Vyskúšali sme si slovenskú bojovku Die By The Blade |
Ako sa hra krvavá slovenská bojovka?
Ak sa o to bližšie nezaujímate, asi ani netušíte, aká pestrá je herná tvorba na Slovensku. Veľkých hier tu síce veľa nevzniká, ale vznikajú u nás hry všetkých žánrov pre všetky platformy – akcie, RPG, stratégie, manažmentovky a teraz už aj bojovka. O Die By The Blade nepíšeme prvý raz, ale teraz sme si konečne hru mohli vyskúšať na stánku autorov v rámci konferencie Game Access v Brne. Takže vám konečne môžeme opísať, ako sa Die By The Blade bude vlastne hrať.
Ak pri pohľade na videá z hry myslíte na Tekken, Mortal Kombat alebo Street Fighter, tak na tieto hry zabudnite. Die By The Blade vychádza z klasickej, no dnes už neprávom dosť zabudnutej hry Bushido Blade, ktorá vyšla v roku 1997 ešte na prvú PlayStation konzolu. Bola to síce jedna z raných 3D bojoviek, ale zaujala jedinečným systémom bez ukazovateľov života. Stačila jedna dobre mierená rana a súper išiel k zemi. Na rovnakom systéme je postavená aj táto hra, aj keď teda výrazne modernejšom.
Die By The Blade vás zavedie do netradičného samurai-punk sveta, ktorý kombinuje kyberpunkové prvky s typicky japonskými motívmi. V ňom sa stretávate s niekoľkými postavami a v rámci aktuálnej verzie sme mali možnosť vyskúšať si hru za tri z nich. Líšia sa bojovým štýlom, zbraňami a, samozrejme, vzhľadom. V zásade tu ale ide o to, aby si každý mohol vybrať to, čo mu sadne. Nechýbajú ani nejaké základné možnosti customizácie, takže si postavu môžete ešte viac prispôsobiť svojmu gustu.
Poďme ale k tomu dôležitému – samotným súbojom. Zabudnite na ovládanie tlačidlami, na ktoré ste zvyknutí. Namiesto nich tu využívate zadné tlačidlá gamepadu – triggery a buttony. Na pravej strane sú útoky. Sú tak síce len dva, ale aj napriek tomu postačujú, dokážete nimi viazať útoky do kombo reťazí a časom sa naučíte, ako a kedy ich používať. Dôležitejšie sú postoje. Na výber máte tri – štandardný, nízky a vysoký. Postoje ovplyvňujú útoky a aj obranu. Ak chcete správne aktivovať parry a získať tak okno s možnosťou protiútoku na súpera, musíte trafiť nielen správne načasovanie, ale zároveň reagovať na postoj svojho súpera, čo znamená, že ho musíte kopírovať.
Súboje sú tak naozaj dynamické a zároveň taktické. S veľkou dávkou nadnesenia by sa dali prirovnať k šachovej partii. Čakáte na ťah súpera, snažíte sa nájsť priestor na útok a ak sa nenaskytne, tak ustupujete do defenzívy. Naozaj vás dokáže zložiť jedna dobrá rana, takže sa nechcete zbytočne vystavovať útokom. Blokovanie tu pritom prebieha automaticky, čo vám boje aspoň trochu zjednodušuje, aby ste nemuseli mikromanažovať každú jednu sekundu. Sledujete súpera, reagujete naňho a hľadáte svoje príležitosti.
Síce ešte nevieme kedy, ale hry sa dočkáme tento rok. Autori nám v nej vyrozprávajú tajomný príbeh, ponúknu niekoľko rôznorodých postáv a vsádzajú hlavne na zábavu zo spoločného hrania. Lokálny multiplayer bude doplnený aj online hraním, no tu sme sa dozvedeli, že autori neplánujú rollback netcode. Sľúbili však, že sa s sieťovým kódom popasujú tak, aby sme zažili hladké online súboje bez nepríjemných lagov či oneskorení.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaje pomaly končia 137
- Decembrové hry 91
- Stalker 2 dostal sľubovaný prvý patch 311
- Zrušená RTX 4090ti karta bola nájdená medzi odpadom vo výpredaji 21
- Kam sa stratil Xbox Series X? 80
- PS Plus predstavuje svoje decembrové tituly 33
- Light of Motiram vyzerá ako klon Horizon Zero Dawn 59
- Stalker 2 dostal druhý menší patch 169
- RECENZIA: Warcraft Remastered Battle Chest 28
- CD Projekt plánuje spraviť Witcher 4 väčší a lepší ako trojka 97 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Slovenské hry Switch Xbox Series X|S PS5 Vývoj: Grindstone / Tripple Hill Interactive Štýl: Bojovka
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|