. Neviem ako sa Constantine ovláda na konzolách, odkiaľ je preportovaný, ale na PC si s tým zrejme nikto hlavu nerobil. Senzitivita myši sa síce dala nastaviť, ale ako sa hovorí, dva je málo a tri je moc. Nedala sa proste nastaviť na mne vyhovujúcu úroveň. Raz bolo otáčanie pohľadu pomalé a vágne a na ďalšom stupni zase zbesilo rýchle. Možno si niekto zvykne, ale mne to vadilo až do konca hry. Ďalšie mínus sa týka prostredia. Maximálnu neinteraktivitu a neprítomnosť fyzikálneho modelu by sa dala, ako tak oželieť, ale taká recyklácia prostredia snáď nebola ani v slávnom HALO v leveli Library. V 14 leveloch síce prechádzate stále medzi peklom a Zemou, ale máte pocit, že tu už ste boli, alebo aspoň, že je to tu nejaké povedomé. Tiež zasekávanie Johna o rohy a tie dve rovnaké stoličky v izbe nepotešia.
Po grafickej stránke sa od portu tiež nedalo čakať veľa, takže na konzolách možno top, na PC šrot (no alebo aspoň výrazný podpriemer). Grafiku sa aspoň v pekle snažia zachrániť aké-také efekty vlnenia teplého vzduchu a zašumený obraz ala Silent Hill, ale aj tak sa im to veľmi nedarí. A radšej ani nebudem spomínať grafické znázornenie Keanu Reevesa, ktorého podoba je čisto náhodná a nie veľmi verná. Zlatý klinec má podobu čísla šesť. Presne 6:00:46 presne toľko mi trvalo dohranie. Trochu málo a minimálne pol hodina z hry je len recyklácia nábojov zo zeme naspäť do zásobníka. Len ťažko som si začal zvykať na nový štandard 8-10 hodín na dohranie titulu a už sa objavujú nové lastovičky s novým štandardom. V hre síce zbierate tarotové karty ako bonusy, kedy sa v menu odomykajú artworky a filmy, ale neviem komu by sa to chcelo hľadať, poprípade kto by to preboha hral znova, aby to všetko našiel?
|
|
|
Ale aby som len nekritizoval. Hra má aj určité svetlé momenty, ako soundtrack. Desivo pekelné chorály v pekle a hudobný motív v reálnom svete pripomínajúci OST z filmu Vrana sa podaril. Problém zase je, že motívov je málo a aby sa zbytočne neopakovali, tak hrajú len občas. CGI animácie prevádzajúce hrou sa tiež podarili a je ich celkom dosť. Hlavne prvá animácia presne kopírujúca film v scéne s vymietaním dievčaťa. Tiež niektoré hlavolamy ako prisunutie debničky v reálnom svete, aby sme v pekle mohli ísť ďalej, alebo správne rozostavenie svietnikov v pentagrame sú zaujímavé, no hru ako celok nezachránia. Nikto dúfam nečaká, že podobná hra bude mať aj multiplayer, takže jeho absenciu do finálneho skóre radšej nedávam.
Záverom asi toľko. Veľmi priemerné spracovanie hry celkom dobrého filmu z (pravdepodobne) výborného komixu. Priemerný port s priemernou hrateľnosťou, podpriemernou hracou dobou a minimálnou znovuhrateľnosťou.
RECENZIE HRÁČOV |
6.8
SEPHIRON
24.6.2008
Na počátku byl komixNyní se podíváme na zoubek hře, k níž přesně sedí úvodní odstaveček. Pře...prečítať celé
|
7.6
ACE
17.9.2006
Hry podľa filmov nebývajú nejak extra kvalitné, sú aj výnimky, ale je lepšie, keď sa hra filmom len ...prečítať celé
|
7.0
FAJNSMEKER
7.5.2005
Ako inak začať recenziu na film s konštatovaním, že 90% hier podľa filmov sú prepadáky a nezaslú...prečítať celé
|
PS2
Vývoj: Bits Studios / SCi Games Štýl: Akcia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|