Bližšie vysvetlenie zapracovania raytracingu v Minecrafte |
Digital foundry spravilo zaujímavý konferenčný hovor s vývojármi z Nvidie a priblížili systém renderovania raytracingom v Minecrafte.
Samotný engine vyvíjali priamo v Nvidii a začali niekedy začiatkom minulého roka. Pritom už od začiatku išli smerom na čistý raytracing, keďže sa im nechcelo spájať rasterizáciu a raytracing. Povedali pritom zaujímavosť a to, že základ sveta renderovaný v rasterizácii by im veľa výkonu nepriniesol. Celý raytracing im nakoniec ponúkol zaujímavé možnosti. Ukazujú to napríklad pri rôznych optických efektoch.
Prechádzajú všetky rôzne detaily renderovania sveta, tieňov a ukazujú aj to, že zrušenie zašumenia trvá najviac času z renderovania.
Zo zaujímavostí povedali aj to, že engine je plnohodnotný a prakticky je jedno čo sa renderuje, či kocky, alebo nejaká náročná scéna, keďže aj tak sa lúče vysielajú na celý obraz. Čo zvyšuje nároky na výkon sú ďalšie odrazy lúčov, ktoré sú zadefinované podľa daných materiálov, ako zdrojov svetla. Hlavne pohyblivé svetlá by zabíjali výkon.
Ukázali aj to, čo by chceli zmeniť oproti beta verzii a to rôzne drobné chyby, alebo oneskorenie miznutia odrazov svetla, alebo čo je špecifický problém pre Minecraft je načítavanie chunkov dopredu. Keďže ak nie je natiahnutý lúče nevedia či sa majú odrážať alebo nie.
Bude zaujímavé sledovať, kde Nvidia použije raytracingový engine ďalej, alebo či s ním príde aj niekto iný. Výkonovo vďaka DLSS vyzerá veľmi zaujímavo. Toto je reálne druhá plne raytracingová hra, prvú ktorú Nvidia prezentovala bol Quake II RTX.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové zľavy v Alza dňoch 32
- RECENZIA: The Last of Us Part II Remastered (PC verzia) 106
- Aký mobil kúpiť na jar 2025 za 200, 300, 400, 500 alebo 1000 eur? 51
- Windows 11 už má novú možnosť obídenia prihlásenia pri inštalácii 38
- Článok: Prvý kontakt s Nintendo Switch 2 86
- RECENZIA: Commandos: Origins 45
- Úspešná drogová hra Schedule 1 je v prešetrovaní pre možné kopírovanie Drug Dealer 18
- RECENZIA: South of Midnight 12
- Minecraft Movie valcuje kiná 38
- RTX 5060 Ti bude vraj stáť rovnako ako 4060 Ti, 8 GB bude za 399 dolárov, 16GB za 95 zobraziť viac článkov >
PC
PS3 PS4 Xbox 360 Xbox One WiiU 3DS PC Mobil Android iOS Windows Switch Vývoj: Mojang AB / Mojang Štýl: Simulácia Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|