Vyskúšali sme si VROMBR, pretekanie s autíčkom na diaľkového ovládanie v Lyone |
Netradičný koncept dokáže zaujať, ale stále tu je veľa otáznikov.
Autíčka na diaľkové ovládanie poznajú mnohí z nás už desaťročia a postupne sa menili. Niektoré dokonca dostali kameru a poriadny dosah ovládania, aby ste ich mohli vytiahnuť von. Stavím sa ale, že nech ste mali dosah ovládania akýkoľvek, pravdepodobne ste zo Slovenska nejazdili s autíčkom, ktoré je vo francúzskom Lyone. Teraz sa to ale dá a stačí vám mobil.
V akomsi soft launchi vyšla mobilná hra VROMBR, ktorá je zatiaľ dostupná len na Androide, ale čoskoro by mala prísť aj na iOS a neskôr aj na PC. Vlastne to nie je hra ako taká, ale vzdialené pretekanie, kedy na svojom telefóne ovládate autíčko na trati niekde vo francúzskej hale. Autíčko má kameru, sprostredkováva vám obraz pred vami a vy zase virtuálnymi tlačidlami ovládate plyn, brzdu, točenie a aj nitro. Áno, je tu aj nitro.
Vlastne to je zábava ako akékoľvek autíčko, akurát toto je od vás poriadne ďaleko, takže zabaviť sa dokážete. Ale nie je to práve trvácna zábava. Mali by sme sa dočkať niekoľkých režimov, ale teraz je tu akurát tak časovka, takže sa zapisujete do rebríčkov a snažíte sa prekonávať ostatných. Aktuálne na troch tratiach, ktoré sa líšia náročnosťou. Chvíľu trvá, kým si zvyknete na ovládanie. Taktiež je tu stále input lag, takže sa musíte pri jazdení počítať s tým, že chvíľu trvá, kým sa príkaz od vás prenesie do Lyonu. Avšak aj okrem toho by to chcelo ovládanie ešte trochu poladiť, keďže trať plná zákrut bez zotrvačnosti autíčka dáva poriadne zabrať.
Viac z mojich pokusov si môžete pozrieť o videu vyššie, kde je ukážka troch áut na všetkých troch tratiach v hre. Aj po vyskúšaní však zostáva veľa otáznikov. Koľko hráčov dokáže súčasne hrať? Ak sú totiž trate plné, musíte čakať. AJ vo videu vidíte, že sa v Lyone snažia zbierať a nabíjať autá, ktoré nikto neovláda a len zavadzajú na trati, no aj tak sú v hre často problémy s tým, že si to nestihnú zamestnanci všimnúť. Alebo sa pokúsia zobrať vás, aj keď jazdíte. No a čo vlastne samotné autíčka? Aj keď nechcete, jednoducho budete búrať do stien a aj vo videu vidieť, že to autíčko nemusí vydržať. Určite tu budú aj ľudia, ktorí sa do hry pripoja a budú autíčka úmyselne ničiť. Ako to chcú vývojári riešiť?
V podobných otázkach by sa dalo pokračovať ďalej. Takže čo tu vlastne máme vo výsledku? Zaujímavý nápad a vlastne je aj istým spôsobom zázrak, že to technicky funguje a funguje to dobre. Ovládam autíčko, ktoré je odo mňa vzdušnou čiarou vzdialené 1128km, to je úžasné. Aj ten input lag je vlastne len malý, keď si zoberiete vzdialenosť, prenos obrazu k vám a prenos inputu späť. Len si teda nie som istý, či si toto na seba dokáže zarobiť. A či to pri povahe mnohých ľudí dokáže vôbec prežiť.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 99
- RECENZIA: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl 345
- Half-Life 2 je k svojmu 20. výročiu zadarmo 84
- Aké hodnotenia dostal Stalker 2 v recenziách? 98
- Zľavy na PS5 konzoly a príslušenstvo boli spustené 84
- Chcete si zložiť herné PC s AMD Ryzen procesorom? 113
- Takto vyzerá prostredie Skyrimu na Unreal Engine 5 27
- Ako to bolo s Half-Life Episode 3? Prečo ju Valve nedokončilo? 63
- Stalker 2 predstavil niektoré z artefaktov 67
- Stalker 2 naplánoval svoje zajtrajšie vydanie 75 zobraziť viac článkov >