MORTAL KOMBAT: SHAOLIN MONKS |
MORTAL KOMBAT: SHAOLIN MONKS |
Legendárna bojová séria Mortal Kombat, ktorá sa okrem niekoľkých pokračovaní dočkala aj svojich filmov a dokonca aj seriálu, pokračuje. Tentoraz nám autori pripravili nový akčno adventúrovo ladený titul Mortal Kombat: Shaolin Monks.
Možno si niektorí pämatáte legendárny Mortal Kombat 1 na PC, alebo na hracích automatoch, klasickú bojovku obohatenú kvalitnou grafikou, slušnými animáciami a hlavne množstvo krvi a brutality, ktorá tento titul vyniesla medzi kráľov bojových hier. Kto by nepoznal legendárne hlášky, ako Finish Him, alebo Fatality. Onedlho nato, prišla ešte lepšia verzia Mortal Kombat 2, ktorá svojho predchodcu zdokonalila vo všetkých smeroch a rozšírila príbeh, z ktorého sa neskôr stvorilo rozsiahle Mortal Kombat univerzum. Potom však prišla neštastná trojka, ktorá sa pokúsila o prechod do 3D grafiky, ale veľmi jej to nevyšlo a na PC už nezaznamenala úspech. Na druhú stranu vtedy prišli konzoly a zvýšil sa dopyt po podobných tituloch. Séria sa usídlila tam, a navždy zmizla v obrazoviek PCčiek. Neskôr na nových konzolách vyšiel nový titul Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002) a minulý rok veľmi kvalitné Mortal Kombat: Deception, ktoré znovu posunulo sériu ďalej a do bojoviek prinieslo aj zaujímavú adventúrovú časť. To však bola len ukážka toho, čo rozpracovali teraz v najnovšom Mortal Kombate (ak vás zaujíma história MK tu je zaujímavé video).
|
|
|
Novým titulom Mortal Kombat: Shaolin Monks, autori úplne opustili bojovú hru a posunuli sa do akčnej adventúry na štýl Ninja Gaiden, God of War alebo Prince of Persia. Teda žiadne boje proti jednému nepriateľovi v niekoľkých arenách. Tu vás čakajú rozsiahle prostredia plné monštier, pascí a samozrejme starých známych nepriateľov. Totiž aj keď autori opustili klasický bojový štýl, neopustili univerzum Mortal Kombatu. Stále budete v ňom, budete spoznávať známe miesta a stretávať známe postavy či už priateľské alebo nepriateľské.
V príbehu sa prevtelíte do jednej z dvoch podobných postáv a to buď Kung Laa alebo Liu Kanga, oboch shaolinských bojovníkov, ktorí práve dobojovali Mortal Kombat a začína sa ich nové dobrodružstvo (odohráva sa počas hry Mortal Kombat II). To nebude žiadna prechádzka rajom. Váš hrdina je v nepriateľskom svete Outworld a v návrate domov mu bránia množstvá príšer. Cestou vás bude sprevádzať boh blesku Raiden a zo začiatku vám bude vždy poruke. Občas vám pri boji pomôžu aj ďalší zatúlaní pozemšťania, ako Johny Cage, Jade a aj sympatická Kitana. Zo známych nepriateľov nebude chýbať Sub-Zero, Scorpion, Baraka, Goro, Lizard a zničíte aj Shang Tshunga a Shao Kahna.
Samotná hra je rozdelená na miestnosti, v ktorých vždy, buď vybijete všetkých nepriateľov, získate niečo dôležité, splníte malú logickú úlohu, alebo len preskáčete zložité prekážky, aby sa vám otvorili dvere ďalej. Je to síce trochu obmedzenie, ale hrateľnosti to neuberá. Väčšinou budete bojovať proti slabším monštrám útočiacich na vás v skupinách a snažiacich sa vás zlikvidovať. Na konci levelov na vás bude čakať niektorí zo starých známych boss nepriateľov, s ktorým to už nebude také jednoduché. Bossovia sú totiž doma a budú využívať svoje prostredie a rôzne podrazy. Napríklad v boji proti Barakovi po vás začne hádzať zapálených shaolinských mníchov, ktorí následne behajú po bojisku a ak sa vás dotknú, uberú vám energiu. Popritom musíte bojovať aj proti Barakovi.
