Gamescom 2022: Pestré VR portfólio vývojárov z Vertigo Games sa neustále rozrastá, ukázali nám ho na Gamescome |
Virtuálna realita má dnes už zaslúžené miesto na hernom trhu a Vertigo má hier plnú zbierku
V rozmanitých svetoch VR hier som skutočne skôr nováčikom, no na Gamescome som si pre túto platformu vyvíjaných titulov otestoval hneď niekoľko. Pod stánkom Plaionu (bývalé Koch Media) sa skrývalo aj v Holandsku založené vývojárske štúdio Vertigo Games, ktorých portfólio titulov pre virtuálnu realitu je skutočne pestré a bohaté. Vertigo nám ukázalo tri zo svojich aktuálne vyvíjaných a podporovaných titulov, z ktorých každý má nielen unikátnu hrateľnosť a ovládanie, ale taktiež každá hra zapadá do fundamentálne odlišných žánrov. S troma titulmi, ktorými boli práve nová expanzia pre co-op zombie akciu After the Fall, hordami démonov preplnený Hellsweeper či relaxačné puzzle dobrodružstvo Pathcraft, som sa pohral počas hodinového meetingu a taktiež som mal možnosť porozprávať sa priamo s vývojármi osobne.
PATHCRAFT
Prvým titulom, na ktorý som mal možnosť pozrieť sa priamo z vnútra Oculus Quest, bol práve dobrodružne-logický PathCraft. Tu sa dostanete do role akéhosi boha kociek, ktorý ich ukladá a pohybuje v prekomplikovaných stavebniciach. Po nich sa pohybuje malý chlapec a vaším cieľom je bezpečne ho dostať až do cieľa. Chlapec sa totižto pohybuje po kockách iba jedným smerom a každý náraz do steny ho prinúti pootočiť sa o 90 stupňov vľavo. Takto vzniká v podstate veľmi zábavná puzzle hra, kde musíte pohotovo reagovať, poriadne premyslieť uloženie kociek a veľmi dobre sa orientovať v priestore. Prvých zopár uložení kociek bolo síce iba jednoduchou hračkou, no v momente, keď som sa dostal za istý level, úroveň začala rapídne stúpať. V preview verzii sa síce objavilo viacero bugov, kedy nereagovalo ovládanie, chlapec alebo bloky mizli či dokonca som sa dostal mimo svete. Napriek tomu bol však titul veľmi zábavný a sršal z neho potenciál.
Každý z levelov vás vhodí do akejsi obrovskej arény, kde vo vzduchu levituje nachystaná skladačka. Pozadie tejto arény tvorí niekoľko tematických domčekov, lesných zvieratiek či dokonca nejaký ten hrad vysoko v horách. Celý vizuál aj umelecké spracovanie je veľmi detsky-hravé a aj preto pripomína akoby kartónové výstrižky, omaľované pastelkami či vodovými farbami. V hre budete väčšinu času stáť na jednom mieste a nakláňanie do strán sa pre lepšiu viditeľnosť stane pre vás veľmi prirodzeným. Avšak jednoduchým pohybom prstov či ovládača sa k stavbe môžete priblížiť alebo sa od nej oddialiť. Ja som si zvolil ovládanie práve pomocou prstov, ktoré bolo mimoriadne intuitívne a zábavné, no a následne som pomocou nich ukladal aj všetky bloky. V hre sa bude údajne nachádzať až 80 levelov, 13 unikátnych typov blokov, z ktorých dostanete vždy jeden presne po desiatich zvládnutých leveloch. Hra by nás mala nabádať na nie len kockované myslenie ešte počas tohto roka, tak ak máte radi poriadnu puzzle relaxáciu bez ťažkých VR následkov, toto je titul práve pre vás!
HELLSWEEPER
Akčná rezačka uprostred tesne za pekelnými bránami, presne to je HellSweeper! Ste doslova vyslaní na vražedné vyčíňanie z pohľadu z prvej osoby priamo do Pekla. Pomocou mágie, mečov, strelných zbraní a iného bohatého arzenálu sa postavíte zoči voči hordám groteskných démonických nepriateľov. Budú na vás nalietavať, skákať, ale aj útočiť z diaľky a pri nepozornosti vás veľmi ľahko zaplavia a tak efektívne premôžu. Priznám sa, že HellSweeper bol na mňa trochu prehnanou akciou, z ktorej sa mi mierne zatočila hlava. Titul síce vyzeral zábavne, no pri jeho hraní som si pripadal ako starý nemotorný chlap, ktorý tieto moderné technológie už jednoducho nechápe. V konkrétnom leveli ste sa totižto pohybovali páčkou a čo bolo pre samotné hranie v podstate esenciálne. Inak vás prepadlo niekoľko desiatok monštier, ktoré za vami šli ako za magnetom. Vaša postava je veľmi agilná, uteká a skáče, zvláda taktiež kombinovať kúzla a ukáže aj nejaké tie vražedné kombá. Celkovo je teda v hre veľký dôraz na akrobatické kúsky, ktoré v tele protagonistu budete vykonávať.
