TREK TO YOMI VYCHÁDZA ZO SAMURAJSKÝCH FILMOV A MYTOLÓGIE

TREK TO YOMI VYCHÁDZA ZO SAMURAJSKÝCH FILMOV A MYTOLÓGIE

Japonské dobrodružstvo z Poľska sa približuje

Štúdio Flying Wild Hog je doma vo FPS hrách zo starej školy. Skvele sa uviedlo hrou Hard Reset a jeho oživenú sériu Shadow Warrior pozná snáď každý. Teraz ale v štúdiu autori pripravujú niečo iné a poriadne netradičné. Trek to Yomi je side-scrolling akcia v štýle klasických samurajských filmov, na ktorej s nimi spolupracuje indie vývojár Leonard Menchiari (RIOT: Civil Unrest). Prečo sa v štúdiu rozhodli takto odbočiť od frenetických FPS a kde čerpali inšpiráciu na takéto stvárnenie cesty jedného samuraja za ochranou svojej dediny na pomedzí života a smrti? O tom všetkom nám porozprával Marcin Kryszpin, vedúci vývoja hry.

Ako vznikol nápad na Trek to Yomi?

Leonard Menchiari bol ten, kto predložil túto myšlienku prostredníctvom spoločnosti Devolver. V tomto bode sme si vytvorili skvelý vzťah s Devolverom a oni si mysleli, že sme tou najlepšou možnosťou, ako túto prácu dokončiť. Dali sme si za úlohu vypracovať, rozšíriť a dať vízii nášho Hog ducha. Ako sa hovorí, zvyšok je už história.

Je tu nepopierateľná inšpirácia dielami Akiru Kurosawu. Čo vás na jeho filmoch tak zaujalo?

Len jeho čistý vplyv na to, ako sa točia akčné filmy, je jednoducho nekvantifikovateľný. Ten človek je legenda a jeho štýl bol nenapodobiteľný. Spôsob, akým boli komponované jeho zábery, stoické popredie postavené vedľa dynamického pozadia, to všetko je jednoducho úžasné.

Trek to Yomi vychádza zo samurajských filmov a mytológie

Sú filmové inšpirácie hlavným dôvodom, prečo ste si pre hru vybrali čiernobiele spracovanie?

Chceli sme vytvoriť jedinečný vizuálny štýl pre hru, väčšina „chanbara eige“ bola monochromatická. Rozhodli sme sa, že pre tento štýl, ale aj s nádychom Flying Wild Hog.

Prečo ste sa rozhodli zasadiť hru do obdobia Edo?

Bolo to obdobie intenzívneho kultúrneho rozvoja v Japonsku a v podstate úsvit éry samurajov, ktorý vyústil do intenzívnych bojov. Usúdili sme, že je to skutočne zaujímavé obdobie pre zasadenie našej hry.

Kde ste čerpali inšpirácie a pozadie pre autentické vizuálne prvky v hre?

Okrem sledovania celého katalógu samurajských filmov sme tiež skúmali obdobie Edo. Našťastie sme nezostali sami a dostalo sa nám obrovskej pomoci od nášho konzultanta Akiho Tabeiho Matsunagu – historika, ktorý sa špecializuje na obdobie Edo. Kľúčom bolo oddeliť pozadia a vytvoriť správnu rovnováhu svetla na vybudovanie atmosféry a nasmerovanie hráča počas hry.

Aké sú ďalšie zdroje vašej inšpirácie počas vývoja? Nejaké manga komiksy, hry atď.?

Držali sme sa klasiky: Berserk, Ninja Scroll a Samurai Champloo. Odporúčame ich všetkým, ktorí ich ešte nevideli. Sú to skutočné skvosty!

Trek to Yomi vychádza zo samurajských filmov a mytológie

Hra je zameraná na dve hlavné zložky: historické Japonsko a šintoistickú mytológiu. Ako ste pristúpili k tejto zmesi mytológie a histórie?

V hre máme niekoľko prostredí. Všade, kde sa dalo, sme sa snažili byť historicky čo najpresnejší, napríklad mesto alebo dedina. Mali sme referencie, ktoré sme mohli využiť a byť si istí, že sú v poriadku. Pokiaľ ide o Yomi a to, čomu ľudia o verili, zistili sme, že presvedčenia nie sú také konkrétne, ako sme si mysleli. Veľa sa tu mieša s čínskou kultúrou a najdôležitejšia vec je, že nikto nevie, ako Yomi vyzerá. To nám umožnilo predstaviť nepriateľov a miesta inšpirované japonskou šintoistickou mytológiou. Takže môžete očakávať aj nadprirodzené bytosti.

Hra sa líši od predchádzajúcej tvorby Leonarda Menchiariho a Flying Wild Hog. Prečo ste sa rozhodli pre takúto zmenu?

Nápad na hru prišiel od Leonarda, ale náš tím veľmi rýchlo prišiel s nápadmi, ako rozvinúť jeho víziu. Nakoniec sa hra zväčšila a je komplexnejšia s vyššou úrovňou detailov, ako sme pôvodne predpokladali. Pôvodná vízia potrebovala vývoj, náš tím priniesol veľa nápadov spolu s riešeniami, vďaka ktorým bola hra pre hráčov komplexnejšia a zaujímavejšia.

Prečo ste sa rozhodli vydať hru v Game Passe? Čo si od toho sľubujete?

Predovšetkým očakávame väčšiu expozíciu a dúfame, že Game Pass umožní mnohým hráčom zoznámiť sa s našou hrou.

Ďakujem za rozhovor.


napísal matus_ace 3.5.2022
Páči sa mi!
TREK TO YOMI VYCHÁDZA ZO SAMURAJSKÝCH FILMOV A MYTOLÓGIE


PC
PS4
Xbox One
Xbox Series X|S
PS5

Vývoj: Devolver Digital / Leonardo Menchiari
Štýl: Akcia
Dátum vydania: 5. máj 2022
+ SLEDOVAŤ HRU

Mám

Čakám

Prešiel

Hrávam

Zoznam
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29309)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk