Gamescom 2023: Novo publikovaná štúdia BrainAdapt od odborníkov z EPOSu jasne determinovala, že audio ovplyvňuje výkon hráčov

Nepáčilo by sa vám lepšie komunikovať, robiť správne rozhodnutia a hrať tak lepšie ako doteraz?

pridal Taiven 3.9.2023 o 9:19 pod hardware
Gamescom 2023: Novo publikovaná štúdia BrainAdapt od odborníkov z EPOSu jasne determinovala, že audio ovplyvňuje výkon hráčov

HARDWARE > NOVINKY >

Názov EPOS nemusí vo vašich hlavách rozsvietiť kontrolku hneď na prvé započutie, no firma aj jej tím sa na trhu držia už od roku 2003 a majú za sebou pomerne pestrú históriu. V roku 2020 totižto prešli veľkým rebrandom, nakoľko spolupráca medzi nemeckým audio gigantom Sennheiser electronic GmbH & Co. a odborníkmi na sluchovú zdravotnú techniku Demant A/S bola oficiálne ukončená. No a tak sa zo Sennheiser Communications tímu oficiálne stal EPOS Group A/S, ktorý prevzal pod svoje krídla zábavný a herný audio segment. My sme sa na Gamescome stretli s kolínskou výpravou vyslanou z EPOSu a porozprávali sa okrem ich rozsiahleho portfólia unikátnych produktov predovšetkým aj o ich novej štúdii BrainAdapt, ktorá bola nedávno publikovaná. No a z nej je tak už jednoznačne jasné, že audio ovplyvňuje výkon hráčov pomerne citeľne!

Ak ste mali možnosť otestovať ich minuloročnú webkameru, mikrofón alebo nové, v spolupráci s Xboxom vydané slúchadlá, mohli ste si okrem prémiovej kvality produktov povšimnúť drobné značenie BrainAdapt prítomné na balení produktu. A presne o ňom sme sa mali možnosť dozvedieť viac. 26 testovacích subjektov (15 mužov a 11 žien) sa podieľalo v Kodani v Dánsku na výskume, ktorého záver by sa dal veľmi jednoducho zhrnúť ako nasledovne: Hluk = zlý výkon. Hráči by vďaka ich BrainAdapt technológii tak mali komunikovať lepšie a zároveň robiť lepšie rozhodnutia smerujúce k vyššiemu výkonu.

Štúdia vo svojom jadre vlastne skúmala, v akej miere dokáže tlmenie alebo teda potláčanie okolitého hluku prispieť k efektivite pri vykonávaní duálnych úloh, teda napríklad počas toho, ako sa náš mozog snaží spracovávať komunikáciu s inými hráčmi a zároveň aj obsah odohrávajúci sa na monitore. Pri využívaní BrainAdapt technológie sa rozoznávanie reči pri hluku zlepšilo až do 48% a reakcia na vizuálne úlohy až do 23%, čo vo výsledku zvýšilo celkovú efektivitu až o 40% bez kompromisov na presnosti. Navyše pri aplikácii potlačenia hluku BrainAdapt sa znížilo potrebné načúvacie úsilie až o 67%, čo znamená, že technológie EPOSu šetria vaše kognitívne zdroje využiteľné na iné úlohy. Pre hernú komunitu sú tieto zistenia aj sľubované šetrenia zdrojov obzvlášť relevantné, keďže podľa štúdie sú s ich technológiami reakcie akcelerované až o 300 milisekúnd, čo je pre kompetetívnu hernú scénu takpovediac celá večnosť.

Gamescom 2023: Novo publikovaná štúdia BrainAdapt od odborníkov z EPOSu jasne determinovala, že audio ovplyvňuje výkon hráčov
Gamescom 2023: Novo publikovaná štúdia BrainAdapt od odborníkov z EPOSu jasne determinovala, že audio ovplyvňuje výkon hráčov
Gamescom 2023: Novo publikovaná štúdia BrainAdapt od odborníkov z EPOSu jasne determinovala, že audio ovplyvňuje výkon hráčov

Veď sami to už poznáte, aké náročné je sledovať dianie hry a zároveň aj reagovať na spoluhráčov popri tom, ako na vás kričí niekto z druhej miestnosti, vedľa plačú deti či sused kosí trávu. BrainAdapt sa teda posnaží v súčasných produktoch EPOSu a aj v ich ďalších iteráciách odhlučniť okolité ruchy, sadnúť presne na hráčske ucho náušníkmi tvarovanými presne pre hráčske ušnice a vrátiť hráčom zdroje stratených milisekúnd naspäť do ich kompetetívnych mozgov a všetkých vnemových orgánov. Zo zistení bol nadšený aj Michael Henning Jensen, s ktorým sme sa ako s vedúcim komunikácie a gamingu pre EPOS mali možnosť na Gamescome priamo stretnúť. Vyjadril sa, že náš mozog si často ani neuvedomuje, aké náročné je vykonávanie dvoch úloh súčasne a ako ho to vo výsledku zaťažuje. Prečo by hráči teda mali míňať jeho vzácnu energiu na doplnkovú snahu o dešifrovanie zlého audia, keď môžu rovno zamieriť po produktoch zameraných práve na efektívne využívanie zdrojov.

My si možno čoskoro funkcie tejto zaujímavej technológie vyskúšame a porovnáme tak výsledky bežného a vylepšeného hrania. Samozrejme, ak máte o kvalitné audio záujem aj vy, na stránkach EPOSu môžete nájsť minimálne spomínané Xbox modely slúchadiel najnižšej triedy H3 (99€) s pasívnym potlačením alebo strednú triedu H6 PRO (179€) s aktívnym potlačením zvuku.





Páči sa mi! (+1)






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Aké máte očakávania od gta vi?... (5)
chcel by som vedieť čo očakávate od tejto videohry...
|Trofeje v kingdom come 2 (0)
Ahojte,vie mi niekto poradiť prečo nemôžem zo zabi...
|Zvuk vo hrách (5)
ahojte,priatelia. mám otázku. vo hre zaklinač 3 al...
|Upgrade budget gpu (14)
Zdravím, chcel by som poradiť ohľadom novej grafik...
|Mfg+freesynch geek problém (5)
čus,mám Nvidiu s MFG a monitor s FreeSynch.Nastáva...
|Sector hraje ... (124704)
:diskoška o HRACH, ktore prave hravate, ale aj o t...
|Screenshots (62111)
Vkladajte sem vaše zaujímavé screenshoty z hier. O...
|Must see (41747)
Su veci ktore sa slovami opisat nedaju a preto pat...
|Vlastná tvorba. (8648)
Hudba,film,fotografia,výtvarné umenie,poézia a pró...
|Hudba (1)
Fórum určené pre hudobné témy...
|Svet, ukrajina, vojny ... (37208)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
KOMENTÁRE
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk