MX VS ATV ALL OUT |
MX VS ATV ALL OUT |
Nemá zmysel nejako debatovať o tom, či na Nintendo Switch prichádza veľa portov starších hier z iných platforiem. To je jednoducho fakt a tých hier rozhodne nepribúda málo. Nemusí to však byť zlé. Zahrať si takého Zaklínača na cestách je super vec. O to viac, ak si CDPR dá tú prácu navyše a prinesie kompatibilitu s PC uloženými pozíciami. Podobných hier rozhodne nie je málo. Možno nepridávajú niečo navyše, ale stále je skvelé mať možnosť hrať ich prakticky kdekoľvek. No a potom sú tu aj hry, zas tak veľa ich nie je (čo je možno trochu prekvapivé), kde je port pre Switch takmer za trest.
Toto je, bohužiaľ, jeden z tých prípadov, kde si akoby v THQ Nordic povedali, že stačí minimálne úsilie a ono sa to nejako predá. Dokonca aj na Switchi je však v oblasti pretekárskych hier už silnejšia konkurencia a nájdete tam hneď niekoľko lepších motorkárskych hier. Sú tam napríklad Moto GP, MXGP, TT Isle of Man alebo Road Redemption. Nehovoriac o tom, že MX vs. ATV All Out nebola už pri svojom vydaní na výkonnejších platformách práve najlepšou hrou, kde sa jej priemer pohyboval niekde okolo 50%, čo nie je žiaden zázrak. Istým spôsobom si však o to séria koledovala, keďže jej kvalita postupne klesala.
V roku 2018 to chceli v THQ obrátiť a preto priniesli All Out. Prakticky s hrou dali naozaj von všetko, čo mali – rozsiahle otvorené prostredie, pestrú ponuku disciplín, široký záber strojov hneď v troch kategóriách: motorky, ATV a UTV. Aj tak to príliš nevyšlo. A teraz sme sa tak dočkali nie práve najlepšej hry v nie práve najlepšom stave. Sú tu síce nejaké kvalitnejšie aspekty, ale aj tak jednoducho nie je možné hru odporučiť fanúšikom jednostopých strojov.
Pritom to nezačína zle. Hra vás hneď po spustení pustí do svojho otvoreného prostredia, kde vás chce naučiť pomaly nielen základy, ale aj čoraz pokročilejšie prvky. Naučíte sa tu jazdiť, naučíte sa presne vyberať zákruty, naučíte sa skákať a neskôr k tomu pridáte aj triky. A to prakticky v každom type strojov. Môžete si tu voľne jazdiť, zbierať veci, skúšať stroje a zlepšovať svoje jazdecké zručnosti. Akurát nerozumiem tomu dizajnovému rozhodnutiu, že vás hra vždy po zapnutí hodí práve tu namiesto do menu. Keď mám rozjazdenú kariéru, tak sa chcel logicky dostať čo najskôr k jazdeniu v nej, nie dostať sa to voľnej jazdy, odkiaľ sa musím preklikať do menu.
Keby tu aspoň toho obsahu bolo málo, nech na hru môžem len nadávať a nemusí mi byť ľúto, že sa nepodarila. Ale toho obsahu tu rozhodne nie je málo a ak by to bola kvalitná hra, je tu toho dosť na to, aby ste si to užívalo do sýtosti na desiatky hodín. V rámci kariéry, ktorá sa skladá z rôznych šampionátov prakticky vo všetkých triedach, tu totiž nájdete takmer 20 šampionátov, čo rozhodne nie je zlé číslo a ak vás teda hra náhodou chytí, môžete jazdiť, kým vám palce neodpadnú. Akurát mi tu trochu vadí vec, ktorú hra robí prakticky neustále. Všade vám do ponuky šampionátov aj eventov tlačí rovno aj tie, ktoré sú dostupné len ako DLC. Sú v poradí, akurát žltým písmom a s drobnou ikonkou. A ja fakt nie som zástanca toho, aby mi hra rovno pod nos tlačila to, že mi chýba časť obsahu.
