Gamescom 2024: Black State bol jednou z najkrajších a technicky najpokročilejších hier výstavy |
Malý tím len 34 vývojárov chce ukázať, ako by dnes mala vyzerať herná grafika.
Je fascinujúce, že sa často o tie najvýraznejšie pokroky pokúšajú tímy, o ktorých by ste to nepovedali. Je tu akási demokratizácia pokroku a prielom v grafike môže priniesť nielen vydavateľ s 12000 zamestnancami, ale aj turecké indie štúdio a 34 vývojármi. Teraz mám konkrétne na mysli turecké štúdio Motion Blur, ktoré pripravuje akčnú hru Black State. Tá je inšpirovaná filmami ako Matrix, Inception alebo Hard Boiled a naozaj to na nej vidno. Hru som si na Gamescome mohol vyskúšať a patrila tam medzi to najkrajšie, ak nebola vôbec úplne najkrajšia.
Hru som si mohol zahrať, no demo nebolo až tak zamerané na hrateľnosť, ale skôr na prezentáciu technológií, pričom, samozrejme, bežala na Nvidia hardvéri, kde chceli autori nechať vyniknúť hlavne všetky ray tracing efekty. Takže som si síce schuti zastrieľal, ale autori neustále moju pozornosť presúvali z odstrelených končatín na to, ako to dobre vyzerá, že sa to verne odráža a koľko assetov je tu verne fyzikálne simulovaných. Ale mali pravdu a na tím pozostávajúci z 34 ľudí je to parádna práca.
Motion blur chcú priniesť naozaj filmovú akciu, kde vám ale neberú kontrolu z rúk. Filmový dojem má budiť hlavne grafické spracovanie, kde artovo je to možno nie vždy dotiahnuté (niektoré postavy napríklad), ale technicky naozaj výnimočné. Či už ide o prechádzanie portálmi, ktoré vás okamžite presunú na iné miesto, alebo rozstrieľanie laboratória. Nebude to však len o strieľaní, autori to chcú doplniť hádankami a súbojmi s bossmi. Bohužiaľ, o príbehu nám veľa neprezradili a ten je vlastne stále veľkou neznámou tejto hry. Podľa autorov má byť bohatý, emocionálny a tajomný. A to je tak všetko.
Takže poďme na to, čo v deme autori ukázali a to je akcia. Tá je veľmi dobrá. Gunplay má štýl a náboj, takže sa ochotne budete ponárať do jednej prestrelky za druhou. A dojem z nich je naozaj filmový, pomáha mu aj bullet time, pestrá paleta zbraní aj gadgetov a aj fakt, že hra je naozaj krvavá. Akože vážne krvavá. Podobný dojem som mal, keď som roky dozadu hral demo Soldier of Fortune, kde sa dali odstreliť časti tela. To je možné aj tu, ale prekvapivo detailne a verne. Navyše sa to líši podľa zbraní, ktoré používate. Ak na to ale nemáte žalúdok, môžete si gore systém v hre vypnúť.
Sú tu ako realistické zbrane, tak aj nejaké sci-fi kúsky, ktoré dokážu napáchať fakt poriadnu paseku. Pomôcť si môžete rôznymi gadgetmi. Napríklad navádzanou bombou, ktorá sleduje nepriateľov. Alebo si to občas s nepriateľmi môžete vyriešiť aj ručne a štýlovo ich popraviť. Možnosťou je aj zakrádanie, ale keď tá akcia vyzerá tak dobre, bol by hriech neskúsiť to všetko rozstrieľať. K tomu hra obsahuje viac ako 110 rôznych animácií zabitia nepriateľov, pričom boli motion capturingované skutočnými MMA zápasníkmi, aby boli čo najvernejšie.
Level v laboratóriu, ktorý sme si mohli vyskúšať, boli plný rôznych detailov. Prostredie pôsobilo sterilne, ale nie fádne alebo nudne. Práve vďaka tomu všetkému. Autori povedali, že táto časť obsahuje cez 6000 assetov a tie sú ovplyvňované fyzikou. Skúmavky môžete zhodiť, rozstrieľať, rozbiť a to isté platí aj pre ostatné veci v scéne. Doplnené je to naozaj realisticky spracovaným svetlom, tieňmi a odrazmi pri dych vyrážajúcej úrovni detailov. Pritom odrazy majú dokonca viac vrstiev, líšia sa realisticky podľa povrchov, uhla, materiálov. Naozaj často sme sa tu len kochali tým, ako to vyzerá. Teraz je už len otázne, aký vlastne bude zvyšok hry a čo to nakoniec bude.
NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY TÝŽDŇA |
- História Call of Duty série 417
- Black Friday výpredaj na Alze už začal 82
- Ako je to s výkonom grafiky v PS5 Pro verzii konzoly? Má 33TFlops? 295
- Článok: PlayStation 5 Pro 141
- Stalker 2 už má PC požiadavky, sú však podozrivo nízke 86
- Red Dead Redemption má niektoré veci lepšie ako dvojka 33
- PS5 Pro už bola rozobraná 215
- Novembrové filmy a seriály 12
- GTA VI misie budú znovu lepšie, Rockstar vraj zdvihol latku v realizme a AI 73
- RECENZIA: Red Dead Redemption & Undead Nightmare (PC) 45 zobraziť viac článkov >
PC
Vývoj: Motion Blur / Motion Blur Štýl: Akcia
| |||
+ SLEDOVAŤ HRU
SÚVISIACE ČLÁNKY:
|