HARD WEST 2 |
HARD WEST 2 |
V roku 2015 vyšiel taktický Hard West, ktorý okorenil tradičné prestrelky na divokom západe okultizmom. Koncept bol zaujímavý, ale nie celkom dotiahnutý. Niečo podobné sa v tomto roku pokúsil priniesť konkurenčný titul Weird West a tam to celkom dobre klapalo. No teraz sa pripravuje Hard West 2, ktorý nás v hrateľnej ukážke presvedčil, že má tie najvyššie ambície.
Dvojka sa nezahráva s ničím menším, ako je samotný diabol. A začína pekne akčne naháňačkou na vlaku duchov. Na prvý pohľad obyčajný kolos rútiaci sa po železnici zakrátko odhalí svoju podstatu. Súčasne poslúži ako tutoriál na pripomenutie herných princípov. Užijete si pritom vyskakovanie na vagóny z konského sedla, prvé prestrelky s krytím za objektmi a vlastne aj prvý súboj s bossom. Nie veľmi ťažký a napokon budete pritom ovládať až štyri postavy. No diabol je švindliar, takže nakoniec netriumfujete a precitnete v údolí, z ktorého sa zdanlivo nedá uniknúť.
Takže už viete, čo bude vaša prvá veľká úloha, ale na jej splnenie budete musieť zozbierať roztratenú partiu a možno aj pribrať niekoho nového. Lídrom je pištoľník Gin Carter a jeho pravou rukou šikovná Fllynn. Mali by ste vyhľadať strateného indiána Laughing Deer a môžete pribrať aj starého muža Billa. Pri hľadaní únikovej cesty z údolia, ale aj vyslobodzovaní postáv, vás čakajú dialógy, prestrelky a zbieranie predmetov. Rozhovory majú formu textových okien s obrázkami na celej obrazovke, s popisom situácie a voľbami. Niekedy pritom môžete ponechať rozhodnutie na svojich parťákoch, alebo sa prikloniť k riešeniu, ktoré navrhujú. Za prejavenú dôveru získavajú vaši spoločníci body lojality, zlepšuje sa ich status a môžu získať nové zaujímavé črty. Tie prinášajú extra schopnosti, ktoré uplatníte v boji.
Každá postava má určité množstvo života, úroveň šťastia, stanovený pohybový dosah a možnosť zvýšenia jej presnosti. Tieto atribúty viete ovplyvňovať priradením špeciálnych kariet, ktorých môže mať každý až päť a dajú sa meniť. Do slotov s výbavou zas jednotlivým postavám vkladáte jednu až dve zbrane, konzumovateľné predmety, čo môže byť whisky, liečivé jedlo, ale aj dynamit. Prípadne pridáte aj prívesok s bonusmi. Veci a peniaze získate plnením úloh a ako korisť po úspešnom boji, kde vidíte aj štatistiky. Konkrétne splnenie hlavného cieľa, prípadne aj nepovinných vedľajších, počet kôl, ktoré ste potrebovali na víťazstvo, počet zabití a Bravado kombo.
Čo tieto údaje znamenajú? Prestrelky sú ťahové a štandardne má každá postava v kole tri akčné body. Môže ich použiť na pohyb, streľbu alebo inú akciu. Bravado je unikátny systém, ktorý odmieňa postavy za zabitie nepriateľa obnovením všetkých akčných bodov. V praxi to znamená, že sa môžete priblížiť k banditovi a napáliť to do neho. A ak skoná, smiete postupovať a útočiť aj ďalej, a to vlastne až dovtedy, kým nasledujúci cieľ nie je len ranený. Pritom nemusíte riešiť žiadnu muníciu a postavy si prepínate podľa uváženia, takže ich postup viete pekne koordinovať. Bravado sa môže zdať ako priveľká výhoda, ale keďže bežne čelíte niekoľkonásobnej presile a protivníci sa kryjú v budovách a sú na strechách, tento prvok veľmi oceníte.
Schovávaním za prekážkami získate ochrannú výhodu, ako aj v prípade, že ukončíte svoj ťah so zvyšnými akčnými bodmi prikrčením. Na bojisko sa pozeráte zhora, môžete všetko otáčať, približovať, odhaliť interiéry budov bez zobrazenia striech. Okrem iného viete zvýšiť svoju šancu na zásah alebo úspech použitím nahromadených bodov šťastia. A mnohé zbrane majú zaujímavý režim streľby, pri ktorom nemusíte páliť len priamo, ale dajú sa využiť odrazy guľky od kovových predmetov. Takže zameriate cedule či sudy a cieľ, do ktorého sa potom odrazia.
Črty, o ktorých sme už hovorili pri lojalite, odomykajú efektívne schopnosti. Ginova prvá chuťovka, tieňová paľba - Shadow Barrage, zasiahne dávkou aj kryté ciele. Flynn zas používa tieňovú výmenu, počas ktorej si prehodí miesto s vybranou postavou, či už je to priateľ alebo protivník. Pri takomto teleporte sa napríklad dostane za chrbát banditov alebo nahradí strážcu a okamžite oslobodí zajatca. Víťazstvo v boji spravidla zaistíte vyvraždením nepriateľov. Ak niektoré z vašich postáv padnú, nič strašné sa nedeje. Po boji precitnú s jedným bodom života, ostatné postavy majú zvyšok zdravia, ale s utŕženými zraneniami. Žiadané je doliečenie rán optimálne u lekára.
Mimo bojov s detailne spracovanými oblasťami na jednej alebo viacerých obrazovkách postupujete po mape krajiny. Maketa údolia je dosť detailná a nájdete tam záujmové objekty, cez ktoré vstupujete priamo do miest alebo prehliadate zaujímavé úkazy, tábor banditov či jaskyne. Okrem toho natrafíte na ohniská, ktoré slúžia na stopovanie úlohových postáv. V neposlednom rade v krajine môžete táboriť, a pritom hodiť reč s členmi partie, alebo ju doliečiť, ak máte zásoby proviantu. V boji aj pri pohybe krajinou sa dá zrýchliť, prípadne aj spomaliť čas , aby to odsýpalo tak, ako vám to vyhovuje.
Hovorí sa, že v najlepšom treba prestať, a to sa týkalo aj hrateľnej ukážky práve vo chvíli, keď som sa do toho naozaj naplno zažral. Betu som si užíval pár hodín, ale výsledný produkt má pobaviť približne dvadsaťpäť hodín, no ešte nemá spresnený dátum vydania. Vyzerá to veľmi sľubne, preto dúfam, že čakanie nebude pridlhé, kolty s opaskom nezačnú zapadať prachom a nebudú nečinne visieť na klinci. O kvalitách hry sa teraz môžete presvedčiť aj vy v otvorenom beta teste na Steame.
PC
Vývoj: Good Shepherd Entertainment / Ice Code Games Štýl: Stratégia / Ťahová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|