Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

80% vývojárov vyvíja hry pre PC.

pridal saver 22.1.2025 o 21:12 pod hry
Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

HRY > NOVINKY >

GDC robí pravidelne anketu tisícov vývojárov, ktorí prídu na konferenciu a aktuálne tu máme výsledky z tohto roku. 3000 vývojárov odpovedalo na rôzne otázky. Síce vývojári sú primárne s USA, ale ukazujú približný stav biznisu.

Najviac opýtaných vývojárov má 24-44 rokov, 24% je LGB, 25% je žien, 6% nonbinary. 

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Primárne pracujú v game dizajne a vývoji, ale vysoké zastúpenie má aj manažment:

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Najviac vývojárov a to takmer tretina je z indie štúdií, 15% z AAA a 10% z AA štúdií. 21% vývojárov robí sólo, 18% robí v tímoch väčších ako 500 ľudí.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Čo sa týka prepúšťaní, 43% vývojárov nezažilo vo svojom štúdiu prepúšťanie, 11% bolo prepustených, 4% sa zatvorili firmy.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Najviac prepustených bolo scenáristov, nasledoval manažment a vizuál.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Dôvody boli Covid, chamtivosť a preplnenosť štúdií.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Čo sa týka AI, už 36% využíva AI, 27% nemá záujem

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Firmy už majú v tomto aj pravidlá a 35% je voliteľné, 16% je zakázané, 9% povinné.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Pocity z AI vývojári nemajú dobré a stále viac vývojárom sa zdá, že AI má negatívny dopad.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Čo sa týka platforiem, najviac hier sa vyvíja na PC a to až masívnych 80%, nasledujú PS5 s 38% a Xbox Series XS s 34%. Tie striedajú Android a iOS s 29% a 28%. Switch má 20% a Switch 2 má už 8%, pre Game Pass rovno vyvíja 13% vývojárov, pre PS Plus 9%. Pre VR a AR vyvíja 14% vývojárov.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Platformy pre ďalšie projekty sú podobné, kde o jedno percento kleslo PS5 a aj Xbox Series XS. Game Pass stúpol na 16% a PS Plus na 11%. Mobily sú rovnaké, len Switch 2 stúplo na 20%.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Prekvapivo začal stúpať vývoj hier pre web

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Pre VR vyvíja spomínaných 14% vývojárov a najviac z nich vyvíja pre Questy a to 63%, pre SteamVR 45%. Prekvapivo veľa ešte pre Apple Os a to 26%, pre PSVR 25%.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

V oblasti enginov sú Unreal a Unity na tom rovnako a to po 32%, kde väčšie firmy hlavne Unreal, ale indie vývojári aj Unreal aj Unity, záleží, ako sa rozhodnú. 

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Live služby momentálne rieši alebo bude riešiť 29% vývojárov.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Z filmovej branže bolo oslovených 5% vývojárov a 3% ponúklo svoje projekty filmovým štúdiám. 13% už svoje hry adaptuje.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Najobľúbenejším modelom je stále prémiová hra s 57%, nasleduje free s 32%.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Väčšina vývojárov si projekty financuje sama a to 56%, 28% má vydavateľskú zmluvu, 15% ide cez fondy.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem

Pracovný týždeň má u vývojárov prevažne 36-40 hodín, nasledovaný 41-45 hodinami.

Nová anketa vývojárov z GDC ankety ukazuje prepúšťania, ale aj obľúbenosti enginov a platforiem





Páči sa mi!






Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Môžete sa prihlásiť cez Sector konto, alebo Facebook.
SOCIÁLNE SIETE
NOVÉ FÓRA
|Moje posledné herné pc (help) (9)
Zdravím všetkých! Trošku clickbajtovo by som chce...
|Amd ryzen 5 2600u - w11 (3)
Ahojte, skúšali ste niekto nainštalovať W11 na ten...
|Cod black ops 6 - net type mod... (1)
Zdravím, hľadám radu ohľadne nastavenie NAT - v h...
|Far cry 5 - klávesnica (7)
ahojte,priatelia. hrám fc 5 a občas mi vyhodi kláv...
|Controller k pc (21)
Caute, ktory controller je k PC idealny? Hladam ni...
|Svet, ukrajina, vojny ... (32991)
Sem môžete dávať správy zo sveta, o Ukrajine a ďal...
vaše novinky zo sveta zábavy
sector logo
Sector.sk - hry, recenzie, novinky
Ochrana súkromia | Reklama | Kontakt
ISSN 1336-7285. Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment / sector@sector.sk