Ovládanie je typické akčno-adventúrové ala Prince of Persia len mixnuté s orezaným bojovkovým štýlom. Teda okrem základných pohybov, máte tri základné útoky, výskok, obranu, beh, lezenie po stenách. Tieto môžete kombinovať a vznikajú vám zaujímavé kombinácie úderov a samozrejme presné kombinácie vyvolajú kombá a samozrejme nechýbajú fatality. Tentoraz systém funguje inak ako v bojových hrách a fatality môžete zasadiť, keď sa vám naplní fatality meter, vtedy kliknete aktiváciu, objaví sa vám menu na nahodenie kódu, ktorý keď zadáte, postava danú fatalitu vykoná. Už teda netreba rýchlosť ťukania, ale stále si treba pamätať kombinácie. Každá z postáv má 10-15 fatalít. (Jedna fatalita z dema - odtrhnete nepriateľovi hlavu a zatiaľ čo letí, kopnete ju do bezhlavého tela, ktoré následne exploduje). Postavy dostanú aj mierne RPG parametre, vďaka ktorým sa budú postupne vylepšovať a zdokonaľovať si svoje útoky.
|
|
|
Okrem boja bez zbrane už pribudli aj rozmanité bojové náradia, ktoré môžete v leveloch nájsť, zobrať a bojovať s nimi. Majú síce obmedzenú životnosť a nie sú také účinné ako by sa čakalo, ale vždy potešia. Napríklad s mečom môžete nepriateľa veľmi efektne vertikálne rozseknúť. Podľa toho už tušíte, že ani brutalita sa v tejto hre nezníži a čakajte množstvá krvi, odtrhnuté časti tela, vytrhnuté srdcia a množstvo spôsobov, ako môžete ukončiť márny život protivníka. Teda nechýbajú všadeprítomné oceľové kolíky, háky a všetky možné veci, na ktoré ich budete môcť nabodnúť.
Všetko bude prekrásne rozanimované, kde si priam užijete pohyby vašej postavy. Neuvidíte tam žiadne sekania v pohyboch, všetko na seba bude nadväzovať a dokonca aj keď útok v polovici zrušíte a prejdete do iného, bude pohyb plynulý (rovnako aj keď náhodou spadnete sa oceľové kolíky, bude vaše striekanie krvi rovnako plynulé :). Podobné je to aj pri nepriateľoch, tam už síce na možnostiach ich pohybov šetrili, ale tie čo majú, sú pekne spracované.
Kamera je asi najväčším prekvapením hry, autori sa totiž rozhodli nechať ju v štýle, v akom ju poznáme z 2D bojoviek. Teda snažili sa ju zafixovať na bočnej stene s tým, že nechali malý uhol natáčania a malý nadhľad. Pôsobí to zaujímavo, ale osobne by som viac preferoval klasickú kameru z tretej osoby akú poznáme pri akčných adventúr, alebo aspoň plynulejší pohyb kamery, aby ukazovala aj kam sa dá ísť. Niekedy pri skákaní, ktorého v hre bude dosť, nie je dostatočne dobre natočená, aby ste si mohli vyrátať ďalšie kroky a nespadnúť niekde to prázdna. Druhá nadhľadová kamera v týchto prípadoch pomôže, ale ani tá často neponúka lepší uhol.
Hra bude podporovať aj kooperatívnu hru dvoch hráčov, kde si kampaň budete môcť prejsť s priateľom a užiť si tak viac zábavy. Ak by vám to nestačilo, objaví sa aj Versus mód, kde si budete môcť v arénach zabojovať proti priateľom s rôznymi už odomknutými postavami (budú sa odomkýnať podľa vášho prechádzania príbehovej časti hry). Táto časť bude viac menej pripomínať klasický Mortal Kombat len s tým, že arény budú interaktívne a pohyby orezané.
|
|
|
Prostredia sú rozmanite a pekne prepracované. Totiž vzhľadom na to, že sú miestnosti malé a každá sa nahráva samostatne, mohli si autori dovoliť zvýšiť počet polygónov prostredia, pridať kvalitnejšie textúry a nájdu sa aj pekné efekty. Navyše niektoré prostredia vám budú známe, sú tu totiž znovu vytvorené arény z prvých dvoch častí hry. Samozrejme od grafiky nečakajte next-gen, je to stále na staré konzoly a drží sa skôr takého aktuálneho štandardu ako nadpriemeru.
Celkovo séria toto hrou dostáva také oživenie a určite bude príjemným prechodom na ďalší Mortal Kombat, ktorý už bude mať tradičný štýl a bude čisto pre next-gen konzoly. Shaolin Monks môžu pri dobrom spracovaní dosiahnuť vysokej kvality a aj keď to asi nedotiahnu na kvalitu God of War, kooperatívny mód môže poskytnúť niečo, čo God of War nemal.
PS2
Xbox Vývoj: Midway / Paradox Entertaniment Štýl: akčná adventúra Web: domovská stránka hry
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|