HARD WEST 2 BUDE INOU TAKTICKOU HROU S ORIGINÁLNYMI MECHANIKAMI |
HARD WEST 2 BUDE INOU TAKTICKOU HROU S ORIGINÁLNYMI MECHANIKAMI |
Počas konferencie Digital Dragons v Krakove sme mali možnosť sa stretnúť s vývojármi z Ice Code Games, ktorí nám povedali viac o ich hre Hard West 2. Ako vysvetlil CTO Mateusz Pilski, ide o taktickú ťahovú hru v štýle XCOMu, do ktorej však chceli priniesť nový prístup k typickým mechanikám podobných taktických hier. "V podobných hrách viac funguje defenzívny prístup, kedy sa pohybujete medzi krytmi, ale keď sa snažíte byť viac aktívni, hra vás za to trestá. Keď sme sa ale pre inšpiráciu pozerali na boje vo westernových filmoch, takto v nich kovboji nebojujú. Neprebiehajú z krytu do krytu, ale idú do centra mesta a tam po sebe strieľajú, do krytu idú len vtedy, keď je nepriateľov priveľa," vysvetlil Mateusz.
Na vyobrazenie tejto fantázie preto priniesli mechaniku nazvanú Bravado, ktorá je v princípe veľmi jednoduchá – vždy, keď niekoho zabijete, doplnia sa vám všetky akčné body. To znamená, že môžete ísť do stredu mesta a začať strieľať bez krytia, ak vidíte, že máte možnosť niekoho zastreliť. "Vďaka tomu môžete hrať odvážnejšie a na bojisku pôsobiť ako skutočný kovboj, aj keď stojíte proti presile. V našich leveloch je 40 nepriateľov bežné číslo. Mám dojem, že v XCOM 2 je najväčšie číslo nepriateľov 35, ale pre nás je 40 bežné číslo," uviedol Mateusz.
Ice Code Games chceli pokračovaním Hard West priniesť trochu odlišnú taktickú hrateľnosť. Na pozadie vývoja a novinky, ktoré môžeme očakávať, sme sa ďalej pýtali v rozhovore.
Hard West vyšiel v roku 2015. Prečo sme museli tak dlho čakať na ohlásenie pokračovania?
V prvom rade sme na prvej hre nepracovali my, ale štúdio CreativeForge. Táto spoločnosť mala nejaké vnútorné problémy a po nich hľadala niekoho, kto by mohol prebrať jej značky. To sme videli ako dobrú príležitosť pre nás, tak sme nadviazali spoluprácu s vydavateľstvom Good Shepherd, ktoré vydávalo prvú hru, vďaka čomu sme sa dostali ku značke a spolupracujeme s rovnakým vydavateľom, ktorý priniesol prvú časť.
Prvý diel bol pozoruhodnou kombináciou divokého západu a okultizmu, ktorá zaujala, ale hráči predsa len mali určité pripomienky. Beriete pri vývoji pokračovania do úvahy aj spätnú väzbu komunity ?
Prvá hra získala množstvo pozitívnych ohlasov a vybudovala si veľkú fanúšikovskú základňu. Myslím si, že prebratie tejto značky a jej rozšírenie je oveľa lepšie ako vytvárať niečo od základov. Spätná väzba na našu víziu je veľmi pozitívna. Samozrejme, sú tu ľudia, ktorí by preferovali klasický western, ale rovnako je veľa ľudí, ktorým sa tento mix páči. Nie každý nápad je pre všetkých.
Vyzerá to tak, že v Hard West 2 dostali priestor úplne nové postavy. Nájdeme tam aj hrdinov a antagonistov z pôvodnej hry?
Nechcem vopred veľa prezrádzať, ale áno, spomenieme niektoré a niektoré sa v hre objavia, ale naozaj nechcem prezradiť priveľa.
Nadväzuje dej dvojky na predošlé udalosti alebo je úplne nezávislý?
Je to samostatný príbeh, ale obsahuje odkazy na to, čo sa stalo v prvej časti Hard West. V nej bolo vlastne viacero príbehov, ktoré sa na konci spojili. Ak by sme chceli nadviazať na všetky, bolo by to naozaj veľa obsahu. Rozhodli sme sa, že uprednostníme predstavenie nového príbehu, ale s odkazmi na staré postavy.
V akej časovej línii sa hra odohráva?
Časová línia je rovnaká, ale odohráva sa to v inej etape. Nie som si teraz istý, či si to pamätám správne, ale odohráva sa zhruba 15-20 rokov po pôvodnej hre.
