Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Zaklínač konečne dostal dlho očakávaný nextgen update. Ako vylepšuje vizuál?

pridal saver 15.12.2022 o 10:30 pod hry
Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

HRY > NOVINKY >

Zaklínač konečne dostal dlho očakávaný nextgen update, ktorý prináša ako rôzne hrateľnostné vylepšenia, tak hlavne vylepšenia vizuálu. Na tieto vylepšenia na jednej strane použili sériu modov, na druhej pridali ray tracing. 

Z modov použili napríklad známy Witcher 3 HD reworked mod s lepšími textúrami, pridali aj HD Monsters Reworked mod na zlepšenie monštier alebo Immersive Real-time Cutscenes, ktorý zlepší prestrihové scény. Doplnili to Nitpicker's Patchom, ktorý upravuje rôzne detaily v prostredí. Nakoniec World Map Fixes, ktorý opravuje mapu podľa skutočného 3D prostredia.

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Ale čo sa týka reálnych vizuálnych vylepšení, do PC verzie pribudlo:

  • RTX Global Illumination (RTXGI) - vylepšuje celkové nasvietenie sveta ray tracingovým nasvietením (túto funkciu majú aj konzoly, ale v nižšom nastavení)
  • Ray tracovaná ambientná oklúzia - vylepšuje odrazy svetla okolo objektov (rovnako je aj na konzolách)
  • Ray tracované tiene - vylepšujú reálnosť tieňov, ich ostrosť a viditeľnosť
  • Ray tracované odlezky - vylepšuje odlesky, presnosť a kvalitu na vode alebo iných lesklých plochách
  • NVIDIA DLSS 3 - pridalo sa aj DLSS 3 s možnosťou dopĺňania frejmov. 
  • NVIDIA DLSS 2 - základné DLSS tiež nechýba, ponúkne zlepšenie framerate bez výraznejšej zmeny kvality obrazu.
  • NVIDIA Reflex - zlepšuje odozvu systému o 43%

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Nastavenia v hre

Nové nastavenia sú v PC verzii rozdelené pod Grafické nastavenia a Displej nastavenia. Tu v Grafických nastaveniach pribudli hlavne ray tracingové nastavenia a to hlavné globálne nasvietenie, pod ktorým je možné zapnúť tiene, odlesky a ambient occlusion.

Pridáva sa aj možnosť nastavenia upscalingu, kde je zapnutie základného DLSS.

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Ak však chcete zapnutie DLSS3, konkrétne pod displej nastaveniami, kde je aj samostatné Nvidia Reflex nastavenie. DLSS3 sa sprístupní len v prípade, ak máte RTX 40 grafiku. 

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

 

Výkon hry

Hlbšie analýzy framerate budú postupne prichádzať, ale hráči nemajú práve ideálnu odozvu na nové zmeny a výkon hlavne na slabších kartách nie je úplne tam, kde by mal byť. Sú tam sekania a vysoká náročnosť a aj padanie hry. S výkonom hlavne nové Ultra+ nastavenia a ray tracing spravia svoje.

Totiž na plných nastaveniach v 4K dáva hra na karte s DLSS len okolo 60 fps, s plným DLSS3, teda aj frame generation, to stúpne na 85 fps. Samozrejme plus mínus, podľa situácie. V meste aj 40 fps a s DLSS3 okolo 60 fps. Je to prekvapivo málo, keďže približne na 60-80 fps ide aj Portal with RTX, čo je už plne ray tracingové spracovanie, aj keď samozrejme s jednoduchšou scenériou.

 

Čo sa týka rozdielov:

Odlesky sú už štandardnou súčasťou ray tracingu a vo framerate prekvapivo veľa výkonu nezaberajú:

Vypnuté ray tracingové odlesky:

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Zapnuté odlesky:

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

 

Ray tracingové tiene dokážu veľmi pekne vylepšiť scenérie, keďže sú aktivované aj na skaly alebo vegetáciu.

Vypnuté ray tracingové tiene

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Zapnuté ray tracingové tiene

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

 

Ray tracingové globálne nasvietenie je základom celého ray tracingu v hre a musíte ho mať zapnuté, ak chcete zapnúť všetky ďalšie efekty. Stará sa o odrazy svetla a robí svet viac reálnejším

Vypnuté globálne nasvietenie

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Zapnuté globálne nasvietenie

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

 

Ray tracingová ambientná oklúzia zaisťuje, aby boli reálnejšie natieňované rohy miestnosti alebo samotné objekty, ktoré tak lepšie zapadnú do prostredia a nepôsobia plocho

Vypnutá ambientná oklúzia

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

Zapnutá ambientná oklúzia

Ako ray tracing vylepšil vizuál Witchera 3?

 

Ak to zhodnotíme, tak vizuál Zaklínača 3 je teraz parádny, špeciálne na najvyšších nastaveniach na PC. Je to ako remaster zadarmo a aj s vylepšeniami do hrateľnosti. Jediná škoda je, že CD Projekt to minimálne na PC znovu nedotiahol a patche budú potrebné.





Páči sa mi! (+2)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Speňaženie youtube - privyrába... (0)
Zdar potreboval by som poradiť od niekoho, kto zar...
|Philips oled 818 - ktory mod? (3)
Caute, kedze sa v tom az tak nevyznam dosiel som s...
|Problém s batériou notebooku. (7)
Ahojte, pred nedávnom som si všimol, že sa mi o vý...
|Diagnostika/oprava rtx (3)
Zdravim, nie je tu niekto z ba, kto sa venuje diag...
|Chladenie pre amd 9950x - voda... (1)
V pondelok som zobral Ryzen 9950X - podla heureky ...
|Svet, ukrajina, vojny ... (29278)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2024 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk