Gamescom 2024: Bonaparte: A Mechanized Revolution prináša nezvyčajný pohľad na Francúzsku revolúciu |
Strategická hra ponúkne politické rozhodnutia a taktické súboje zasadené v alternatívnom Francúzsku 18. storočia.
Počas Gamescomu sme mali možnosť stretnúť sa s vývojármi z kanadského Štúdia Imugi, ktoré je zložené z herných veteránov, ktorí pracovali na hrách ako The Messenger, Sea of Stars, Moon Hunters či The Shrouded Isle. Jongwoo Kim a Martin Brouard nám predstavili svoju novú ťahovú stratégiu Bonaparte: A Mechanized Revolution, v ktorej budete mať možnosť brániť, zvrhnúť alebo reformovať kolabujúcu monarchiu v alternatívnej verzii Francúzskej revolúcie.
Ako nám vysvetlil kreatívny riaditeľ Jongwoo Kim, hra vznikla aj vďaka jeho vášni pre históriu a obdobie Napoleona Bonaparte, čo bolo súčasťou jeho štúdia na vysokej škole. Autori sa rozhodli, že namiesto kontroverzného Napoleona budete hrať za postavu Céline alebo Césara Bonaparte, mladého vojenského dôstojníka, ktorý vedie revolučné hnutie v monarchii na pokraji kolapsu. Vašou úlohou bude malú skupinu idealistov premeniť na silnú, radikálnu vládu a rozhodnúť o osude revolúcie aj celého sveta.
Dej hry začína v júli 1789 a hráč sa od začiatku zapája do politickej aj vojenskej stránky konfliktu. Podobne ako v skutočnej histórii sa kráľ snaží presvedčiť ľud, že musí zvýšiť dane, zatiaľ čo ľud požaduje reformy. Hráč je súčasťou kráľovských stráží, ktoré sú vyslané do Bastily, aby potlačili vzburu, ktorá sa tu odohráva. Autori nám ukázali prvý bojový stret a hráč si musí vybrať, na ktorú stranu bojového konfliktu sa postaví.
Taktické súboje v hre sú inšpirované najmä sériou Fire Emblem. Okrem strelných zbraní sa však v tejto hre objavujú aj mecha roboty poháňané parou, ktoré sa nazývajú Colossi. Existuje tu látka s názvom flogistón, ktorá je založená na skutočnej historickej Flogistónovej teórii spaľovania. Tá umožňuje nasadenie mechov na bojisku. V mnohých prípadoch však bitky nevyhrá len hrubá sila. Keď sme sa v prvej bitke postavili na stranu ľudu, ktorý nie je dobre trénovaný ani vyzbrojený, jeho výhodou je morálka. Po niekoľkých ťahoch, v ktorých sa jednotky snažia využiť postavenie na bojisku, došlo k dobitiu Bastily.
Okrem taktiky je však v hre mimoriadne dôležitý politický aspekt. Podľa tvorcov sa dôsledky vašich politických rozhodnutí odrazia priamo na bojisku. Po víťazstve je kráľ nútený pristúpiť na kompromis s revolucionármi. To vedie k fáze konštitučnej monarchie v rámci kampane. A hráč si môže v rámci možností vybrať medzi tromi frakciami, ktoré sú na mape. Modrou farbou sú vyznačení umiernení revolucionári, ktorí chcú pre krajinu konštitučný, liberálny model. Červení sú radikálni jakobíni, ktorí sú vo svojom úsilí o rovnosť oveľa extrémnejší a ochotní preliať krv za zmenu. A bielou sú označení rojalisti, ktorí chcú zvrátiť revolúciu alebo spomaliť jej postup. A keďže sme sa v počiatočnej bitke postavili na stranu ľudu, nemôžeme sa postaviť na stranu rojalistov, takže sa namiesto nich postavíme na stranu umiernených.
Keďže hráči budú hrať za alternatívnu verziu Bonaparta, nemôžu ani očakávať striktnú historickú simuláciu. Napriek tomu môže mať hra istý edukatívny charakter, pretože jej zasadenie a základy pochádzajú z historických reálií. Kim pri opise hry použil slovné spojene alternatívna história s autenticitou. V hre sa stretnete s viacerými známymi historickými postavami a frakciami, ako je kráľ Ľudovít XVI., Maximilián Robespierre, markíz de La Fayette, gróf de Mirabeau či Georges Danton. Niektorí z nich budú slúžiť ako vaši poradcovia v politickej fáze hrateľnosti, kedy budete rozhodovať o zákonoch, reformách, získavaní zdrojov a prerozdeľovaní územia.
Vývojári na Bonaparte: A Mechanized Revolution pracujú približne tri roky a teraz vylaďujú hrateľné demo, ktoré chcú vydať počas Steam Next Festu. Hra by mala vyjsť začiatkom roka 2025 v Early Access. Studio Imugi sa chce riadiť spätnou väzbou od hráčov, aby vyladili všetky aspekty hrateľnosti. Plánuje mnoho naratívnych udalostí a z tohto dôvodu budú musieť napísať množstvo príbehu, aby hráči preskúmali rôzne scenáre, ktoré sa pod vplyvom ich rozhodnutí môžu udiať. Ich ambíciou je po vydaní rozšíriť značku na ďalšie pokračovania vo forme DLC.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 82
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 295
- Článok: PlayStation 5 Pro 141
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Novembrové filmy a seriály 12
- GTA VI misie budú znovu lepšie, Rockstar vraj zdvihol latku v realizme a AI 73
- RECENZIA: Red Dead Redemption & Undead Nightmare (PC) 45 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Studio Imugi Štýl: Stratégia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|