Aké novinky prináša Hard West 2?
V prvom rade sú to dynamické levely, čo sú levely, ktoré ponúknu taktické boje, ale v pohybe – napríklad na koňoch útočíte na vlak, skáčete z koní na vlak a snažíte sa ho obsadiť. Toto je niečo, čo sme ešte nevideli v podobných hrách a ľudia to prijali veľmi dobre. Taktiež máme z taktického pohľadu novú verziu šťastia. V prvej hre bola mechanika šťastia, ktorá bola veľmi kladne prijatá, pretože kompenzuje nešťastie v rámci RNG, takže ak aj netrafíte, aspoň vďaka nej budete mať nejaké šťastie. Takže to sme určite chceli použiť, ale trochu sme to upravili, pretože to v prvej hre bola defenzívna mechanika – ak na vás niekto zaútočil, nedostali ste poškodenie, ale použili ste šťastie. Keďže sme sa snažili hru spraviť čo najagresívnejšou, tak môžete šťastie používať agresívne, aby ste si zvýšili šancu zásahov. Ak máte napríklad 50% šancu na zásah niekoho, môžete pridať 50 bodov šťastia a získate 100% šancu na zásah. Toto dobre korešponduje s Bravado mechanikou, keďže môžete využiť body šťastia, vytvoriť správnu Bravado kombináciu a každého zabiť.
Taktiež si myslím, že stojí za zmienku aj ricochet mechanika, ktorú využívame hojne a bola už v prvej časti. Tam to bola ale veľmi špeciálna mechanika, museli ste mať špeciálnu kartu a nie všetky levely ju mali. Ak v Hard West 2 máte revolver, môžete ju využiť, pričom každý level má objekty, od ktorých sa môžu náboje odrážať. Tým vznikajú cool možnosti, ako dokážete prekabátiť nepriateľov. Vaše postavy majú Bravado a neskrývajú sa, ale nepriatelia sa skrývajú v krytoch, takže sa k nim musíte dostať. Mojím najobľúbenejším nepriateľom je vlastne pištoľník, ktorý tiež dokáže využívať odrazy nábojov. Vznikajú prekvapivé situácie, keď sa niekde kryjete a tento pištoľník vás zasiahne vďaka odrazu.
Prinesie hra okrem tohto pištoľníka aj nejakých ďalších nových nepriateľov?
Áno. V prvej hre ste narazili na štandardných nepriateľov, ktorí sa líšili rôznymi typmi zbraní a občas to doplnil špeciálny typ nepriateľa. V dvojke využívame skôr triedy nepriateľov. Na začiatku máme tri typy základných nepriateľov – vojak, nepriateľ s brokovnicou a strelec. No a potom pribúdajú ďalšie typy – hellspawn, revenant, máme tu aj bosorky. Takže áno, prinášame niekoľko nových typov nepriateľov a každý z nich má svoje štatistiky.
Aké lokality čakajú na hráčov?
Prvá kapitola sa odohráva v zime Oregone, ale nie je to bežná zima, no nechcem prezradiť priveľa. Druhá v Utahu, kde sú navyše dva biotopy – préria a púšť.
Máte už odhad, koľko hodín nám zaberie kampaň hry?
Áno, ale je to trochu zložitá otázka, pretože veľa závisí od toho, na akej obťažnosti hráte a ako dobre hráte. Ak hráte dobre prvý raz a prechádzate všetko, zaberie vám to približne 20 hodín hrania. Ak ale hráte na Nightmare, nechcem povedať, že to je nemožné, určite sa nájdu ľudia, ktorí to dohrajú bez chyby, ale pre normálnych ľudí bude takmer nemožné prejsť hru na prvý raz. Musíte veľa premýšľať, takže by som povedal, že od 20 do 40 hodín. A ak niekto rád skúma prostredia, bude to ešte viac.
Kedy plánujete hru vydať?
Vydáme ju tento rok, ale zatiaľ nemáme presný dátum vydania.
Zvažujete Early Access vydanie?
Do 5. júna bola dostupná open beta a po nej hra nebude dostupná až do vydania. Vtedy ale vyjde plná hra, bez Early Access.
Plánujete hru vydať aj na iné platformy okrem PC?
Na začiatku vyjde iba na PC, ale zvažujeme, že ju preportujeme na konzoly, keď bude hotová. Ale PC je naša primárna platforma, lebo pre takéto taktické hry je to najlepšia platforma.
Ďakujem za rozhovor.
PC
Vývoj: Good Shepherd Entertainment / Ice Code Games Štýl: Stratégia / Ťahová
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|