Zomrel programátor John Gibson známy z Psygnosis a Sony |
Mal takmer 40-ročné skúsenosti a pracoval na celom rade platforiem.
Herný svet dnes zasiahla ďalšia smutná správa. Zomrel legendárny programátor John Gibson, ktorý bol skúseným veteránom s takmer 40-ročnými skúsenosťami naprieč rôznymi érami, platformami aj spoločnosťami.
Sám sa naučil programovať na ZX81 až pomerne neskoro a po 30 sa stal súčasťou spoločnosti Imagine, kde vytvoril napríklad Molar Maul, Zzoom alebo Stonkers. Pracoval aj na známej hre Bandersnatch, ktorá mala tak veľké ambície, až skončila krachom Imagine. Neskôr pracoval pre Denton Design, bol aj na voľnej nohe, až nakoniec prišiel do kedysi známeho štúdia Psygnosis, kde pomohol vytvoriť Microcosm a Sentient.
Súčasťou Psygnosis bol aj v dobe, keď Sony kúpila štúdio, ale odišiel z neho do Warthog Games. V roku 2003 prišiel do Evolution Studios, ktoré sa v roku 2007 tiež stalo súčasťou Sony. Tam pracoval na WRC 4 a WRC: Rally Evolved, neskôr aj na MotorStorm, Pacific Rift, Apocalypse a RC. Nakoniec pracoval aj na DriveClube, po čom Sony štúdio zavrelo.
Gibsonov prínos pre herný svet bol obrovský, pričom napríklad novinár Julian Rignall ho označil za priekopníka.
🫶 We’re sad to learn that John Gibson has died. He was one of the really early pioneers with Imagine and enormously respected by his peers, who’d call him Grandad:
— Commodore Format (@CommodoreFormat) July 23, 2023
pic.twitter.com/ioCqwXZSUG
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 291
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 80
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Aký výkon má PS5 Pro oproti RTX 4070 v Alan Wake 2? 163
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67 zobraziť viac článkov >