iFixit sa podrobnejšie pozrel, prečo PS5 gamepady driftujú |
Inovácie v moduloch joystickov zastali na bode mrazu.
IFixit rozobral Dualsense gamepad a povedal veci, ktoré Sony v aktuálnom súde pre driftovanie joystickov na gamepade nepomôžu. Sony totiž v gamepadoch použili joystickové moduly od firmy Alps, ktoré majú dlhú históriu driftovania a nič sa s tým nerobí (aj Nintendo a Microsoft ich používajú v Xbox One a Switch Pro gamepadoch).
Tieto joystickové moduly v sebe skrývajú dva potenciometre zodpovedné sa zachytávanie posunu hore, dole a doprava a doľava, pričom pružina zaisťuje, aby sa vracali späť do pôvodnej polohy. Problémom je, že pohybom sa postupne potenciometre vyšúchavajú a aj pružina nie je stabilná a niekedy môže vytvoriť nový centrálny bod. Nakoniec aj plast nie je najpevnejší a môže viesť k uvoľneniu pohybu páčky. Plus svoje vedia spraviť aj prach a vlhkosť.
Tieto poteciometre sú síce dimenzované na 2 milióny pohybov, ale to je za ideálnych testovacích podmienok. Podľa iFixit 2 milióny pohybov môžu znamenať len 417 hodín hrania Call of Duty. V reálnych podmienkach to môže byť aj 200 pohybov a môžu sa pokaziť, alebo aj nikdy.
A aké je podľa iFixit riešenie?
Okrem toho, že by sa firmy mohli pokúsiť spraviť kvalitnejšie moduly, môžu ich spraviť aj jednoducho vymeniteľné priamo používateľom, ako majú niektoré gamepady tretích strán, alebo môžu použiť na moduly úplne iný systém. Napríklad Dreamcast použil magnety, alebo N64 optické senzory. Oba mali svoje špecifické nedokonalosti, ale možno je na čase posunúť sa vpred od starého systému, ktorý neustále vytvára problémy.
Je len otázkou času, kedy niektorej z firiem súd pripomenie, že s tým nič nerobia a dá skutočne vysokú pokutu.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 307
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >