Slovenské hry minulý rok dosiahli rekordný obrat |
Slovenský herný biznis minulý rok zamestnával 870 profesionálov a dosahoval mnohé ďalšie rekordy
Slovenská asociácia herných vývojárov (SGDA) opäť ponúka detailný prehľad stavu herného priemyslu na Slovensku a ak ste fanúšikmi slovenských hier, môžu vás tieto čísla tešiť. Slovenský herný priemysel totiž naďalej rastie a dokonca vytvoril nové rekordy. Minulý rok bolo na Slovensku aktívnych 63 spoločností, ktoré celkovo vydali 26 hier, pričom spoluvyvíjajú 147 projektov.
Celkovo minulý rok slovenské herné spoločnosti vyprodukovali rekordný obrat 72,2 miliónov eur, čo je oproti predchádzajúcemu roku slušný skok a javí sa, že rast bude aj pokračovať, keďže SGDA obsahuje tohtoročný obrat na úrovni takmer 85 miliónov eur. Z celého obratu za rok 2020 tvoril obrat top 10% spoločností až 62,2 milióna eur. Mnohých asi neprekvapí, že podľa obratu je na čele rebríčka slovenských štúdií Pixel Federation, ale v top desiatke nájdeme napríklad aj Studio 727, ktoré nerobí vlastné hry, ale pracuje na assetoch napríklad pre Call of Duty a iné AAA hry.
Väčšina, až 52% herných spoločností na Slovensku, pracuje v Bratislavskom kraji, no Kočice sa stále dobre držia. Už tradične je herný vývoj najmenej zastúpený v strede Slovenska. Rovnako sa väčšina spoločností, až 70%, sústredí na vlastný vývoj. Možno miernym prekvapením pre vás bude, že až 40% spoločností má 5 rokov a menej.
Herné spoločnosti na Slovensku zamestnávali v minulom roku 870 profesionálov, z nich 537 bolo v top 10% spoločností. Len jedna spoločnosť na Slovensku má viac ako 200 zamestnancov a asi pre vás nie je ťažké uhádnuť, že to je Pixel Federation. Väčšina štúdií je zložená z nižšieho počtu vývojárov a to aj napríklad Games Farm, ktoré prináša relatívne veľké hry. Na sólo vývoj v jednočlennej spoločnosti sa pustilo až desať ľudí. 9% zamestnancov pochádza zo zahraničia a cez 16% zamestnancov tvoria ženy. Najviac je grafikov a programátorov, pričom práve programátorov je ale najťažšie obsadiť.
No a čo sa týka samotných platforiem, slovenskí vývojári stále vo veľkom preferujú PC, za ktorým nasledujú mobilné platformy. Na chvoste záujmu sú VR platformy. Väčšina projektov je financovaná z vlastných zdrojov, no slušná je aj podpora z grantov a na zahraničných vydavateľov sa spolieha len malé percento lokálnych vývojárov.
Zaujímavý je aj pohľad na pandémiu a jej dopad na finančnú situáciu, kde si 20% opýtaných dokonca myslí, že ich pandémia ovplyvnila pozitívne a podľa 1% to bolo veľmi pozitívne. Podľa 33% opýtaných ich produktivita počas pandémie klesla, podľa 17% to bolo výrazne.
Detailnejšie štatistiky nájdete v priložených infografikách.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Nové výpredaje spustené 33
- Far Cry 7 je v príprave, príde aj Far Cry extrakčná akcia 77
- Diablo 4 je zadarmo na zahranie až do nového roka 78
- RECENZIA: The Thing: Remastered 20
- Nvidia zrejme pripravuje neurálne renderovanie do RTX 50 grafík 83
- Desktopy od Aceru s RTX 5080 a RTX 5090 grafikami ukázali aj ceny 136
- Stalker 2 dostal veľký patch 1.1, vylepšuje A-life 112
- RTX 5060 Ti má dostať 16GB pamäte, ale RTX 5060 zostane pri 8GB 133
- EA spustilo odmeny pre predplatiteľov EA Play a Xbox Game Pass Ultimate 16
- Steam spustil zimný výpredaj a hlasovanie o hru roka 61 zobraziť viac článkov >