Napríklad taký Arenacross si tu ani nezajazdíte, lebo je celý v DLC. Ale v ponuke eventov ho máte. Viac ako polovica tratí v National eventoch je tiež len ako DLC. Tie ostatné eventy sú už na tom lepšie a na výber sú Supercross, Opencross, Waypoint, Freestyle a Freeride. Takže naozaj pestrá ponuka s pomerne slušným množstvom tratí, na ktorých sa môžete dosýta vyblázniť. Nie všetko je pritom len o tom, aby ste skončili na prvom mieste, ale musíte robiť aj triky, ktorých je tu tiež pomerne dosť a prekvapivo sa týkajú aj ATV a UTV, takže vás tu čakajú rôzne krkolomné kúsky a aj mnohé pády.
Z ďalšieho obsahu tu narazíte ešte aj na obligátne časovky, rýchle eventy, online multiplayer pre 8 hráčov, delená obrazovka pre dvoch hráčov na jednom Switchi a dokonca lokálny multiplayer s viacerými bezdrôtovo spojenými Switch konzolami. Teda pomerne klasická ponuka, ale tú delenú obrazovku a lokálne hranie treba pochváliť. Už som spomínal, že tratí je tu dostatok, takže naozaj je kde jazdiť, no strojov je menej, takže v tejto oblasti je to už horšie. Nájdete tu len dve ATV, rovnako dve UTV a šesť motoriek. Značky ako KTM, Husqvarna, Honda, Kawasaki, Suzuki a Yamaha sú len platené DLC. Všetko si ďalej viete upravovať vizuálne aj výkonovo. Upravovať si môžete aj jazdca.
Takže ste si už asi domysleli, že je tu toho zlého pomerne dosť. Našťastie tam ale nepatrí samotné jazdenie, ktoré je ale prekvapivo dobré a fyzika rozhodne nie je najhoršia. Samozrejme, je to stále arkáda, takže tu toho dokážete veľmi veľa a hra vám benevolentne aj veľa odpustí, no zároveň nestačí vletieť do zákruty v plnej rýchlosti a zatočiť. Okrem pohybu stroja ovládate aj pohyb jazdca, takže presúvate ťažisko, aby ste v zákrutách zbytočne nestrácali časť. Taktiež presúvate váhu a nakláňate stroj aj pri skokoch, aby ste zase pri nich nestrácali rýchlosť, keďže tam AI nerobí chyby.
A verte mi, že by ste si jazdenie v hre veľmi radi užili, no ona vám v tom neraz bráni. Najmä vďaka tomu, že to nie je dobrý port. Napríklad loadingy nie sú najkratšie a dokonca mám dojem, že je ich dĺžka aj rôznorodá, raz to trvá kratšie, inokedy si aj skontrolujete maily v telefóne. Ešte horší je však framerate, ktorý nie je veľmi dobrý, často klesá a pritom sa nezdá, že je na vine výkon konzoly, keďže otvorené prostredie ukazuje, že za tých istých podmienok na tom istom mieste raz snímkovanie poklesne, inokedy zas nie.
Grafika je výrazne orezaná a to až tak, že by som povedal, že je to pod možnosťami Switchu, kde z podobného súdku napríklad Monster Energy Supercross 3 vyzerá lepšie a aj sa lepšie hýbe. Takže mi zostáva len skonštatovať, že je to v tomto ohľade dosť odfláknutý port. Zvuk strojov, na ktorých jazdíte, je jednoducho príšerný. Predstavte si situáciu, že večer sedíte na gauči, vy hráte na Switchi, polovička pozerá TV a pri zvuku z reproduktorov konzoly na vás hodí taký ten pohľad „Neviem, čo tam hráš, ale vidieť to radšej nechcem.“ Našťastie si zvuk môžete vypnúť a nechať si hrať len hudbu, ktorá je tu naopak veľmi dobrá. Nájdete tu veci od The Offspring, My Chemical Romance a kopu ďalších kapiel.
No a to je tých pár vecí, ktoré na hre za niečo stoja. Samotné jazdenie je fajn, je tu obrovské množstvo tratí aj eventov, kariéra je dlhá a pri hraní viete počúvať veľmi dobrú hudbu. Ale tú hudbu si viete pustiť aj na YouTube a kvôli jej počúvaniu tak nebudete musieť trpieť tento dosť zlý port už tak priemernej hry. Nevyzerá to dobre, hýbe sa to dosť zle, znie to priam príšerne, prezentácia je brutálne fádna a je tu niekoľko podivných dizajnérskych rozhodnutí. Keď sa to tak vezme, istým spôsobom sú bugy to jediné, čo MX vs. ATV All Out netrápi.
RECENZIE HRÁČOV |
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Rainbow Studios / THQ Nordic Štýl: Racing
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|