Zamestnanci Firesprite štúdia hovoria o toxickej kultúre vo firme |
Sony práve prepúšťalo vo Firesprite a zamestnanci rozprávajú situácii vo firme.
Sony práve prepúšťalo vo Firesprite a zamestnanci rozprávajú situácii vo firme. Spomínajú hlavne toxickú kultúru v štúdiu, ktorá začala po odkúpení.
Sony odkúpilo štúdio v roku 2021 a zamestnanci hovoria, že odvtedy to pre zmeny vo vedení išlo dole vodou. Povedali, že ide o "smrť tisícom rezov". Napríklad dvaja vedúci poslaní zo Sony XDev, ktorí mali štúdiu pomôcť, boli obvinení zo sexuálnej diskriminácie a ageizmu (diskrimináciu starších ľudí). Síce následné interné vyšetrovanie Sony viedlo k tomu, že tvrdenia boli zamietnuté ako „nedorozumenie“. Podľa informácií tí, čo chceli tieto veci posunúť veci ďalej, dostali od Sony finančné kompenzácie.
Veľa zamestnancov z firmy odišlo minulý rok a hlavne po októbri. Práve vtedy totiž dostali bonus za to, že po odkúpení zostali vo firme určitý čas. Ďalší dostali výpovede teraz po prepúšťaní. Spolu s tým bola zrušená aj ich ďalšia hra Twisted Metal, predtým vydali napríklad Horizon Call of the Mountain pre PS VR 2.
Zamestnanci popisujú situáciu vo firme aj na recenznom webe Glassdoor, kde hovoria o „strašných“ šéfoch štúdií, ktorí sú „mimo svojej oblasti“ a „starajú sa len o svoje peniaze“, čo vedie k „toxickej kultúre šikanovania“ a „kultúre strachu“. Aj keď jedna recenzia sa nového vedenia zastáva.
Pôvodne zamestnanci išli do odkúpenia pozitívne, boli fanúšikmi PlayStation a dúfali v lepšiu podporu, zabezpečenie a ďalšie výhody. Nakoniec však veľké zmeny vo vedení, ako aj smrť dôležitého HR (personálneho) vedúceho spôsobilo rozvrat a HR tím si nevedel poradiť s riadením 300 zamestnancov a so začlenením HR politiky Sony do ich firmy.
Za posledný rok tak až na jedného všetci zakladatelia firmy štúdio opustili a jeden zamestnanec povedal, že "posledné, čo robilo firmu dobrým miestom, odišlo s nimi". Pritom ich odchod bol nečakaný a zamestnanci odhadujú, že ich Sony donútilo odísť. Namiesto nich prišli "tyrani", ktorí sa k ľuďom správajú "akoby boli továreň“.
K tomu jeden zo zamestnancov dodal „Sony sa dopustila najhoršej možnej chyby, keď kúpila štúdio a dostalo ho do bodu, kedy firma môže skončiť v špirále smrti a nebude schopná dokončiť žiadny z projektov, na ktorých pracuje.“
Pre budúcnosť zamestnanci navrhujú, aby vedenie prehodnotilo princípy štúdia, vypočulo si svojich zamestnancov a rozhodlo sa, aká bude kultúra vo firme. Firesprite by mal hľadať nové spôsoby myslenia a vedenia mimo Sony.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- RECENZIA: Dragon Age: The Veilguard 226
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 44
- RECENZIA: Call of Duty: Black Ops 6 102
- Novembrové hry 27
- Za akú cenu poskladáte herné PC s novými Intel Ultra procesorom? 159
- Aké boli najpredávanejšie hry v USA za posledných zhruba 20 rokov? 89
- DOJMY: Indiana Jones and The Great Circle 42
- Google dostalo v Rusku pokutu väčšiu ako celosvetové HDP 88
- Očakávaný procesor Ryzen 7 9800X3D bol oficiálne predstavený 187
- GTA San Andreas má 20 rokov, technický riaditeľ spomína na pôvodné plány hry 101 zobraziť viac článkov >