Ja som mal možnosť si poriadne zahrať iba jeden level, v ktorom na mňa nabiehali monštrá z troch rôznych strán, zatiaľ čo ja som sa ustráchane krčil pred Pekelnými bránami. V rukách som mal dostupnú iba mágiu, ktorá sa vyvolávala špecifickými pohybmi rúk. Ľad, oheň a ich kombináciou vznikajúca, akási plazmová energia bol môj skromný arzenál, ktorým som vyvraždil nemalú populáciu Pekla. Jediným dôvodom, prečo som sa im ubránil, bol však fakt, že som mal zapnutý mód s nekonečným životom. Pre kombináciu kúziel bolo potom potrebné k sebe rýchlo švihnúť obe ruky s vybraným kúzlom a tie sa pri správnej akcelerácii spojili do jedného mocnejšieho. Takto vznikol napríklad aj spomínaný plazmový laser, pod vplyvom ktorého padali nepriatelia ako hrušky. Toto kombinovanie bolo však dosť kostrbaté a kým sa mi ho podarilo aspoň raz zapnúť, bol by som už dávno mŕtvy. Hra je však aj napriek viacerým chybám, občasnej neprehľadnosti spôsobenej chaosom a na niekoho až príliš agresívnym pohybom zábavná a to najmä keď vám pod kolená padajú mŕtve hordy nepriateľov. Oh a aby som nezabudol, nehybné telá môžete vrhať po blížiacich sa príšerách...
AFTER THE FALL: RECLAMATION
Rozšírenie Reclamation pre kooperatívnu zombie akciu After the Fall bolo pre mňa osobne najzábavnejšou časťou môjho stretnutia s Vertigo Games. PR manažér TamTu mi predstavil v krátkosti všetky Vertigo hry a keďže práve After the Fall považoval za svojho milovaného odchovanca, zahral si co-op multiplayer so mnou priamo na Gamescome. Reclamation pridáva do už zabehnutého VR titulu dve nové mapy - Downtown a Twin Palm Mall, nový herný mód Mutated Runs, viacero nových skinov, Chipsety sú vylepšenia pre zbrane, pridávajúce špeciálne vlastnosti, taktiež dve nové zbrane a teda Auto-Shotgun + Sawblade device. Okrem týchto noviniek samozrejme prídu aj nový nepriatelia, akými sú Charger a Gunner, dostavil sa aj nejaký ten rework a samozrejme opravy bogov. Ak vás zaujíma podrobnejší popis tohto updatu, vývojári o ňom informovali na svojej stránke v posledných Patch Notes.
Hranie hry som si náramne užil, keďže vybehnúť s dvoma ťažkopádnymi samopalmi doprostred rozpadajúceho sa nákupného centra je zábava už len na papieri. Takto som sa teda aj s mojím parťákom postavil zoči-voči skutočným hordám zombíkov. Pohyb v After the Fall bol pre mňa zaujímavejší a menej dezorientujúci, nakoľko sa tu pohybujete iba klasickým teleportom v priestore. Zbrane máte nonstop vedľa seba za pásom, meníte zásobníky buď klasicky alebo špeciálnym pohybom rúk vzad a taktiež môžete prechytiť samopal do oboch rúk. Toto mi osobne vyhovovalo najviac, nakoľko som mal štatisticky najúspešnejšiu presnosť, no rozhodne som z toho nemal taký adrenalínový pocit, ako keď som mal samopaly dva.
Po zložení headsetu som sa chcel okamžite do hry vrátiť, keďže Gamecsomácke výstavisko bolo oproti virtuálnym zombíkom príšerne nudné. Hra sa ovládala rozhodne zo všetkých titulov najlepšie, najintuitívnejšie a zábavy v nej bolo podobne najviac. Obrovský červ pohybujúci sa v pozadí budovy bol finálnym monštrom tejto misie a boj to je veru legendárny. Podobne kreatívne a hrozivé sú aj ostatné kvantá monštier, ktoré na vás nabiehajú akcie má titul na rozdávanie a keby ma doma čaká VR headset, tento titul by som kúpil medzi prvými!
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 292
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >
Co-op Vývoj: Vertigo Games / Vertigo Games Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|