CODENAME PANZERS: PHASE TWO

CODENAME PANZERS: PHASE TWO

Prvé dojmy z preview verzie pokračovania hry Codename panzers: Phase One, teraz je na rade druhá fáza.

Dojmy

Vážení, vydanie hry CODENMAE PANZERS: PHASE TWO sa blíži. O niekoľko týždňov sa objaví finálna verzia, kde sami uvidíte, ako to celé dopadlo. Keďže sme v redakcii mali k dispozícii hrateľnú rozsiahlu ukážku, už teraz môžeme prezradiť, čo vás čaká a neminie. Zbystrite pozornosť, pretože v tomto článku nájdete aj informácie, s ktorými ste sa doteraz ešte nestretli.

 

Hoci sa ešte nedávno hovorilo o dvoch kampaniach, hra bude obsahovať až tri. Nikoho neprekvapí, že prvá sa zaoberá postupom nacistických vojsk a druhá mapuje akcie spojencov. Tretia kampaň je však ojedinelá a atypická. Je to zrejme prvýkrát, čo sa vojnový titul bližšie zaoberá odbojom a stredobodom deja sú partizáni. Konkrétne tu sa hovorí predovšetkým o povstalcoch z Juhoslávie, ktorým pomáha hŕstka odbojárov z Talianska. Autori hry sa dosť výrazne zamerali hlavne na posledne menovanú krajinu. V hre nájdete rebelujúcich talianskych hrdinov, ale predovšetkým vojenské jednotky, ktoré stoja po boku fašistického Nemecka.


Codename panzers: Phase Two
Codename panzers: Phase Two
Codename panzers: Phase Two

Tvorcovia ponechali v hre pôvodné osvedčené prvky a obohatili ju o niekoľko nových doplnkov. Hráč má na začiatku misie stanovený počet vojenských jednotiek, s ktorými musí splniť požadované úlohy. Obvykle sa jedná o pozemné zložky, ktoré tvorí pechota, vozidlá a tanky. Okrem toho je často možné využívať delostreleckú alebo leteckú podporu, ale len v obmedzenom počte. Niekedy na bojisku vypomôžu extra jednotky, ktoré prídu zo zálohy. Keďže v tejto stratégii nezískavate jednotky produkciou priamo na bojisku, je treba konať rozvážne a nevrhnúť sa slepo do víru boja. Tanky a vojenské vozidlá majú oddelený pancier vpredu, vzadu a po stranách. Ochranná vrstva sa naruší podľa toho, na ktorú časť nepriateľ útočí. Predný pancier je obvykle najodolnejší. Ťažké pásové jednotky sa najlepšie likvidujú zozadu, prípadne zboku, kde je ochranná vrstva menšia.  

 

Bojové stroje majú obmedzený počet munície a sú odkázané na zásobovacie sklady a muničné vozy. Keďže hra sa snaží o čo najrealistickejšie správanie, nečakajte, že  transportér zničíte pomocou pušiek či samopalov. Ak nemáte ťažkú techniku alebo delá, pomôžu vám jedine protitankové pušky, pancierová päsť alebo plameňometčíci. Tí zohrejú vozidlo na vysokú teplotu a prinútia posádku opustiť riadiacu kabínu. Keď stroj opäť vychladne, môžete ho obsadiť pomocou vlastnej tankovej posádky.

 

Tieto veci sú hráčom, ktorí hrali prvý diel dôverne známe a sú ponechané aj v pokračovaní. Novinkou je detekcia nepriateľov podľa zvuku. Územie, kde nemáte žiadne jednotky pokrýva bojová clona, známa ako fog of war. Ak sa z diaľky približuje auto alebo bojový stroj, vaši vojaci počujú zvuk motora a vedia, že sa približuje nepriateľ. Hráčovi je prichádzajúci nepriateľ signalizovaný pomocou ikon, ktoré sa objavia v smere, kde je predpokladaný výskyt. Ak sa nepriateľ prestane pohybovať, ikony zmiznú, pretože vozidlo už nerobí hluk. Je to zaujímavá, hoci jednoduchá inovácia, ktorá dáva hráčovi priestor na taktizovanie. Podobne je to aj so svetlami. Keď má automobil v noci zapnuté svetlá, je viditeľný z väčšej diaľky a ľahko upúta pozornosť nepriateľa.  

