PRIHLÁS

Bližšie vysvetlenie zapracovania raytracingu v Minecrafte

pridal saver 20.4.2020 o 18:51 pod hry
Bližšie vysvetlenie zapracovania raytracingu v Minecrafte


Digital foundry spravilo zaujímavý konferenčný hovor s vývojármi z Nvidie a priblížili systém renderovania raytracingom v Minecrafte.

Samotný engine vyvíjali priamo v Nvidii a začali niekedy začiatkom minulého roka. Pritom už od začiatku išli smerom na čistý raytracing, keďže sa im nechcelo spájať rasterizáciu a raytracing. Povedali pritom zaujímavosť a to, že základ sveta renderovaný v rasterizácii by im veľa výkonu nepriniesol. Celý raytracing im nakoniec ponúkol zaujímavé možnosti. Ukazujú to napríklad pri rôznych optických efektoch.

Prechádzajú všetky rôzne detaily renderovania sveta, tieňov a ukazujú aj to, že zrušenie zašumenia trvá najviac času z renderovania. 

Bližšie vysvetlenie zapracovania raytracingu v Minecrafte

Zo zaujímavostí povedali aj to, že engine je plnohodnotný a prakticky je jedno čo sa renderuje, či kocky, alebo nejaká náročná scéna, keďže aj tak sa lúče vysielajú na celý obraz. Čo zvyšuje nároky na výkon sú ďalšie odrazy lúčov, ktoré sú zadefinované podľa daných materiálov, ako zdrojov svetla. Hlavne pohyblivé svetlá by zabíjali výkon.

Ukázali aj to, čo by chceli zmeniť oproti beta verzii a to rôzne drobné chyby, alebo oneskorenie miznutia odrazov svetla, alebo čo je špecifický problém pre Minecraft je načítavanie chunkov dopredu. Keďže ak nie je natiahnutý lúče nevedia či sa majú odrážať alebo nie.

Bude zaujímavé sledovať, kde Nvidia použije raytracingový engine ďalej, alebo či s ním príde aj niekto iný. Výkonovo vďaka DLSS vyzerá veľmi zaujímavo.  Toto je reálne druhá plne raytracingová hra, prvú ktorú Nvidia prezentovala bol Quake II RTX.

 





Páči sa mi! (+2)

Zaradené pod: Minecraft, raytracing, Nvidia






PC
PS3
PS4
Xbox 360
Xbox One
WiiU
3DS
PC
Mobil
Android
iOS
Windows
Switch

Vývoj: Mojang AB / Mojang
Štýl: Simulácia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania: 17. november 2011
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Hlasitosť dialógov bluray (4)
Zdar, prosím vás existuje nejaké riešenie ako zvýš...
|Switch 2 vs. steam deck oled (4)
Mám takú dilemu vlastním Switch OLED mám tam dosť ...
|Sony inzone buds (1)
Ahojte, máte niekto skúsenosti so Sony inzone buds...
|Steam deck oled - potrebujem p... (4)
Zdar chcel by som si objednať Steam deck, ale chce...
|Ryzen 7900x vs 9700x ? (2)
zdravím vospolok, prosím vás mam momentálne dilem...
|Sector hraje ... (124937)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (62213)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Hlavná diskusia (32)
O všetkom, respektíve ak máte nejaké otázky alebo ...
|Diskusia k hlasovaniu (sector) (10979)
Tu môžete rozviesť svoje zahlasovanie v sector hla...
|Filmy filmy filmy film... (47138)
O filmoch. Hádam chápete....
|Svet, ukrajina, vojny ... (37595)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk