Vražedného samuraja v Spirit of the Samurai čaká poriadne temné dobrodružstvo! |
Mysticky jedinečný Spirit of the Samurai by sa k hráčom mal s arzenálom nablýskaných kombo pohybov presekať ešte tento rok!
Produkty tvorené z videohernei lásky, plné zápalu a nadšenia, dnes vidíme častejšie len na indie scéne. Unikátnou a podobne zápalom hnanou záležitosťou, tvorenou v kruhu drobného tímu s rozsiahlymi skúsenosťami v tvorbe 3D animáciá, je aj Spirit of the Samurai od španielskeho štúdia Digital Mind Games. Po práci na množstve dokumentov, filmom a reklám s prapodivne výraznými tvárovými rysmi a zvláštnymi pohybmi, rozprestierajúcimi sa niekde na pomedzí „uncanny valley" animácie, sa rozhodli autori svoje remeslo zužitkovať aj v prvej vlastnej a pomerne ambicióznej hre. Po troch rokoch intenzívnej práce sa titul počas leta minulého roka odhalil svetu a jeho unikátne spracovanie bolo v kombinácii s výraznou atmosférou dôvodom pre zvýšenie pozornosti nejedného hráča.
Titul nás zavedie do feudálneho Japonska pretkaného mytologickými stvoreniami, kde budeme sledovať príbeh samuraja a jeho rozkošného mačiatka. Autori sami označujú hru za rozsiahlu a temnú side-scrolling platformovku zasahujúcu až do metroidvanie. Veľký dôraz na príbeh by mali zaručiť aj štyri hrateľné charaktery, no my sme si v deme na Gamescome zatiaľ mali možnosť vyskúšať jedine hru za samuraja Takeshiho alebo drobného chlpáča menom Chisai. Jednou z prvých otázok hráčov je však dozaista forma spracovania, keďže akýkoľvek pohyb v hre naznačuje stop-motion spracovanie. To sa tu však rozhodne nekoná, ale podľa slov autorov ide o klasické 3D animácie prenesené do 2D spritov, čo vlastne tvorí unikátny sekaný pohyb spájaný najmä s vyššie spomínaným stop-motion prístupom. Hre to však na šarme vôbec neuberá a toto nekonvenčné spracovanie jednoznačne hre iba pomáha. Modely postáv aj monštier si aj naďalej zachovávajú rozpoznateľný modelovací podpis autorov, takže miestami môže vo vás animácia vyvolať isté nepríjemné pocity...
Čo sa ale týka samotnej hrateľnosti, tá je tiež podobne unikátna, ako aj zvyšok titulu. Sekcie, kde hráte za mačku, budú dominantné najmä stealthom a skrývaním sa za objekty v prostredí, ale s Takeshim sa veruže nasekáte neúrekom. Ten má k dispozícii síce iba tri životy, ale väčšinu zásahov aj tak pohltí vaša stamina, teda ak jej máte dostatok a, samozrejme, nechýba aj nejaký ten elixír pre ich doplnenie. Výdrž zobrazenú v hornej časti obrazovky spotrebovávajú aj akékoľvek útoky a beh, takže jej manažment bude pre postup esenciálny. Na samotné útoky využijete prirodzene aj katanu, ktorá sa veľmi podivne, no zároveň extrémne organicky ovláda iba pravou páčkou gamepadu a do rúk dostanete aj luk s limitovaným počtom šípov.
Po technickej stránke mala hra väčšinu času problém rozoznávať input pre prechod po schodoch alebo interakciu s itemami, avšak to je niečo, s čím sa autori do tohtoročného plánovaného vydania pre PC dúfajme vyhrajú. Placeholdery pre hlasy postáv samozrejme podľa slov autorov nahradia profesionálni herci. Audiovizuálna aj technická stránka je však až na tieto detaily vynikajúca a s množstvom animačne efektných a precízne nablýskaných kombo pohybov sa rozhodne bude stále na čo pozerať aj po množstve hodín strávených v tomto mystickom titule.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Mechovský sci-fi film Atlas je už na Netflixe, čo ukazuje? 45
- Šéf PlayStation produkcie predpokladá, že zameranie v hrách sa presunie z grafiky 116
- Doom: The Dark Ages má byť nová Doom hra, svet bude mať inšpirovaný stredovekom 77
- Svoj Steam účet po svojej smrti nemôžete nikomu zanechať 93
- Bude nový Xbox zároveň referenčným dizajnom pre ostatných výrobcov? 86
- Analýza vizuálu Hellblade 2 111
- Days of Play akcia práve začína 57
- Epic Store teraz zadarmo rozdáva hru Farming Simulator 22 11
- Filmová recenzia: Furiosa - Mad Max Sága 48
- XDefiant spravil Ubisoftu rekord v rýchlosti dosiahnutia milióna hráčov 40 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Kwalee / Digital Mind Games Štýl: Bojovka / Akcia | |
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|