 

Codename panzers: Phase Two
Codename panzers: Phase Two
Codename panzers: Phase Two

Musím povedať, že bojová clona v skúšobnej verzii nie je celkom doladená. Problém je zrejme v tom, že sa podivným spôsobom prispôsobuje, či skôr neprispôsobuje povrchu. Stáva sa, že s jednotkou odhalíte zatajené okolie, vidíte objekty aj prípadných nepriateľov, ale územie zostáva pokryté tmavou clonou. A nezáleží, či je deň alebo noc. Dúfajme, že tento nedostatok autori ešte doriešia, práve tak ako predelové sekvencie. Krátke sprievodné animácie v dĺžke niekoľko sekúnd až minút sú evidentne v štádiu vývoja. V preview verzii prakticky vôbec nespĺňajú svoj účel. Namiesto doplňujúceho deja sú viditeľné len nemastné neslané ukážky. Obávam sa však, že kvalita týchto sekvencií nebude ani vo výslednom štádiu nijako vysoká, hoci sa zbavia početných chýb.

 

Potešiteľné je, že pri početných tankových bojoch sa už nestáva, aby bolo bojisko zaplavené vrakmi zničených strojov. V prvej časti spôsobovali pozostatky techniky veľké problémy, pretože neraz zatarasili kľúčové prechody. Tu sa vám to už zrejme nestane, pretože vraky po explózii elegantne zmiznú.

 

Náplň misií v novej hre je pestrá. Dobíjanie nepriateľských pozícií, prieskum terénu, únos lietadla a transport hrdinu, plíženie do nemeckého sídla. Popri hlavných úlohách sú tu aj vedľajšie optimálne, ktoré uľahčia hráčovi postup a ich splnenie je ohodnotené extra prídelom prestížnych bodov.

 

Tradične po skončení misií nasleduje stručné zhodnotenie a za získané body prestíže si hráč nakupuje nové jednotky. Už som spomenul, že talianske jednotky sa objavujú predovšetkým na strane nacistov. Prakticky polovica jednotiek, ktoré si môžete zakúpiť na strane nacistov zastupuje Taliansko. Sortiment peších jednotiek je približne rovnaký, ale nemecké zložky majú väčšie útočné číslo. Bojová technika je rozdielna. Nemecké elitné tanky sú doplnené talianskymi bojovými strojmi a vozidlami.

 

Úroveň AI je vysoká, aj keď sa občas dočkáte aj nemilých prekvapení. Jednotky väčšinou reagujú pohotovo. Keď je pechota v ohrození, zaľahne aj bez predošlého príkazu. Muži so samopalmi zbytočne nestrieľajú na tank, ktorému aj tak nemôžu ublížiť, ale keď z neho vyskočí posádka, okamžite začnú paľbu. Napriek tomu sa mi stalo, že keď moja pechota vylákala z úkrytu nepriateľský tank, slepo naháňal neškodných mužov a ignoroval skupinu bojových strojov, ktoré sa mu postavili do cesty a lúskali ho ako orech.


Codename panzers: Phase Two
Codename panzers: Phase Two
Codename panzers: Phase Two

Grafické spracovanie je slušné, výbuchy pôsobivé, jednotky vyzerajú dobre. Bojisko si môžete vzdialiť, alebo priblížiť podľa potreby. Zle viditeľné jednotky odhalíte praktickým pootočením mapy. Aktuálnym problémom zostávajú spomínané predelové scény a chybná bojová clona. Zvuky sú realistické a na vysokej úrovni. Jednotky sa ohlasujú v príslušnom jazyku a hudba približuje atmosféru vojnových čias.

 

CODENAME PANZERS: PHASE TWO sa hrá naozaj dobre. Jednoduché intuitívne ovládanie a dobre navrhnuté misie si rýchlo získajú každého hráča. Ak budú odstránené sekundárne nedostatky z preview verzie hry a autori dotiahnu do zdarného konca multiplayer, "Druhá fáza “  bude patriť k najlepším RTS roka.


napísal uni 19.5.2005
Páči sa mi!
VIDEÁ Z HRY
CODENAME PANZERS: PHASE TWO

Zaradené pod: cod


PC

Vývoj: CDV / Stormregion
Štýl: stratégia
Web: domovská stránka hry
Dátum vydania:  jún 2005
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Steam deck - nonsteam games se... (4)
čus,ako inštalujete non steam hry na Steam deck? n...
|Speňaženie youtube - privyrába... (1)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29364)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk