Phil Spencer: Nextgen exkluzivity sú opakom toho, o čom hranie má byť |
Phil Spencer hovorí, že meme o brzdení titulov minulou generáciou je len výmysel ľudí, ktorí sú príliš zameraní na súperenie zariadení.
Phil Spencer hovorí, že meme o brzdení titulov minulou generáciou je len výmysel ľudí, ktorí sú príliš zameraní na súperenie zariadení. Bližšie sa k tomu rozhovoril v ďalšej časti interview pre Games Industry, kde to bližšie rozvádzajú.
„Úprimne povedané, meme o brzdení hier minulou generáciou, vytvorili ľudia, ktorí sú príliš zameraní na súperenie zariadení. Pozrite sa na Windows. Je takmer isté, že ak vývojár robí aj PC verziu hry, táto verzia bude najvýkonnejšia a najkrajšia. Môžete dokonca vidieť, že keď niektoré naše hry, alebo aj hry od konkurenciu idú na PC, sú tam najkrajšie. Pritom PC ekosystém je však najrozmanitejší, pokiaľ ide o hardvér, sú tam aj staré CPU a GPU.
Rozmanitosť hardvéru v PC nezabráni hre vyzerať na najvýkonnejších PC najlepšie. Najkrajšie hry na PC súperia s čímkoľvek, čo môžete vidieť v hrách. Takže toto tvrdenie, že vývojári nevedia, ako vyvíjať hry, enginy alebo ekosystémy, ktoré fungujú na rôznom hardvéri neobstojí... PC je dôkazom, že to tak nie je."
Podobne toho sú dôkazom aj Switch porty, kde teraz prichádza aj Crysis. Hovorí aj viac k ich prístupu:
"Tento rok vydávame Xbox Series X. Hrám na nej každý deň doma a je to iné ako hranie na konzole Xbox One X. Mali by sme oceniť prácu, ktorá prichádza s SSD a zvukom, ak by sme vybrali niektoré oblasti, na ktoré sa zameriavajú v PlayStation. Mali by sme oceniť časy načítania, vernosť scén, framerate a rýchlu odozvu a všetky tieto veci, na ktoré sme sa my zamerali s budúcou generáciou. Ale to by nemalo vylučovať ľudí z toho, aby mohli hrať. To je náš názor. Vytvoríme ekosystém, kde ak chcete hrať Xbox hry, dáme vám spôsob, ako si ich zahrať.“
Microsoft má štúdiá, ktoré sú zvyknuté vyvíjať na PC. Pridal sa k tomu aj Matt Booty, ktorý hovorí:
"Naše tímy sú veľmi šikovné v navrhovaní vecí tak, aby boli škálovateľné. Sme v spojení s hardvérovým tímom a platformovým tímom, a preto sa nebojím o využitie výhod nového hardvéru. Nemyslím si, že budeme v situácii, keď naše tímy nevyťažia maximum z hi-end verzie konzoly.
Dávame možnosti do rúk hráčov. Takže, ak teraz hráte Xbox One, ale je pre vás dôležitá snímková frekvencia? Je pre vás dôležitá vizuálna vernosť? Dáme vám možnosť výberu. A myslím si, že uvidíme viac týchto možností, pri ktorých zužitkujeme naše skúseností z PC“
Možno nenápadne obaja už naznačujú Xbox Series S, respektíve ďalšie verzie Xboxov. Hovoria, že majú svoj prístup. Nintendo môže robiť hry len na Switch, Sony môže robiť hry len na PS5, ale to nie je to, čo chce robiť Xbox.
V interview sa k tomu vyjadrili aj vývojári z Double Fine, Obsidianu alebo Inxile, kde Double Fine myslí na svoje hry bez platformy a využije všetky platformy, na ktoré cieli, pričom základ hry ostane rovnaký. Ako konzoly, tak PC, kde ak hráči investujú peniaze do svojich systémov, chcú vidieť, aby ich hry využili. Pri Obsidiane to nemení priority, RPG hry sú o postavách, príbehu, reaktivite a hráčovi. RPG nerobia platformy, ale môžu ich využiť. Zážitok z Obsidian hier však bude rovnaký bez ohľadu na platformy. Inxile sa páči SSD alebo raytracing a dopredu sa pozerá, kde ich hry vyjdú.
Spencer to uzatvára tým, že hráč je základom ich stratégie, nie zariadenie. Chcú, aby ste si zahrali hry, ktoré chcete, s priateľom, s ktorými chcete a to na hociktorom zariadení. Na TV bude Xbox konzola tá najlepšia možnosť na hranie hier. Xbox Series X je najvýkonnejšia konzola a dostane najlepšie verzie ich konzolových hier, ale to nevylučuje iných ľudí, aby si ich zahrali.
Hranie je o zábave, komunite, rozmanitosti a objavovaní nových príbehov, perspektív a to je úplne protikladom toho, aby ste uzamkli ľudí, ktorí sa nebudú môcť zahrať tieto hry, lebo ich nútite kúpiť si špecifické zariadenie v určitý deň, len aby sa mohli zahrať.
Nakoniec dodáva:
"Hranie je väčšie ako jedno zariadenie, to je niečo, čo sme ako odvetvie priemysel využili, aby sme pritiahli viac hráčov. Je to základ úlohy, ktorú môže hranie zohrať na planéte."
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 227
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 46
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 28
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 43
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 190
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >