Úspech fantasy RPG Alaloth sa môže pretaviť do dvojky, ale aj do iných projektov |
Alberto Belli, zakladateľ a CEO Gamera Interactive, nám porozprával o RPG Alaloth, ktorá je ako mix Dark Souls + Baldurs Gate.
Na Gamescome sme si našli chvíľku na návštevu stánku talianskeho štúdia Gamera Interactive, kde sme pri poháriku prosecca podebatovali so zakladateľom a CEO Albertom Bellim nielen o úspechu fantasy RPG Alaloth: Champions of The Four Kingdoms, ale aj o tom, čo autorov čaká ďalej, či sa pustia do dvojky a aké iné hry majú ešte v pláne.
Alaloth je už vonku v Early Access, čo ďalej?
Som šťastný, lebo sa nám podarilo vydať našu víziu. Hru hrá veľa hráčov, predáva sa dobre a dostávame skvelú spätnú väzbu. Dokonca aj negatívne recenzie sú pre nás veľmi nápomocné. Hra sa, samozrejme, nemôže páčiť každému, lebo je medzi dvoma niche žánrami, ale aj negatívne recenzie sú dôležité, lebo teraz, keď už máme dáta, vieme, že sme presne trafili naše publikum.
Je to pre nás niečo epické, lebo na trhu nie je niečo takéto. 90% vývojárov prezentuje svoje hry tak, že budú unikátne a prinesú revolúciu. My sme nikdy nič také netvrdili. Vždy sme predstavovali len našu víziu. A teraz, keď je vonku, aj keď len v Early Access, môžeme povedať, že na trhu nič také nie je. A z toho sme super šťastní.
Hra sa predáva dobre, ohlasy sú pozitívne. Nepremýšľate už aj nad pokračovaním?
V tomto momente premýšľame nad niekoľkými vecami. Ale hra je v Early Access, v prvom rade ju musíme dokončiť a od vydania sme už priniesli 14 updatov. Ale už sa bavíme o tom, čo bude ďalej. Musíme dokončiť hru, preportovať ju na konzoly a potom sa uvidí. Dvojka alebo akokoľvek by sa hra volala môže byť realitou, ale veľa ľudí nás napríklad žiada o pridanie multiplayeru. Ale pridať multiplayer do Alalothu je v zásade ako pracovať na novej hre.
Takže teraz si musíme naplánovať najbližšie roky, nikam sa neženieme, ale aj pokračovanie je v hre. Musíme si to ale naplánovať, zvažujeme niekoľko možností. Môže to byť pokračovanie, môže to byť nová RPG podľa licencie. Pre mňa by bolo napríklad skvelé dostať sa k licencii od Wizards of The Coast a pracovať na D&D hre.
Začali ste už teda pracovať na multiplayeri?
Vedieme o ňom mnoho interných rozhovorov, ale naozaj je to ako pracovať na úplne novej hre, takže je to niečo, čo zvažujeme veľmi dôkladne. Máme už nápady, ale ešte sme sa nerozhodli. Nesnažíme sa znovuobjaviť koleso, je tu niekoľko možností, napríklad multiplayer v Diablo štýle, multiplayer v Dark Souls štýle, ale stále o tom len diskutujeme, oficiálne sme na multiplayeri nezačali pracovať.
Kedy môžeme očakávať informácie o vydaní plnej verzie a konzolových portoch?
V prípade plného vydania hovoríme o roku. Hra je z hľadiska obsahu, povedzme, hotová, takže to môžeme dokončiť do pár mesiacov. Ale chceme pridať veci, ktoré sme oznámili už v minulosti, ale z rôznych dôvodov, ktoré sú mimo našej kontroly, sa nám to ešte nepodarilo. Chceme pridať viac jazykov, chceme pridať dabing, chceme viac CGI a viac vecí, ktoré dokážu RPG spraviť lepšiu.
Čo sa týka konzol, tak neviem. Bavíme sa k tom s výrobcami konzol, bavíme sa o tom s vydavateľmi. Pravdepodobne niekedy budúci rok, ale závisí to od Early Access verzie. Ak podľa plánu zostaneme v Early Access rok, môže to byť budúci rok, ale neviem kedy. Je to ako skladať kúsky skladačky a zistiť, ktorá možnosť je najlepšia. Určite na to ale príde, hra nám už beží na takmer každej platforme, to najťažšie je za nami, takže budúci rok by konzolové verzie mohli prísť.
Gamera ale nie je len o Alalothe, máte v portfóliu aj množstvo menších hier. Čo nás čaká na tomto fronte?
Na začiatku sme zvykli pracovať na viacerých vedľajších projektoch kvôli financiám. Keď v hernom biznise zakladáte novú spoločnosť, aj keď v ňom pracujete už 20 rokov, je to stále nová spoločnosť bez úspechov za ňou. Nikto vám len tak nedá peniaze. Musíte ukázať, že spoločnosť dokáže vydávať kvalitné hry. Takže sme vydávali menšie vedľajšie projekty.
Taktiež sme vydávali hry od tretích strán, ale nie tradičným štýlom, že sme vydali novú hru. Snažili sme sa nájsť už vydané hry s potenciálom, ktoré sa ale dobre nepredávali, a prepracovali sme ich. Vytvorili sme rozšírené alebo špeciálne edície a znovu sme ich vydali. Taktiež sme využívali našu sieť partnerov, aby hry preportovali na konzoly a podobne. Nie je to tak tradičné vydávanie, ale skôr business development pre tretie strany.
Ale toto sme robili, aby sme vybudovali pozíciu štúdiu, získali financie. Teraz, keď sme vydali Alaloth, budeme mať pravdepodobne viac času na štruktúrovanie tohto. Venujem sa hlavne vydávaniu, to je tá zábavnejšia časť, vydávanie hier je oveľa jednoduchšie a zábavnejšie ako ich vývoj (smiech). S viac zdrojmi môžeme zlepšiť štruktúru vydavateľstva, aby sme len znovu nevydávali hry. Máme novú hru Super Barista, ktorá vyjde do konca roka. To bude klasické vydávanie, je to úplne nová hra a do konca roka podpíšeme niekoľko ďalších. Tím sa teraz sústredí na Alaloth, ale bolo by fajn mať potom nejakých 5-6 menších vydaní za rok, ktoré teraz navyše môžu benefitovať z vizibility Alalothu a aj štúdia. Dá sa tak povedať, že Alaloth vlastne odštartoval Gamera 2.0.
Ďakujem za rozhovor.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >
PC
PS4 Xbox One Switch Vývoj: Gamera Interactive Štýl: RPG / Akcia
| |||||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|